Az UTInavival Európában. Virtuális szabadságom újabb élményei

Hogyha vasárnap, akkor sklave tesztje. Így szoktam kezdeni a cikket, de ez most elmarad. Sajnos Belgiumban nem lehetett ingyenes netet találni amerre Tamás járt, a fizetős pedig horror árú lett volna… Ezért némi csúszással, csak ma jelenik meg az útleírás folytatása

Virtuális szabadságom folytatása is, mint általában a történeteim, a buszozással kezdődik. Most az a különbség, hogy a kollégák dolgozni mennek, én meg nem. Legalábbis, én csak játszásiból teszek úgy. Megmosolygom őket, hogy mit szenvednek az út során, és csodálkozom hogy mennyivel, elviselhetőbb (ezekkel a gondolatokkal) az-az út, amit egy ismeretlen kolléga fogalmazott meg így, aki szintén busszal jár… Egyszerűen fegyencjáratnak nevezte.

Megérkezés után, bepakoltam a „lakóautóba” és kicsit buheráltam egy-két kolléga navigációját. Volt időnk akklimatizálódni, mert dél körül ott voltunk, és másnap reggelig, amíg az iroda ébredezni kezd addig „szabadprogram”. Nekem ez jutott. Nem tudtam foglalkozni a sajátommal, mivel apróbb technikai problémák léptek fel, aminek megoldását Gyurci, csak másnapra ígérte. Mint kiderült másnap nem is lett volna mire használnom, mert a…

Ja! Most nem dolgozom. Szóval, nevezzük irányított szabadidős elfoglaltságnak. A környék bejárása volt a feladat, amihez nem lett volna szükségem semmiféle navigációra, ugyanis este amikor vissza értem a „bázisra”, a 13 órás „program” alatt a számlálóm 35 km pluszt mutatott, amihez kellett írnom négy darab „élménybeszámolót” (fuvarlevelet). Ettől függetlenül elég szépen elfáradtam. Ja! Szabadság? Én az aktív pihenés híve vagyok. A másnapi „program”, már ott volt a csipogómon.

Nem nagyon kérdezték, hogy akarok e részt venni a fakultatív programon ami abból állt, hogy nem messze innen, vegyek fel 30 ezer liter létyót, és vigyem át onnan 580 km-re lévő lerakóra. Ezt én kérésnek fogtam fel egy kedves ismerőstől, aki megkért – ha már úgy is arra járok….

Akkor elő a szerkezet! Mielőtt a „Keresés” gombra kattintok még egy rövid ismertető:

Itt van 6 gomb, ami csak akkor lesz aktív, ha valamelyiket megérintem. Aktivitásának idejét állítani lehet. Nekem 30 mp-re van állítva. Ez után lesznek inaktívak, de halványan látszanak. Magyarázatra, úgy gondolom itt sincs sok szükség. A „Gyorsmenü” gomb nyit egy másik ablakot, amiben az itt látható lehetőségek vannak. Ez tényleg gyors menü, és nem ad lehetőséget további menüpontok megnyitására.

Ami itt magyarázatra szorul az a „Fitzoom” Idézet a kezelésiből, amit nem e miatt kellett igénybe venni: „Mindig lehető legnagyobb nagyítással mutatja a térképet úgy, hogy az aktuális pozíció és a cél is még látszódjon. Ha elég közel vagyunk a célhoz, akkor megjelennek a házszámok is a térképen (függetlenül, attól hogy az Infók a térképen pontban be volt-e kapcsolva).” Ennek használatát nem ajánlanám, mert ha egyszer bekapcsolod, akkor nem hajlandó elfelejteni hiába tiltod le.

Következő az „Útvonal” Itt nézhető meg az útiterv. Ott a kis kéz mutatja, hogy rá lehet bökni. Ha rákattintasz, akkor egyszerűen elkerüli azt a manővert. És ha már itt tartunk, a lent látható 1392 km-t, a program 31,82 mp(!) alatt tervezte meg. Nézd meg itt, mennyi idő kellett a többi programnak, hasonló távolsághoz:

Itt van két gomb, ami miatt a kezelésit meg kellett keresnem, és ezeknek a magyarázatát is ebből idézem. „Manőver kihagyása”: „Újratervezi az útvonalat úgy, hogy a következő manőver utáni szakaszt kihagyja az útvonalból. Csak akkor aktív, ha gps módban vagyunk. Az újratervezéskor az aktuális gps pozíciótól a következő megállóig tervezi újra az útvonalat.”

„Távot kihagy”: „Újratervezi az útvonalat úgy, az aktuális pozíciótól számolva a megadott távolságig kihagyja az útvonalból. A távolságot a menüpont kiválasztása után megjelenő messageboxban (a szokásos 500 m, 1 km, 2km, stb. szerk.) lehet megadni. Csak akkor aktív, ha gps módban vagyunk. Az újratervezéskor az aktuális gps pozíciótól a következő megállóig tervezi újra az útvonalat.” Ez két olyan opció, amit más programokban is megtalálunk, de nem tudom, szokta e használni valaki. Én még egy programban sem használtam, csak úgy, mint az „Útiterv” ami ugyan minden programban van, de nem hiszem hogy valaki végig lapozta valamikor. „Megállók” Ez már érdekesebb, és elég gyakran használom. Tulajdonképpen a köztescélpontokat lehet sorba rakni, illetve a sorrendet megváltoztatni.

No, akkor „Keresés” gomb, és lássuk a lehetőségeket:

A megadott címhez van koordinátám, de ugye most vakáció, tehát nem veszem igénybe. Azt a címet adom be, amit a „fakultatív programhoz” kaptam. Ami most hiányzik, az irányítószám megadhatósága. Ez nem lenne rossz. Megterveztetem az útvonalat. Pikk-pakk, mint fentebb olvashattátok:

A fenti képen látszik, hogy középen, felváltva látható a következő manőver távolsága, és a cél távolsága. Igen. Ezen látszik, hogy mi az a fitzoom. Ez egy érdekes perspektíva. Nekem nem jött be. Látható, hogy van táblainfo, sávasszisztens. Ha, nincs manőverre szükség akkor a táblák kékek. Itt, nem tudom mennyire érzékelhető, de a kis képernyőn ha sok a felirat, akkor elég nehezen olvashatóak. Persze, nekem majdnem egy méterre van. A következő képen a táblainfó, amikor manőver van a csomópontban. A követendő irány zöld, és az éjszakai képernyő, ami kicsit túlzsúfolt.(van más „bőr”):

Egyébként jól telik a „szabadságom”, az utazgatásokat csak néha kell megszakítanom, amíg rakodok. Ez még belefér, és kicsit kizökkent az egyhangúságból. Eddig semmi olyan nem hiányzott, ami nélkül félre kellett volna tennem, és másik navit használnom. A „berepülés” opció ugyan nincs benne, de nem tudom, szokta e valaki berepülni az útvonalat. Most csak azért hiányzik, mert így menetközben kell képernyőmentéseket készítenem. Már eddig is nagyon erősen gondolkodtam a vásárlás mellett, függetlenül attól hogy ez nem egy truckos navigáció, de szabadság ide vagy oda, azért a szemem sarkából figyelek ilyen irányba is. Gondolom a készítők az alábbi funkció tervezésekor nem erre gondoltak, de én már csak ilyen vagyok. Ez a funkció az „útlezárás”. (Na. Ismét egy plusz funkció) Most nem írom le, a terveimet ezzel kapcsolatban, hiszen „vakáció”. Nézzünk egy példát:

Egy pont térképre helyezésekor négy opció lehetőségét ajánlja fel a program: „csak ide” ez a célpont, „tilt” amit most fogok bemutatni, „megálló” köztescél, „felvesz” ezzel vehetjük fel a kijelölt pontot a kedvencekhez. Tetszik, hogy a lehetőségek könnyen elérhetőek, és érthetőek. Szóval, az Erzsébet hidat felvettem a tiltások közé.

Látható, hogy elkerüli a kijelölt pontot. A tiltást fel lehet oldani, de benne marad a listában – vagy törölni is lehet. Ez a funkció megmozgatta a fantáziámat, miszerint, a felhasználók kicserélhetik a tiltásaikat egymással, ami amellett hogy hasznos, kialakíthat egy közösséget is. Persze ehhez kellene a készítők közreműködése, akik amellett hogy helyet adnak egy ilyen fórumnak, lehetővé tennék a pontok beírásának lehetőségét egyszerűsíteni, hiszen ezek a pontok is koordináták, úgy mint a poik. Ja! A poik…

Na, ez már több mint a „Nekem csak arra kell, hogy eljussak A-ból B-be” Úgy gondolom, hogy aki ezen felkiáltás mellett keresett alkalmazást, nagyjából egismerkedhetett az Ütinavi-val, mint szóba jöhető alternatívával. Sőt! Lehet, hogy kedvet kapott, és megvárja a következő részt.

Eddigi tapasztalataim alapján, a szakma által belépőszintűnek aposztrofált alkalmazás helyett ebben az esetben, tekintettel az említett családfőre, ezt az alkalmazást inkább családbarátnak nevezném. (No csak! Új kategória?)

A program jelenleg egy Mio Digivalker P550-n fut tehát Winmo az op rendszer, de futtatható a WinCE alatt is.

Jó gurit!
Sklave

Ui: Ha már vakáció, még ha virtuális is, akkor nagy élmény volt, amiben szombaton, net keresés közben akadt részem. Netet nem találtam, de találtam egy vízlépcsőt. Nem olyan látványos mint a Skóciában lévő, de nagy hatással volt rám. 73 méterre emeli a „kádat” amiben elfér egy uszály is. 1982-től 2002-ig építették kb. 1300 tonna a teherbírása. Ha nincs Utinavi, soha nem láttam volna.

Vízlépcső, én, és a bicajom.

Az eddigi UTInavi szoftverrel foglalkozó cikkek: Már lehet jogtiszta szofvered, UTInavin az M6-os, Bevezető, Virtuális szabadságom kezdete, és folytatása.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.