2010 első negyedévében 26%-kal nőtt a TomTom árbevétele

A TomTom április 26-án közzétette 2010 első negyedévére vonatkozó pénzügyi beszámolóját. A cég árbevétele a 2009 első negyedévében könyvelt 213 millió euróról 268 millió euróra nőtt…

Ami 26%-os növekedésnek felel meg. Az árbevétel-arányos üzemi eredmény (vagyis az EBIT margin) 6%, a nettó nyereség 3 millió euró volt. A konzumer részleg árbevétele 16 százalékkal, 186 millió euróra nőtt az előző év hasonló időszakához képest, a gépjárműgyártókat ellátó beszállítói ágazaté pedig 216 százalékos növekedést elkönyvelve 39 millió eurót tett ki (ez elsősorban a Renault autógyárral kötött beszállítói szerződésnek köszönhető). A licencbeadással foglalkozó részleg (TeleAtlas) árbevétele lényegében stagnált (30 millió euróról 31 millió euróra nőtt), a flottakövetési profilért felelős részlegé pedig elérte a 12 millió eurót, ami 33 százalékos növekedésnek felelt meg.

Ettől a negyedévtől kezdve a TomTom új bontásban (hardver és szoftver) is közli az árbevételére vonatkozó beszámolót. Eszerint a hardver-eladások árbevétele 25 százalékos növekedést felmutatva 188 millió euróra, a szoftver-értékesítésből származó pedig 27 százalékkal bővülve 80 millió euróra nőtt.

A cég piaci részesedése Európában 45 százalékról 47 százalékra, Észak-Amerikában 21 százalékról 22 százalékra változott. 2010 első negyedévében az európai PNA-piacon 2,7 millió készüléket adtak el, szemben az előző év hasonló időszakában elkelt 3,2 millió darabbal, ami 17 százalékos csökkenést jelent. Észak-Amerikában az értékesített darabszám (2,6 millió darab) nem változott az előző évhez képest.

Forrás: gpsbusinessnews.com
Fordítás: Zsolto

3 hozzászólás
  1. avatar
    Sancho

    Érdekes emelkedés, mert az autós piac volt a hitelpiac után a következő, ami összezuhant. A TomTom mégis talált egy kis rést? :)

Szólj hozzá te is a cikkhez!

Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.