Becker z213. Az első benyomások

Megérkezett az új Becker széria első darabja. Ez az első olyan készülék, amelynek a NavNGO új szoftvere az alapja.

Kibontva a dobozt, egy igényes külsejű készüléket találunk. Az előd z203 matt ezüst betétje helyett, egy csillogó, ezüstös-kékes színben ragyogó dísz fut körbe a készüléken. A dobozon minden minket érdeklő, fontos információt megtalálunk a készülékről. ezek közül néhány: a gazdaságos útvonaltervezés, a 4 alternatív útvonal egy képernyőn való megjelenítése, a tmc, a text-to-speech (magyar nyelven nem használható), a bluetooth…

A dobozban megtalálható a készüléken kívül, egy 27 nyelvű üzembehelyezési útmutató, egy dvd a magyar kezelési leírással, és a térképek helyreállítására szolgáló adatbázissal, egy szinkronkábel, egy autóstöltő, és egy autós tartó található.

Hosszabban érdemes elidőzni az autóstartónál, amely egy aktív tartó. Nem csak tölteni tudjuk a készülékünket, de egy opcionálisan megvásárolható kábellel, az audió berendezésünkhöz is csatlakoztathatjuk. Így a hívás beérkezésekor a z213 képes a rádió lehalkítására, majd a telefonálás befejezésekor a hangerő visszaállítására. A navigációhoz csatlakoztatható külső mikrofon, illetve akár külső tmc antenna is. Ennek akkor van jelentősége, hogyha az járműből nem lát ki a gps. Például fémgőzölt szélvédő esetén.

Alul a mini usb csatlakozó, míg felette az opcionálisan megvásárolható audiókábel aljzata található. Érdemes még szemügyre venni a tartó állítási lehetőségeit, amelyek gyakorlatilag bármilyen szögben felszerelhetővé teszik a készüléket.

Az usb-s autóstöltő, egyben tmc vevő is, amely szolgáltatást a Becker szerződés híján, Magyarországon nem használja…

Most nézzük meg, hogy az új készüléken milyen csatlakozókat találunk.

Balról-jobbra haladva a készüléken először a micro sd kártya foglalata, majd a töltés-szinkronizáláshoz a mini usb aljzat, ezután a headset csatlakozója, végül pedig az on/off kapcsoló található. Ez utóbbit nagyon szeretem, mert ennek kikapcsolása után, még hosszú idő elteltével is marad áram a készülékben.

A készülék tetején a gomb megnyomása után csak a kijelzőt kapcsoljuk ki. Amikor kevés delej van a készülékben, akkor érdemes használni, mert a navigáció tovább működik “alatta”, de lényegesen kevesebb áramot fogyaszt.

Fontos még megemlíteni a bluetooth kihangosítás lehetőségét, amelyet két telefonnal is kipróbáltam. Az egyik a T-Mobile Pulse, amelynek hangaja elrettentő volt a Beckeren keresztül. Azonban a Nokia 3230-as telefonnal sem volt tökéletes. Érdekes módon az sms menü mindkét telefonnál inaktív volt, de ezt betudom a telefonok “különleges” jellegének. A Nokia 3230 olyan öreg, hogy Noé apánk ezzel hívta az állatokat, az Android pedig még nagyon friss..

Összegzés: Az új készülék szép csomagolásban, tetszetős külsővel érkezik. A tartozékok jó minőségűnek tünnek, és mindent megkapunk az azonnali navigáció megkezdéséhez. Szokás szerint hiányolom a hálózati töltőt, talán ebbe az árba már beleférne. Aki szükségét érzi a lakásban való töltésnek (is), az egy átalakítóval egy-két ezer forintból megoldhatja. A készülék ajánlott fogyasztó ára: 79.900 forint

Hardver:
– 4,3″-os kijelző
– aktív tartó
– beépített tmc vevő
– autóstöltővel egybeépített tmc antenna
– bluetooth kéznélküli kihangosító

Szoftver:
– veszélyt jelző táblák
– közlekedési minták
– kibővitett sávasszisztens
– ideiglenes, és végleges útkizárás
– a következő két forduló előjelzése
– köztes útpont megadása
– text-to-speech (Magyarul nem)
– tmc (Magyarországon nem)

Fontos extra még az egyszeri 45 napos térképfrissítés lehetősége, és a két év garancia is.

8 hozzászólás
  1. avatar
    McAdam

    Várható-e még soft frissítés ehhez a Z2xx sorozathoz ?

  2. avatar
    gnme

    Szia Gyurci, sajnos nem :(

    Nem tudom miért, de nincs már tmc-m a becker licenszes dedikált “nng” feliratos kártyával sem.

    Már mikor a 930-as nálam volt sem tudtam összehasonlító cikket írni, mert a Tomin volt TMC is meg IQ Route is, a Beckeren sem az nng kártyval sem anélkül a navteq legfrisebb térképpel nem volt már.

    (a beépített tmc antennás gyári töltővel volt akkor fenn a Becker a szivargyújtóban)

  3. avatar
    gnme

    FDToth: gondold el milyen meglepetés volt nekem is, hogy megvettem a Z203-at működő TMC-vel, majd a frissítések után elveszítette a készülék a TMC funkcióját (itthon).

    Mindenki mossa kezeit. A térképellátó nem hibás. A becker nem hibás. A tmc-s külsős kft. nem hibás.

    90 pénzbe került ez a mutatvány.

    == Én vagyok a hibás, hogy elveszett a TMC-m.

    (mondjuk lehet csak elgurult, benézek az asztal alá :D hátha előkerül)

  4. avatar
    FDToth

    Így, használhatatlan TMC nélkül Magyarországon nem leszz akkora siker, mint anno a Mio C sorozat.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.