Becker Traffic Assist z116. Elöl a sorban.

A 2010-es sorozat első darabja a Becker minden ismertetőjegyét magán viseli. Bár a ház némi ráncfelvarráson esett át, de mégis összetéveszthetetlenül Becker. Ami kívülről a leginkább szemet szúr, az az, hogy a bekapcsológomb felkerült a készülék tetejére. Így a piros gomb csak a menüben való visszalépésre szolgál.

A szoftver is némi átalakításon esett át, de természetesen megmaradtak azok a jellemzők, amiről azonnal felismerhető a márka. Meglepetésre a készülékben Bluetooth kihangosító is van, ami inkább a felső kategóriás készülékekre jellemző. A térképadatbázis megmaradt a megszokott Navteq, az összes előnyével és hátrányával együtt.

Néhány napja nyúzom már, és pont olyan testhezálló mint a z108 volt. Amikor sürgősen kell egy navigáció, csak felkapom az asztalól és viszem… Nekem valahogy nagyon bejön. Talán azért, mert nagyon könnyű a tartója, ezért én le sem veszem a készülékról, hanem azzal egy rakosgatom ide-oda. Címkeresésnél egyre jobban átszokom az érdekes pont szerinti keresésre. Most, hogy a tesztelésen kívül szinte sehová nem járok, alkalmam van ezt a lehetőséget is kiaknázni. A Becker ebben hatásosan támogat, eddig szinte minden POI-t ismert ahová járni szoktam, bár Média Markt-ból nagyon gyengén van elengedve. Viszont meglepetésemre a Metró állomások szép számban szerepelnek benne… Nem kell mondanom milyen jól jön ez most a BKV sztrájk idején.

Megnézhetjük a körülöttünk lévő érdekes pontokat is. Ez egy parkoló megtalálásakor nagy segítség lehet.

Jó, hogy többféleképpen lehet blokkolni útszakaszokat a programban, így például a lefelé egyirányú Sasadi utat ki lehet zárni. A lezárt út lilával jelenik meg a térképen. Ezek a lehetőségek azért különösen fontosak, mert a magyarországi TMC még mindíg nem működik a Becker navigációs készülékeiben.

Ezért nagyon oda kell figyelni milyen alternatívákat ajánl a program. Mert azokból négyet is ajánl egyszerre. Például egy ajánlott útvonal akár másik hídon is vezethet át a túloldalra.

Ötletes ez a négy alternatíva. Minél távolabbra utazunk, annál markánsabbak a különbségek. Én általában a leggyorsabb utat használom, de néha a legrövidebb út ismerete is jó szolgálatot tehet (például villogó üzemanyag szint jelző esetén).

Lássuk hogyan kezdjünk neki. A menüje egyszerű, néhány nap használat után becsukott szemmel is mindent meg fogunk találni. Aki azonban más navigációt használt előtte, annak szokni kell, mert egyedi logikát használ szoftver. Ha az első beállításokon túlestünk, utána ezekkel már nem kell foglalkoznunk.  A cím beírása egyszerű, és többféle módon is megtehetjük. Lehetőségünk van cím alapján, vagy a POI adatbázisból, koordinátára, vagy használhatjuk az előzményeket, esetleg egy előre megtervezett útvonalat is betölthetünk…

A GPS nagyon hamar pozicionál, és a kijelző is jól látható. Navigálás közben a szürke felületen a pirossal kijelölt út nagyon jól látszik, egy pillantással felmérhető hol járunk. A kijelzőn többféle segítség is látható, például a baloldalon láthatjuk akár a következő két fordulót is, alul középen a sávasszisztenst, míg felül a fontosabb közuti haladási irányt jelző táblák másolatát láthatjuk. A megtervezett úton a haladási irányt egy fehér nyíl jelzi.

A Navteq térképe nem mentes a hibáktól, ezzel együtt szerintem jól használható. Nem lehet vele vakon közlekedni, de ezt bármelyik másik navigáció használatával sem engedhetjük meg magunknak. Az újratervezés gyorsasága éppen megfelelő, nem éreztem azt hogy a készülék folyamatosan a “saját feje után megy”. A készülék hangja nekem elég hangosnak tűnt, de olyan hangszíne van, mintha egy vödörbe tettük volna a kütyüt…

Kihangosító. Könnyen párosítható, a telefonkönyvet hiba nélkül másolja át, és a telefonálás nagyon egyszerű. A nevek közötti keresés gyorsan megy, a kontaktok mérete jól olvasható.

A készüléken a Navteq Q2-es térképei vannak. A frissítések a Content Manageren keresztül érhetőek el, jelenleg nincsen frissebb térkép.

Mindent összegezve, nekem tetszett a z116:

– jól követhető sávinformációk
– gyorsan pozicionáló gps
– blutoothos kihangosító
– könnyen frissíthető térképadatbázis
– négy ajánlott útvonal
– on/off kapcsoló!

Lehetne jobb is:

– magyarországi tmc hiánya
– bödön hangja van
– a címet előre megnézni “macerás”.

23 hozzászólás
  1. avatar
    Dagiszabi

    Most már megjött, köszönöm.
    Visszatérve a vásárlás előtti kérdésemre és az eddigi tapasztalataimra, a kihangosító része tényleg nem az igazi. Bár eddig csak viszonylag hangos autóban használtam, de menet közben semmit nem értett belőlem a másik fél. Meg kellett állnom, de akkor is mondta, hogy szörnyen visszhangzik és inkább tegyük le. Én viszonylag jól hallottam és az általad említett bödön hangot sem tapasztaltam. Szóval próbálkozok még másik autóval is, meg máshova helyezve, alacsonyabb hangerővel, stb… Hátha

  2. avatar
    Dagiszabi

    Az az igazság, hogy nem látom a válaszod, de már nem is mertem írni :)
    Egyébként most ott tartok, hogy kiraktam Franciaországot kártyára és letöltöttem az eddig kimaradt Oroszországot és boldogság van.
    Előtte kísérleteztem és a kártyáról is látta a térképet, csak kicsit lassabban.
    Egyébként hálásan köszönöm a törődést!

  3. avatar
    Dagiszabi

    Nem azért írtam, hogy felesleges volt!
    Hanem mert megvilágosodtam, hogy azt is te olvasod!

  4. avatar
    Dagiszabi

    Ha jól értelmezem ebben a cikkben is csak annyi van, hogy előbb kell a térképet frissíteni, és csak utána a SW-t. Ezt én már buktam, mert frissítettem.
    Valamint azt, hogy mindent ami nem létszükséglet, azt töröljek előtte, vagy a térképeket rakjam kártyára. Ezt én is megtettem, de csak a lecsupaszított program mellé se fért el 1.4 Giga. És mi van ha a következő már 1.8 vagy mondjuk több mint 2 Giga lesz? Darabokban töltsem le és ami lejött, azt pakoljam ki kártyára?
    Akkor az onnan működni fog? Gondolom csak a content mappában lévő dolgokat lehet kártyára tenni.
    A kérdést egyébként elküldtem, a mybecker.hu-n is, de már látom, hogy felesleges volt. Lassan én leszek az elrettentő példa és ha valaki meghallja ezt a nevet akkor mondja, hogy Jaaa… A Dagiszabi, ne is folytasd! :)

  5. avatar
    Dagiszabi

    Lehet, hogy nagyon láma kérdésem lesz.
    Felraktam a content managert, regisztráltam, stb… Ki is írta, hogy a 45 napos frissítés rendelkezésre áll, ott is volt a Q4-es teljes európa, cserébe nincs hely a készüléken ahová másolná. 1.4Giga kéne. Megpróbáltam mindent letörölni amit csak lehetett, és mertem. Az összes térképet, POI-t, majdnem minden nyelvet, hangokat, de még így is 80 Megával kevesebb volt a hely. Így Oroszországot kénytelen voltam kihagyni, mert addig ameddig nincs elég hely, el se kezdi a letöltést. Aztán dugtam bele egy 1 gigás MicroSD-t, de nem írt nagyobb helyet így sem.
    Mit tegyek, hogy elférjen?
    És normális az, hogy veszek egy gyári új navit, amire az első ingyenes frissítés már nem fér rá?

  6. avatar
    Dagiszabi

    Mondanám, hogy megmutatom őket, de már két hónapja nem sikerült hazamennem Magyarországra és ha véletlenül otthon is vagyok néha akkor az Pécsett van.
    De ha adódna valami lehetőség akkor gondolok rád.

  7. avatar
    Dagiszabi

    Ja, ebben igazad van. És a helyzet fenn is áll.
    Megoldás: mindegyikbe kell kihangosító. Hálisten a cégesekben van, a sajátokba kell csak venni. A Becker navit meg majd cipelem.
    Egyébként vettem egy Becker TrafficPro fejegységet is az autóba. Kíváncsi vagyok az mit tud. Azaz sejtem, meg láttam is már működés közben ilyet. A grafikus hókuszpókuszt és a touchscreent el kell felejteni, de sok dologban pl fejlettebb mint a PNA-k. Pl kap sebesség jelet és ha jól tudom van benne elektronikus kompassz és/vagy giroszkóp, így pl alagutaknál mikor jelet veszt a GPS, akkor is tudja merre jár.
    Ezt persze csak a poén kedvéért vettem, meg mert olcsón hozzájutottam, leginkább a rádiója miatt szerettem volna.
    Nagy Becker rajongó vagyok egyébként. A másik autómban is egy Mexico Pro CD-van. Régi Mercik.
    Te egyébként taxizol, hogy ilyenkor fent vagy?

    • avatar
      Gyurci

      @ Dagiszabi Nem, végre van időm egy hosszabb cikket írni. Nekem is tetszenek a Becker rádiók. Egyszer megvizslatnék egyet közelről, de ez eddig még nem jött össze. Na, most pedig megyek aludni. Jóccakát!

  8. avatar
    Dagiszabi

    Újfent köszönöm a kimerítő választ és a tegeződést is.
    A kihangosítás helyhezkötöttsége, azaz autóhoz kötöttsége nem zavar. Úgyis csak az autóban akarom használni. Máshol simán felveszem a telefont és beszélek azzal.
    A beépítetteknek az is az előnye, hogy a külön mikrofont viszonylag közel lehet tenni az ember szájához, az A oszlop környékére, vagy a napellenző körül valahova. De ez itt már kezd off lenni.

    • avatar
      Gyurci

      @ Dagiszabi Szívesen. :) A helyhez-kötöttség akkor lehet zavaró, hogyha több autót használsz a feladatok elvégzésére (pl: céges és saját).

  9. avatar
    Dagiszabi

    Köszönöm a válaszod. Már ha tegeződhetünk.
    A headsetet én nem szeretem. Egyrészt olyan wannabe James Bondos, másrészt nem szeretem ha bármi a fülemben vagy a fülemen van.
    Azóta elolvastam pár külföldi tesztet is. Németet, angolt és több helyen írták, hogy a hívott fél rosszul hallja amit az ember beszél.
    Ez egy kicsit eltántorít, főleg, hogy te még a hangjára is panaszkodtál.
    A Nokia CK-Wxx sorozatú beépített kihangosítókkal én személy szerint nagyon meg vagyok elégedve, szóval akkor az lesz a megoldás, meg egy másik Becker Navi.
    Bár, mivel a családban jópár autó van, és mindegyikbe nem akarok kihangosítót, még lehet hogy egy próbát teszek ezzel is, mert ilyen “vészelyzetekre” talán jó. Vagy esetleg egy másik BT-s Becker. Pl egy Z203-as.
    Az igazat megvallva nehéz kiigazodni ez a sok szám között. A bolti leírások alapján kb pont ugyanazt tudja pl a 203 és a 116, de a mybecker.com-on pl kevesebb készülék van fent mint amennyit mindenféle boltban újonan kapni lehet.
    Az minden esetre látszik, hogy a kihangosítós és anélküliek ára közt nincs nagy különbség.
    Na most legyek okos.

    • avatar
      Gyurci

      @ Dagiszabi Szívesen. És persze, tegeződjünk. Én sem rajongok különösebben a headsetért, bár többfélét is alkalmam volt kipróbálni, azonban tapasztalatom szerint mégis a leg”hatékonyabb” viselet utazás közben. Mindkét fél részére jól hallható, és nincs járműhöz kötve.

      A Becker kihangosító olyasmi, mint a többi navi kütyü kihangosítója (kivétel talán a GOx50, mert azok nagyon jók), amennyiben “olyan” telefonod van, és ideálisak a körülmények, akkor használható. Egy öreg Zsiguli, lehúzott ablakkal már nem az… A viccet félretéve, a navigációs berendezéssel egybekötött kihangosító talán legnagyobb baja az, hogy messze van a szádtól, így soha nem lesz tökéletes.

      Persze lehet venni drága Beckert, és amellé olyan kábelköteget, amivel autórádiót halkíthatsz, és külön mikrofont is köthetsz rá, de akkor már az a hátránya, mint egy beépített kihangosítónak…

      Helyhez van kötve.

  10. avatar
    Dagiszabi

    A kihangosító része mennyire használható?
    Érdemes ezért a plusz funkcióért ezt választani, vagy jobb döntés egy “rendes” BT kihangosítót beszerelni az autóba és azt használni erre a célra?
    Az ugye némítja a rádiót is, és gondolom, ha az autó hangszóróin keresztül beszél, az azért érthetőbb mint egy ilyen kis hangszóró, ami nem sokkal nagyobb mint magáé a telefoné.
    Nem tudom, nem próbáltam még, ezért érdekelne egy tapasztaltabb véleménye.

    • avatar
      Gyurci

      @ Dagiszabi Én még mindig egy jó headsetre esküszöm. Hiába jó a kihangosító, hogyha messze van a készülék, zajos az autó, fúj a szél, stb..

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.