Gyorsulási verseny a buszban.

Újra eltelt az egy hét, ami szerintünk, a jól megérdemelt pihenéssel, a góré szerint haszontalan naplopással telt. Itt a vasárnap, és itt az út előttünk. Újra a kb. 1600 km, És újra neki indulunk. Előző este, már nem nagyon megy az alvás, főleg, hogy egy héttel ezelőtt, 25 órára sikeredett, a hazautazás. Kifogtuk a Németországban dúló ítéletidőt, és ácsorogtunk a dugóban, ami, mint később megtudtam itthon, 30 kilométeresre dagadt. Szóval ez nem egy kirándulás volt, és tudom hogy a kollégák is hasonló kétségek között vergődnek, az utolsó éjszakán…

Reggel 6-kor indulunk, vagyis akkor szoktunk, illetve szeretnénk, ugyanis még nem volt olyan, hogy valamit ne felejtettem volna el. Telefon, útlevél, vagy valami, amiért vissza kell mennem. Most a telefon, és a navigációs készülékem szivartöltője. Ötödiknek ülök be a buszba, és már csak a jobb első ülésen van hely. Ez nyilván a legrosszabb, hiszen ha jó lenne akkor nem maradt volna üresen. Mindenki bágyadtan néz ki a fejéből, és gondol az otthon melegére. Nekem terveim vannak. Gyorsulási verseny! Kb. tudom, hogy ki, milyen navigációt használ. Ezeket fogom összemérni.

Résztvevők, gép – szoftver:

Tilborg – Tilborg szoftver – 8.3
Empus RT1000 – Igo 2006
WayteqX920 – Sygic Drive 7
TomTom 750 GO- Saját

Helyszín: A mikrobusz, amivel, már megint utazunk (18 órát, és amitől mindig lábrázást kapok). Vasárnap délelőtt a nagyszámú közönség előtt,(6 fő) felsorakoztak a gépek az átvétel után, ami a jobb első ülésben történt általam. A versenyzőkről röviden annyit, hogy volt idősebb, és fiatalabb, de itt a kor nem számít. A tulajdonosok, elégedettek és nagy szeretettel nyilatkoztak, az általuk versenybe küldött gépekről, saját magukról, a családjukról, és mindenről, ami az életükben fontos szerepet játszik. Persze, szóba kerül a főnök is, mint minden ilyen úton. A nyilatkozatok már kevésbé szeretetteljesek. Bevallották, hogy ez az első ilyen megmérettetés, és nagy izgalommal várták a verseny kezdetét. Az izgalom oldására, előkerülnek az otthonról hozott párlatok, és aki nem fog vezetni, az ebben formában oldja a feszültséget.

A verseny érdekessége, hogy nem tudtak rá felkészülni, mert a beszállás pillanatában, rögtön lecsaptam, a „ – Hol a GPS-ed? Add ide! „ felszólítással, így a tuning bármilyen formája kizárható. ( Pl. nitrogén a proci hűtésére. Ki a fene hord magánal nitrogént?) Szóval, a busz jobb első ülése lett a depó, a szivar töltők elhelyezkedése miatt, hiszen volt gép ami egy hete nem volt bekapcsolva. Úgy néztem ki, mint a fakír aki befekszik a kígyók közé. Drót hátán drót. A másik érdekesség, hogy az útvonalat menetközben kellett kiszámolni, ami lássuk be sokkal nehezebb mint álló helyzetben, hiszen, számolás közben, a pillanatnyi adatokat is szolgáltatni kell.

A legfiatalabb versenyző a Tilborg: Amihez gazdája kb. egy hónapja jutott hozzá, közel 40 pénzért (Szerintem, ez az ár baráti ezért a vasért.) az egyik, madarat címerén hordozó áruházban. Ami ugyan madár, de nem sas, így nem utal az udvari beszállító címre. Mindegy, a veréb is madár.

Műszaki adatai ezen a linken megtekinthetők, és itt egy kép a hátsófeléről, mellette a konzollal, ami speckósan ehhez a géphez van. Ami még fontos az a térkép készlet. A térképek 2008 10. hóban készültek, maga a program a Tilborg 8.3.2 77877 verzió számot viseli, és tartalmazza Nyugat Európát utca ésházszám szinten, és Kelet Európát főútvonal szinten, illetve a települések térképét, utcák neve nélkül. Ezek Tele Atlaszos térképek, amit gazdája még nem frissített. (Nincs kedve)

TomTom 730Go. A futtatója két éve vette 400 EURO-ért Franciaországban. Gőzöm nincs miért ott. Rendszeresen frissíti. (Van kedve.)

Wayteq X920. Gazdája, ősszel vette a meglévő Sygic Drive szoftverhez. A kettő együtt kb. 45 ezer volt. Rendszeresen segít másoknak a buherálásban, és frissítené a térképeket. (Kedve lenne, de nem adnak hozzá, még pénzért sem).

Empus RT 1000. Gazdája, három éve vette kb.60 ezerért, ezen fut az Igo 2006. Nem frissíti.
(Már nincs hozzá frissítés, ezért nincs kedve sem, meg amúgy, nem is érdekli az egész)

Nos, az útvonal hossza kb. 1400 km. Ezt kell megtervezni menetközben. Itt szeretném szavazásra hívni azokat a kedves olvasókat, akik szeretnek tippelni.
Tippeljétek meg, hogy szerintetek melyik páros tervezte, meg az útvonalat a legrövidebb idő alatt?

Szavazni baloldalon, a “Kérdőivek” alatt tudsz. A végeredmény néhány nap múlva, ugyanitt olvasható. :)

4 hozzászólás
  1. avatar

    Na, a srácot annyira érdekli a navi, mint engem, a depressziós éti csiga lelki világa. Ott van. Kiszedem a házból, majonéz, és hammm! Van térképe, és nem kell ahhoz is egy táska. :-) Kb. ennyi.

  2. avatar
    Zsolto

    Atyaég, 40 rugóért 2008-as térképpel navit venni, mikor annyi pénzért Full EU-val normális márkájú hardvert is árulnak, rendes szervizháttérrel… Eszem megáll. Arra is kíváncsi vagyok, hogy mire jó egy profinakegy 2006-os IGO, mikor NY-EU-ban fénysebességgel épülnek az autópályák.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.