Egérút. Ismét egy ingyenes alternatíva

*Frissítve! Kaptam egy kedves meghívást Molnár Miklóstól, az Egérút stratégiai igazgatójától, hogy próbáljuk ki együtt az Egérút az szoftvert, és mondjam el róla a véleményem. Erről a tesztről olvashattok most.

A Lurdy háznál találkoztunk, és az első uticél a volt Budai Skála melletti rendelőintézet volt. A tesztkészülék egy Nokia E52 volt, amiben beépített gps van, meglepően hamar magára talált, és a szoftver előre megsaccolta uticél eléréséhez szükséges időt. Az Egérút szoftver magyar nyelvű, és a navigáció is magyar nyelven történik.

A térkép kinézete nagyon egyszerű, ám úgy gondolom a célnak tökéletesen megfelel. Én csak a jobb egyből figyeltem az eseményeket, de onnan is lehetett látni, hogy merre tervez a program. Bizonyíték ez a kép is, amit egy lámpánál fényképeztem.

Nagyjából itt, találtunk egy térképhibát is, a Fehérvári úton nem lehet átmenni egyenesen a Móricz Zsigmond körtér felé. Ezt ugyan a pogram nem tudta, de miután a térképek a cég saját szerverén vannak (saját fejlesztés), így ennek a hibának a kijavítása csak néhány percet vesz igénybe, ezután már többet nem fog előfordulni (Most kaptuk a hírt, hogy a térképhibát mostanra kijavították). A szoftver hangos navigációra képes, és kellemesen nagy ikonokkal navigál, így még az E52-n is kövthető volt az Egérút által ajánlott útvonal.

A térkép tartalmaz több évre visszamenőleg tapasztalt forgalmi adatokat, és ezeket használja is tervezésnél. Ez valami hasonló, mint az IQ Routes, csak sokkal kevesebb adatból átlagolva. Az Egérútnak, saját tmc “pótlója” is van, hiszen a felhasználói forgalmi adatait gyűjti, és ebből jól látszik, hogy egy adott szakaszon milyen tempóban haladnak a járművek. Sajnos egyelőre kevesen használják, pedig a több adat átlagolása alapján egyre jobb/pontosabb lehetne a program…

A következő utunk a Bakáts térre vezetett (volna), amikor is ismét találtunk egy hibát. A Bakáts téren valami rendezvény volt, és minden le volt zárva. A program pedig nem tervezett oda… A rendezvény volta, persze csak később derült ki. Megoldandó feladat még, hogy ilyenkor is adjon egy útvonalat, legalább addig a legközelebbi pontig, amít még meg lehet közelíteni. Ez a teszt már egy alap Nokiával (3310 Classic), és egy Royaltek bluetoothos gps vevővel történt.

Amúgy nem sok hibát láttam, inkább csak finomítanivalókat. Az újratervezés bemondását én kikapcsolhatóvá tenném, és a progam betöltődése közben felbukkanó reklámot, vagy az Egérút logo helyére tenném, vagy elmentetném a szoftverrel az sd-re, így nem kellene minden alkalommal letölteni azt.

A program, a térképszelvények letöltésére az internetet használja, tehát adatforgalmi díjat generál (egyébként a használata ingyenes). A szoftver letöltése 500 kb, majd minden hónapban van szoftverfrissítés, ami minden alkalommal hasonló méretű. Letölteni/futtatni java képes mobiltelefonon lehet, az m.egerut.com címről.

Nekem meglepetés volt, hogy egy filléres telefonon is lehet használni. Bár a képen látszik, hogy a térkép kifejezetten “móricka ábra”, de ez amúgy is inkább jelzés értékű információ. Azt szimulálja, hogy szinte bármilyen egyszerű telefonon futtatható az Egérút, ami a java futtatására képes. Sajnos kivétel is van, a Nokia 5230-n, ami most a legolcsóbb érintőkijelzős telefonok közé tartozik, és a kijelzője alapján navigációra tökéletesen alkalmas, nem jól fut. A kapott információ szerint, már dolgoznak a megoldáson.

Budapest, valamint 38 környező település térképe készült el eddig, ami körülbelül 8000 km úthálózatot tartalmaz. A térképet folyamatosan frissítik így az éppen aktuális útlezárások is rajta vannak. A statikus lezárásokat, egyszer egy héten lejárják, és a változások azonnal elkerülnek a téképre.

A legtöbb gyártó által készített mobilon működik az Egérút pl. Nokia, Sony Ericsson, Motorola, LG. Mivel jelenleg a mobilkészülék paletta rendkívül színes ezért a program futtatása, első elindítása minimális különbségeket tartalmazhat típusonként. A Samsung típusokon való működéssel akadnak problémák.

A teszt elkészítéséhez az Egérút segítségét vettük igénybe, úgymint a forgalmi teszt, és a screenshotok elkészítése.

1 hozzászólás érkezett
  1. avatar
    sklave

    Lesz belőle truckos változat? :D

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.