WayteQ X920BT: én is bemutatom

A Navigyurcitól kipróbálásra kapott, Sygic Lite-ról írott tesztem során egy WayteQ X920BT készüléket használtam. Mivel akkor elsősorban a szoftverre koncentráltam, de maga a vas is érdekes, sőt, kellemes élményt nyújtott, ráadásul pár képet is készítettem róla, röviden közzé teszem a tapasztalataimat.

A WayteQ X920BT a gyártó egyik csúcskészüléke, ennek megfelelően minden olyan funkcióval rendelkezik, ami elvárható tőle. Ötcollos, 480 × 272 képpont felbontású kijelző, igényes, masszív és szépen kidolgozott, gumírozott, krómbetétes fémház, fényérzékelő, Bluetooth-alapú telefonkihangosítás, FM-transzmitter az MP3- és a videólejátszóból vagy a naviprogramból érkező hangnak az autórádióra történő továbbítása céljából, néhány beépített kisalkalmazás (e-könyv olvasó, számológép, játékok)… szóval igazán nincs ok panaszra.

A készülékhez kapott tartozékok a célnak megfelelnek, de azért a minőségük nem éri el a márkás navikhoz mellékelt tartók és töltők színvonalát. Az autós tartó például azért furcsa, mert bár látszólag minden irányban állítható, ez a valóságban nincs így. Nem mindegy, hogy a tappancsot milyen szögben elfordítva cuppantjuk rá a szélvédőre – ha nem sikerül pont jól, akkor a két csavaros csuklót hiába állítgatjuk, a készülék sosem fog szépen, vízszintesen állni. Ennek elsősorban az az oka, hogy a tappancshoz közelebbi csukló nem szabadon forog, hanem több fix állásban rögzíthető, melyek közül ha éppen egyik sem eredményez vízszintes pozíciót, akkor nincs más megoldás, a tappancsot kell leszedni és egy icipicit elforgatva újra visszailleszteni a szélvédőre. Ezzel sokat el lehet vacakolni, és azért bosszantó, mert ha az ember „olyan környéken” parkolva még a tartót is leveszi a szélvédőről, akkor indulásnál újból jön az igazítgatás.

A tartó bölcsőrésze biztosan fogja a készüléket, de a kivétel már problémás, mivel a felső karom, amelyikbe behelyezéskor be kell pattintani a navi felső peremét, túl szorosan rögzül, így egy kézzel aligha tudjuk kiemelni a bölcsőből a készüléket. A kivétel csak úgy működik, hogy egyik kézzel fixen tartjuk a navit és a tartót, a másikkal pedig valósággal „lefeszítjük” a naviról a bölcső karmát. Ez sem túl kényelmes megoldás, láttam már jobbat is. De ha sikerült mindent beállítani, és elhelyeztük a gépet a bölcsőben, a látvány igazán impozáns, szerintem az X920BT bitang jól néz ki a műszerfalon.

Ami a töltőt és a vezetéket illeti, elégedett voltam, bár tapintásra és kidolgozásra a bölcsőhöz hasonlóan ez a tartozék sem egy nagy szám. Annak viszont kifejezetten örültem, hogy nem spirálos a vezetéke, mert azt nagyon utálom. Jó hosszú, sima vezeték jár hozzá, melyet ott és úgy vezethetek el a műszerfalon, ahol és ahogyan akarok. A spirálos változat mindig feszül, elforgatja a készüléket, félek, hogy kitörik a csatlakozó a helyéről – nem szeretem, na.

Nos, akkor ismerkedjünk meg kicsit a WayteQ X920BT szoftveres részével!

Bekapcsoláskor egy látványos kezdőkép fogad, majd megjelenik a keretprogram animált főmenüje.

A felső státuszsoron a főbb rendszerinfók láthatók, az akku töltöttségi szintje, a GPS bekapcsolt állapotát jelző ikon, a Bluetooth és az FM-transzmitter állapotjelzője, a hangerőszabályzó ikonja és a pontos idő. A képernyő nagy részét egy stílusos és egyedi grafika foglalja el, alul pedig jó nagy, ujjal könnyen eltalálható gombokkal választhatjuk ki az egyes fő funkciókat.

A fenti képen a GPS-re vonatkozó infók láthatók. A készülék nagyon hamar és nagyon stabilan fogott jelet, a pár napos teszt során sosem jött zavarba a pozícionálás során. Tetszett, hogy könnyen befogadható információkat közöl, nem kell hozzá KGB-ügynöknek lennünk, hogy értelmezzük, mit is látunk a képen.

Így fest a telefonkihangosító képernyője. Kényelmesen, egy ujjal tárcsázhatunk vagy fogadhatjuk a bejövő hívásokat. Sajnos az én telefonomat nem teljesen szerette a WayteQ, mert csak az alapfunkciók működtek rajta, a telefonkönyvet és a híváslistákat nem olvasta be. (Csak mellékesen jegyzem meg, hogy még nem láttam olyan BT-s kihangosítót, amelyik a Symbian S60-as rendszerrel ezt megtette volna: az autóm saját fedélzeti BT-rendszere sem hajlandó erre. A WinMo-val és az S40-es Symbiannal, meg persze az oprendszer nélküli telefonokkal, például a SonyEricssonokkal nem szokott ilyen probléma lenni.) Tehát ilyenkor marad a sima kézi tárcsázós hívásindítás és a kézi hívásfogadás, ez is több, mint a semmi.

Íme, a zenelejátszó képernyője. Minden fontos kezelőszerv jól elérhető és azonosítható, a jobb oldali panelen még az albumborítót is meg tudná jeleníteni, ha ebbe az MP3-as fájlba éppen bele lett volna kódolva. Ha be van kapcsolva az FM-transzmitter, a hallgatott zenét az autórádió hangszóróján keresztül is hallgathatjuk. Sajnos csodák nincsenek, ez az FM-transmitter is csak korlátozottan alkalmas zenehallgatásra. A hangja serceg, a szomszédos adók gyakran bezavarnak, és a hangereje sokkal halkabb, mint az autórádión fogott állomásoké, ezért a hangerőt jól fel kell tekerni a rádión – aztán jön a rémület, amikor jelforrást váltunk és üvölteni kezdenek a hangszórók…

A következő üzemmód a videólejátszó – ezzel sem volt gond, teszi a dolgát, ablakos és teljes képernyős üzemben is jól működik. A kódolással szerencsém volt, a hirtelen a memóriakártyára felmásolt .avi fájlokat szó nélkül lejátszotta.

A képnézegető is használható, bár itt már érződik, hogy egy ekkora képernyőn igényes fotónézegetéshez nagyobb felbontásra lenne szükség. De arra alkalmas az X920BT, hogy egy-egy fényképet megmutassunk rajta a barátoknak, családtagoknak. Tud diavetítést is, ez megkönnyíti a terjedelmesebb albumok bemutatását.

Az utolsó most bemutatandó kisalkalmazás az e-könyv olvasó. Ez igazán minden igényt kielégít, jól látható, könyvjelzőzhető, ráadásul – amint a fenti képeken is látható – többféle téma közül is választhatunk, melyeknél a háttérszínt, a betűtípust és -méretet szabadon definiálhatjuk. Parkolóban, reménytelen dugóban várakozva ez is jó lehetőséget kínál az unalom elűzésére.

A készülékben található játékokról és a számológépről sajnos nem készítettem képeket, de azok is működnek, használhatók.

Számomra a legnagyobb élményt az jelentette, hogy a WayteQ X920BT külső megjelenését mintha az én autóm belsejéhez tervezték volna – tökéletesen passzolt a műszerfal szín- és formavilágához. Mivel emellett a gép működésével sem volt semmi gondom, sőt, kimondottan kellemes benyomást keltett, bizony, fájó szívvel adtam vissza a pár napos tesztidőszak leteltével. Arról, hogy a szívem miért csak fájt, és miért nem vérzett, egy következő írásban számolok majd be…

A készüléket a Wayteq Europe-tól kaptuk tesztelésre. Köszönjük. Kapcsolódó cikkek: A nagyképű mindenes, a menü, Zsolto bemutatja, az első 9 hónap, városi gyorsteszt.

17 hozzászólás
  1. avatar
    Bukowszky

    A bluetooth funkció amúgy a mobiltelefonnal mókoláson kívül jó még valamire?

    A Wayteq TMC vevője működik ezzel a kütyüvel IGO-val?

    • avatar
      Gyurci

      @ Bukowszky Az iGO használata, a Wayteq készüléken, warez téma. Így messziről kerülendő, itt. Köszönöm. Amúgy két dolog kell hozzá, hogy a hardver, és a szoftver is tudja kezelni a tmc-t. Az x920 tudja.

  2. avatar
    soder

    90 Mhz-en nem sok adást találtam eddig, én ezt használom Bp-en. Nem szokott bezavarni semmi amerre én szoktam járni általában.
    Én MP3 lejátszóként használom a funkciót, persze nem hifi minőség és a hangerő gond is megvan, de a beépített CD-audio-only kütyüt elég jól tudja helyettesíteni.

  3. avatar

    Szia! Nem, azt nem tudja — megmondom őszintén, az egész FM-transmitter dologtól nem érdemes sokat várni, inkább csak a specifikációs listán mutat jól, használni nemigen lehet. Kivéve ha órákat állsz egy helyben, és ott találsz egy szabad frekvenciát, ahol zavarmentesen működik. Ha elindulsz, azonnal elkezd sercegni, bejönnek más adók a háttérben, ráadásul még ha működik is, akkor is sokkal halkabb az többi jelforrásnál (CD, másik rádióadó), úgyhogy erősen fel kell tekerni az autórádió hangerejét — amikor pedig jelforrást váltasz, és nem tekered le előtte a hangerőt, az új műsor üvöltve fog megszólalni.

  4. avatar
    soder

    Üdv,

    ugye ez sem tudja a BT-telefon párosításnál az FM transzmiteren továbbküldeni a beszélgetés hozzám érkező részét? A mikrofont persze a naviról venné, nem az autórádióról.

  5. avatar
    vacsa

    Atlas V processzoros modellek a WayteQ-től

    Európában újdonságként megjelenő SiRF Atlas V processzorral szerelt GPS készülékek először WayteQ kínálatában jelennek meg. Az új modellek a tavaly megjelent, nagysikerű x széria modelljeire épülnek. A 4,3″ -os kijelzővel ellátott x850, valamint az 5″-os x950 készülékek augusztus elejétől érhetőek el.

    http://tinyurl.com/3857by7
    http://tinyurl.com/3yx2uw6

  6. avatar

    @ PrimA: elképesztő — én az autós BT-rendszeremet eddig kb. ötféle S60-as telóval próbáltam már, és soha nem működött. S40-essel pedig mindig. A mostani 5800XM-emmel is csak az alapdolgokra hajlandó. Mivel az eddig próbált BT-s navik sem működtek az S60-nal (ez az X920BT) sem, simán azt hittem volna, hogy ez oprendszer-függő. De azért szerencse, hogy úgy fogalmaztam, hogy “még nem láttam olyan…” — örülök, hogy van ellenpélda. Megpróbálok szerezni próbára egy E71-et, hátha az autómban is működne…

  7. avatar
    PrimA

    Üdv!

    Csak megjegyzésként fűzném hozzá, hogy nekem az x820BT gond nélkül olvasta be az E71-es (Symbian S60) készülék telefonkönyvét és más kihangosítóknál sem volt gond, igaz nem próbáltam több tucattal azért. Tehát az op. rendszer nem kizáró tényező.

  8. avatar
    sklave

    @Zsolto
    Holnap…..na.. izé…válasz a kérdésre :D

  9. avatar

    Szia Sklave! Köszi a kedves kommentet, örülök, hogy tetszik. És mondd csak, eddig hol járt az életkedved? Csak nem Szibériába szólított egy fuvar?

  10. avatar
    sklave

    Szia Zsolto!
    Kezd visszatérni az életkedvem :D Nagyon klassz, a teszt. Benne van a lényeg. Várom a véleményed a továbbiakról. Kíváncsi vagyok a vérzés elmaradásról :D

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.