Pocket Navigator 10 Truck teszt. Exkluzív

Egy igazi tesztprogram. Még a gyártó oldalán is csak a 9-es verzió szerepel! Újra ez a buszozás! Reggel 6-kor találkozunk. Jön a taliga, és valaki ül a jobb 1-ben pedig ez a legkényelmetlenebb hely. Már látom messziről. Mikor odaérnek, közlöm a kollégával, hogy ott, az a hely most kell nekem! No, ha hiszitek, ha nem, rögtön tudták, hogy valami buherálás lesz, mivel ott van, két szivartöltő is…

Érzékeny búcsú nejtől, és ígéret, hogy hívom, eszek rendesen, és vigyázok magamra. Félig vagyok a buszban, és már csak érzem, hogy nej könnyes szemmel néz utánam. Tesztelés! Itt egy hús-vér truck-os navigátor! Búcsúzkodás!? Jaj! Most húszadrangú dolog. Az élet igazán nagy kérdései állnak előttem. Mit tud? Tényleg mutatja? Elkerüli? Bevisz a csalitosba? Stb-stb…

Az igazság, az, hogy már ismerkedtem vele előtte, de nem nagyon tudtam mélyebben elmerülni a használatában. Nézegettem, nyomkodtam, de ez csak tapogatódzás volt, tekintettel arra, hogy 3-4 hetente vagyok itthon (otthon), és ezt a műveletet nem csak a kütyükön kell elvégezni

Azt leszögezhetjük, hogy a világ legalábbis mifelénk „elájgósodott”. Hogy miért, ennek megállapítása nem az én feladatom de azért azt tudni kell, hogy nyugat felé nem annyira egyértelmű, hogy ha navigáció, akkor iGO. Szeretnék ettől elvonatkoztatni, és nem ilyen szemüvegen keresztül bemutatni a Pocket Navigator 10 Truck nevű navigációs szoftvert. A gyártó honlapja. Azt a A Truck jelzőt kapta, amit mostanában sokan használnak ha új szoftvert dobnak piacra. De, hogy ezek tényleg ellátják-e ezt a feladatot, erről még nem nagyon olvastam. A vas, amin fut, egy Mio Digiwalker P550 64 MB rammal. Először lássuk, mint egy „mezei” programot, truckok nélkül.

Tudom, hogy sokaknak fontos a külső. Én nem tartozom ebbe a körbe. Nekem a tudás a lényeg. Persze az nem baj ha esztétikus is, de ha kollégák is olvassák az írást, szerintem egyetértenek abban, hogy egy eltévedés alkalmával, ezred rangú dolog, a szépség. Amikor az ember idegenben eltéved egy batárral, akkor nem azt figyeli, hogy milyen szép a kijelző. Szerintem, mióta vannak ezek a készülékek az egyik rettegett szó, amit nem szeretünk hallani az „ Újratervezés”

Tehát a külső. Ezt inkább képekkel mutatom be, és mindenki eldönti, hogy szép, vagy nem.

Indítás után. Nyitóképernyő, és főoldal, ha van GPS jel.

Ha a menü gombra kattintasz. Főmenü.

A színvilága állítható. Tehát, így néz ki. Itt már láthattátok a menürendszerét is az ikonokkal. Gondolom, ebből a pár képből már lehetett látni a „ bőrét”

Sajnos, amikor indultunk nem tudtam kiszámoltatni az útvonalat, mert valami zavar lépett fel. Előző este, mert valamiért, ha kikapcsolom az on.-off gombbal akkor lejártnak tekinti a 60 napos próbaverziót (Gondolom, a dátum miatt ). Felajánlotta a telepítés helyét, és én a kártyát választottam. Ez szerintem nem volt jó megoldás, mert itt kezdődtek a fagyások, illetve úgy gondolom, hogy kevés a 64 mb ram amivel a Mio rendelkezik.

No, kaptam egy rövid fuvart ide.” Keresd meg és vezess oda” gomb. Itt vannak az opciók. A címet választottam. Látható a többi opció is.

Itt jön az első érdekes dolog. Nem lehet számot választani, csak tömböket. Itt például 2-154. Hiába írsz be egy számot, csak az adottat lehet. Ettől függetlenül odataláltam. A kijelző információit itt láthatod.

Balról. Ilyen a kijelző, ha van útvonal, de szerinte nem vagy úton, mert nincs a térképen. Sajnos ez gyakran előfordul, még akkor is ha parkolóban vagy. A pirossal jelzett ablakokban lévő információt lehet változtatni. Sok minden választható. Bal alsó a következő manőver, hová (Út neve) Fekete nyíl: Ha van útvonal, azt térképen mutatja, észak fent, és vezetés 3d-ben, mellette a hangerő.

Itt láthatod a választható adatokat, és a vezetés közben a kijelzőt, ami szerintem elég szellős és nem túlzsúfolt, és itt van a sávinformáció, ami nekem teljesen megfelelő, és elég adatot mutat. A hangot is kikapcsolhatod, mert ki van írva, hogy mi lesz a következő manőver. A hang egyébként, bár furcsán beszél, de tiszta és érthető.

Itt vannak a különböző konfigurációs beállítási lehetőségek. A részletes navigáció opció jelentőségére, még nem jöttem rá, ugyan is nem látok semmi változást, ha az bekapcsolom. Tervezési üzemmód: Leggyorsabb, legrövidebb, legolcsóbb. Az úthoz tapadás opció, valójában az útra illesztés. Hááát. Itt van két kép.

Tehát, ezek lennének az első benyomások, amik nem voltak rosszak, mert aránylag egyszerűen kezelhető és a grafikája sem rossz. Annak aki nem látott még szebbet, vagy nincs oda a 3d-s épületekért, és a szép, grafikus terepmintázatért. Szerintem, megfelelő információt biztosít egy átlag felhasználó számára. Egy átlag felhasználónak! De! Ez egy truck navigátor és ha igaz….

Jó gurit
sklave

A következő részben a program kamionos tulajdonságait vizsgáljuk. Szó esik majd, az ár/érték arányról is… Folytatjuk!
Szoftvert a MapFactor bocsátotta rendelkezésünkre. Köszönet érte.

A csalitos képét, a halmania.hu oldaláról kölcsönöztük. Köszönjük!

A cikk négy részből áll, ebből egy, (magyarázat) elmondja hogy milyen lenne az ideális kamionos szoftver: Magyarázat, 1. rész, 2. rész, 3. rész.

12 hozzászólás
  1. avatar

    “Nyeszu” névre hallgat. Agyában Európa úthálózata, bár csak hangnavigációként működik GSM alapon :D
    Ez a “SKLAVE EDITION” nem rossz :D

  2. avatar
    Zsolto

    Sklave: az lenne a legjobb, ha összeállítanád a Pocket Navigator 10 Truck “SKLAVE EDITION” verziót — vinnék a népek, mint a cukrot! ;)

  3. avatar

    További őrület. :D Most itt vagyok: É: 44.97938 X K:26.23848 És van net! Várni kell a laborra. Igen, nem ott kapcsoltam ki, így nem vesztette el a dátumot. Szombaton, bejártam toronyát-boronyát. Volt nálam pár navigáció, de legjobb a kollégám útmutatása volt :)

  4. avatar

    Jaj! Ott is voltam ( Bukarest) Bizony ez itt az EU. Reggel jött egy kolléga,(Román) hogy nincs e szűrő leszedőm(?) Vettem egyszer egy pórázt( Nincs is kutyám ) egy láncot. Majd jó lesz valamire! Apám! volt nála egy doboz, tele gázolajszűrővel. Sikerült neki a lánccal. Mondta, hogy trafo olajjal járnak és cserélik a szűröket :D Ez itt az EU

  5. avatar
    vacsa

    hej, nem tájoltad el magad? :) ez már nem Belgium, inkább Bukarest! Mondjuk, unió ez is…

  6. avatar

    Ez őrület! Itt Vagyok: É: 44f 59′ 07,5″ K:26f 00’55.5″
    Van net. No, a ki-bekapcsolást, úgy oldottam meg, hogy nem kapcsolom ki. Nem állítom a dátumot, mert akkor reset-kor nem kell újra telepíteni, amikor is valóban újra indítja a számlálót. Nem 30 henem 60 napról. De, akkor mindent be kell állítani. Mondjuk már nem kellett újra telepíteni, mert rájöttem, hogy gyorsan kattingattam. Kicsit várni kell, hogy elvégezze a műveleteket. Közben kaptam egy új kocsit, amiben van… Na ezt majd később :D

  7. avatar
    Zsolto

    Na, ez izgi lesz. Végül hogy sikerült megoldani a ki-bekapcsolásos macerát? Az bevált, hogy a program indítása előtt beállítottad a dátumot a Mión? Vagy ennél rafináltabb? (Hiszen így bármeddig elhúzhatnád a 30 napos próbaidőszakot :) ).

    Az durván hangzik, hogy a házszámot nem lehet beírni, különösen egy olyan navinál, amit az ember gyakran használ ipartelepeken, nagy batár telkekre osztott utcákban, ahol nem szép engedelmesen sorakoznak a házszámok egymás után. Kíváncsi vagyok, elég lesz-e a tömbszintű navigálás.

    Jó utat! :)
    Zsolto

    • avatar
      Gyurci

      @ Zsolto A Mio PDA-k trükkösek… Hogyha az on/off gombbal kapcsolod ki, elveszti a dátumot. Az egyetlen megoldás, nem ott kikapcsolni!

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.