Kinyílt a világ

Itt a Navigyurcin egyre többet olvastam arról, hogy a TomTom navik a napszak, a forgalom általános sűrűsége, a TMC-infók, a kútnál hallott pletykák és ki tudja mi minden más figyelembe vételével, rugalmasan tervezik az útvonalat. Bár régóta „hithű” iGO-felhasználó vagyok, mostanában egyre többször eszembe jutott, hogy jó lenne kipróbálni, miben más ez a rendszer, mint amit az iGO kínál.

Amikor Gyurci felajánlotta, hogy kipróbáljak egy TomTom Go930-as navit, kapva kaptam az alkalmon. Aki most iGO-TomTom összehasonlításra számít, az csalódni fog, ehhez még nem használtam eleget a TomTomot. Most csak gyorsan leírnám, hogy sikerült egy SonyEricsson W910i telefonnal netet „varázsolni” a TomTomra, és milyen számomra új funkciókat értem el eddig a készülékkel.

A telefonnal a párosítás látszólag sikerült, de a BT-kapcsolat szakadozott, se a telefonkönyv, sem az üzenetek nem jöttek át a TomTomba. A netbeállítás pláne nem akart működni, hiába próbáltam ki minden varázslatot (kütyümániásként megismertem már pár figurát az elmúlt 6-7 évben), állandó hibaüzenetet kaptam. Nem volt más hátra, csináltam egy resetet a TomTomon.

Láss csodát, ettől fogva készséggel csatlakozott a telefonomhoz, a képernyő alsó sarkában pedig megjelent a telefon ikonja, és hogy 0 üzenet.

A netbeállítás is sikerült, APN-nek be kellett írni a Pannonnál szokásos „net” szócskát, minden egyéb maradt üresen vagy automatán, és már kérdezte is a telefonom, hogy engedélyezem-e a netkapcsolatot a TomTom készüléknek. Naná!

Ezután feltárult a lehetőségek egy egészen új tárháza. Gyorsan lekértem a friss időjárási adatokat,

körülnéztem a TomTom letöltési központjában és megpróbáltam leszedni Ervin hangját (97%-os letöltési állapotnál kétszer is hibaüzenettel kilépett, azóta nem próbáltam),

azután megfrissítettem a biztonsági kamerák adatbázisát,

elvégeztem egy Quick GPS Fix-et (bármi legyen is az),

végül bejelentkeztem a TomTom Haverek körébe, de ezt még nem próbálgattam. Ahogy látom, jópofa szolgáltatás lehet, a készülékeken keresztül tarthatnám a kapcsolatot a TomTomot használó ismerősökkel, barátokkal, kollégákkal. Gondolom, ez flottasofőröknek, kamionosoknak lehet nagy poén.

A telefonos BT-kapcsolatból adódóan további funkciók is életre keltek. Egyszer csak finom hangon értesítést kaptam egy új sms-ről, a képernyő bal felső sarkában pedig megjelent egy boríték.

Az üzenetet a TomTom képernyőjén kényelmesen, jó nagy méretben el is tudtam olvasni, majd választ is küldhettem rá.

Ha hagyom, a telefonszámokat is beolvasta volna a telefonból, és persze elérhetővé vált a BT-kihangosító funkció is, ez (legalábbis itt az íróasztalomnál) nagyon jó minőségben szól.

Az már most látszik, hogy míg a iGO egy önálló egység, és nemigen vesz tudomást a külvilágról, addig a TomTom sokkal nyitottabb a világra, igazán izgalmas lehetőségeket kínáló rendszer. Örömmel folytatom az ismerkedést vele.

16 hozzászólás
  1. avatar
    Razofen

    De most tényleg: ez egy szimpla POI kategória lenne, hogy “itt szoktak néha állni a zsernyákok az út szélén”?
    Vagy ennél azért szofisztikáltabb a dolog? No mert ugye mobil traffinál ez azért kb egyenlő lenne azzal, hogy “sehol ne lépd át a megengedett sebességet”, hiszen nagyságrendekkel több pont fog szerepelni az adatbázisban, mint ahány kamera egyáltalán van az országban.
    A fix, az rendben van, akkor is, ha tudjuk, hogy nem mindig van kamera a dobozban, de ugye az előfordulási valószínűsége nagyságrendekkel magasabb, annak van értelme.

  2. avatar
    Razofen

    Wow! Kell nekem egy ilyen. Most!!! :DD

  3. avatar
    Razofen

    Hát kíváncsian várom az összehasonlító tesztet :)

    A mobil kamerák alatt mit kell érteni egyébként? Az út szélén posztoló yard elvtársékat? És azt honnan tudja a TomTom, hogy ők mikor hova mennek?

    (Bocsi, én mindig sokat kérdezek eccerre :))

  4. avatar

    Nem tudtad? A TomTom Go 930-ban rendőrségi adóvevő is van, kihallgatja a járőrök szolgálati rádióforgalmát :D

  5. avatar
    KozGab

    Hát biztos meg kell szokni, de én pl igo-t nem bírom elviselni… Túlbonyolított.
    Viszont nagyon jó tomiban az is, hogy előre bemondja, hog ymilyen kanyar következik. Ez pl Hungárián nagyon jól tud jönni…

    Üdv.

  6. avatar

    Igen, ezt nekem még ki kell próbálnom. Egyelőre csak a furcsaságokat tapasztalom, pl. amikor egy nyílegyenes úton felszólít, hogy tarts jobbra! De a kezelését már kezdem kitanulni, a rendszer végülis teljesen használhatónak tűnik. A térkép nekem még mindig egy kiborult spagettistálra hasonlít, szokatlan a rajzolata (tudom, a TomTom filozófiája az egyszerűség), nem mindig tudom azonosítani a valós helyzetemet a térképpel, de ez biztos csak idő kérdése. Szóval vegyesek a benyomásaim.

  7. avatar
    KozGab

    Hali.

    És ha ilyen hibát találunk kapásból fel tudod venni mapshare-re, így mindenkié lehet, ha többen megteszik…

    A térkép nem rossz, ritka az ilyen hiba szerebcsére.
    Igo térképű nem lesz, mert azért más egy magyar térkép, mint egy európai…
    Viszont igo is teleatlast használ nyugaton, nem véletlen :D

    Én nem is ez miatt szeretem, hanem az iqroute. Gyakorlatilag tmc nélkül úgy megyek át csúcsforgalomban Pesten, mint ha senki sem lenne az úton :D

    Üdv.

  8. avatar

    Azért az összehasonlítás még hátravan. Azt már látom, hogy szerinte a Lorántffy Zsuzsanna lépcső autóval járható utca, hiszen különben mért mondaná a Fasoron a Garas utca után száz méterrel, hogy a “másodiknál” tarts jobbra, ha a Pasaréti útra készülök? ;)

    Mindenesetre örülök, ha a cikket gondolatébresztőnek találtad :)

  9. avatar
    Rece Pál

    Köszi, ez nagyon hasznos beszámoló volt. Én is igo-t használok már az első megjelenés óta, nem véletlenül, mert tényleg jó program. De azért ez a cikk most elgondolkodtatott, ráébresztett, hogy vannak kiaknázatlan lehetőségek még a navigációs cuccok terén. A TomTom termékei mindig is szimpatikusak voltak, szóval ha a térképek is felveszik a versenyt a NavNGo-val (és Marikát is lecserélik végre), akkor még az is lehet, hogy átállok hozzájuk a közeljövőben :)

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.