TomTom GO 1000. Rengeteg újdonsággal

Ismét néhány sor, a TomTom GO 1000-es készülékről. Ebből is látszik, hogy már nagyon várom hogy egy olyan GO készülék megjelenését, amely tényleg forradalmi újdonságokat hoz. A GO1000 és GO1005, a kapacitív kijelzője folytán, ennek a kívánságnak eleget tesz.

Az East Side Consulting GmbH jóvoltából (ezúton is köszönöm), gyakorlatilag az összes TomTom megfordult a kezemben, amihez az utóbbi évek folyamán hozzá lehetett jutni. Az első látványos változás, véleményem szerint a GOx50-es sorozat volt, mégpedig az aktív (TMC vevőt is tartalmazó) tartó miatt. Amúgy nem kényeztetnek el az újdonságokkal, vagy legalábbis nem úgy, ahogy én várnám.

Ugyan próbáltak szoftveres téren is újítani, és amennyire tetszett a GOx50-es sorozat néhány vátoztatása, annyira nem tetszett a Start szoftvere. Ezért lesz jó a GO1000, mert ezen tényleg komoly változtatások lesznek. Hogy ezek mennyire lesznek használhatóak, az-az első “élő” tesztünkből kiderül majd.

„A legújabb GO 1000 sorozat a vezetés jövőjét hozza el a felhasználóknak,” mondja Iwona Ryszkiewicz, a TomTom kelet-európai régiós sales support managere, „Kezdve az ujjbarát érintőképernyőtől, a gyors mágneses tartón és a villámgyors útvonal-kalkuláción át egészen a gazdag térképadatbázisig ezek a szupernavigátorok minden eddiginél gyorsabban és hatékonyabban juttatják el a felhasználókat a kívánt úti céljaikhoz.”

Lássuk mit is jelent az ujjbarát képernyő? Gyakorlatilag annyit, hogy a kijelzőn látható kép nagyítása/kicsinyítése két újjal történhet, úgy ahogy az iPhone-on is. Hogy mennyivel lesz könnyebb így kezelni a programot, a picike nagyítás/kicsinyítés gombok helyett a rázkódó autóban? Az első teszt után megmondom…

A tartó is változik, az új Easy Click egy mágneses eszköz, amelyhez elég csak közel tartani a készüléket, és a tartó magához húzza azt. Nem tudom a mágnes, és a kijelző hogyan fogja hosszú távon elviselni egymást, de gondolom ezt tesztelték a megvalósítás előtt. Azért azt jelezném, hogy a GOx50-es készülékcsalád tartója is egészen kíváló volt…

Az új felhasználói interfészről nem sokat lehet tudni előre, azaz véleményformálásra nekem kevés, de aki már nyomkodta az új gépet, az elismerőleg szól róla. A készülékhez előtelepítve kapjuk a TomTom Speed Camera adatbázist is, amely a fix kamerák adatbázisán kívül tartalmazza a felhasználók által beküldött kamerák adatait is.

És ami számomra nagyon fontos: “minden GO 1000 készülék még újabb és részletgazdagabb 45 országos Európa-térképekkel kerül forgalomba, ami több mint 2 millió hozzáadott kilométert tartalmaz valamint egy minden eddiginél részletesebb POI adatbázist is (üzleti telefonszámok, nyitvatartási idők stb.).” Na ennek már már éppen ideje, mert a POI adatbázis a jelenlegi állapot szerint, katasztrofális!

A GO1005 típusjelű készülék, ahogy már a neve is utal rá, 5″ kijelzővel jelenik meg.

Összegezve: Az eddigi információk alapján elég sok újdonság lesz az új készülékben ahhoz, hogy felcsigázza az érdeklődésünket, de hogy az árát megéri-e? Azt majd az élet megmutatja…

24 hozzászólás
  1. avatar
    sklave

    @makkhatos
    Találtam neked valamit erről.
    Kb. annyi, hogy a TOMTOM megjelentette a Go7100 pro és a GO9100 pro kamionos navigációt, aminek alapja a GO1000. Erre építenek egy flotta kezelő alkalmazást. Úgy látom, a tomtom inkább ebbe az irányba fejleszt, vagyis komplett szolgáltatásra.
    http://href.hu/x/datb

  2. avatar
    sklave

    @makkhatos
    Hali! Rég jártál erre. Szerintem , ha lesz, akkor is árban…hááát kíváncsi lennék.

  3. avatar
    makkhatos

    vajon lesz benne kamionos profil?

  4. avatar
    Bagi

    @Gyurci Nagyon köszönöm !

  5. avatar
    Bagi

    @Gyurci A Beckernél az új sorozatra gondoltam, amelynek fantázianeve “Becker Ready 43 Traffic” – 149 EUR ; “Becker Active 43 Traffic” – 179 EUR és a ””Becker Professional 43 Control” -299 EUR Németországban.
    Ezek a gépek a most szeptemberi IFA-n jelentek meg és a Z217 és a Z215 utódai a legújabb Igo Primo beckeres változatával.
    Nekem is ez az új Becker vas kellene, de eredeti Igo Promoval.
    http://href.hu/x/d4ut

  6. avatar
    Zsolto

    Bizony, bizony, nem rosszak a TomTom vasak, örvendetes, hogy bővül a paletta. Reméljük, az olcsóbb széria is megkapja a tartóba integrált TMC-vevőt, az lesz a szép világ :) A mágneses tartótól én sem félek, a TomTomok háza nagyon masszív, elbírja az odacuppantás fizikai igénybevételét, az LCD pedig a mágnesességre elvileg nem érzékeny.

  7. avatar
    Bagi

    Kedves Gyurci !

    És mikor jön a nagyon várt Go 1000-es teszt ? Már talán ezen a héten olvashatunk róla ?

    Lesz-e tesz hamarosan az új Becker készülékekkel is ? Ha igen mikor ?

    Esetleg a Nav&Go is piacra dob egy újabb Navon vasat a közeljövőben az updatelt Primoval ?
    Ezt is nagyon várnánk, mert a Navon 480 és 750 nem az igazi.
    Az új Becker készülékeken nagyon szívesen látnám az eredeti Igo Primot !

    Köszi

    • avatar
      Gyurci

      @ Bagi Szia. csak szép sorjában: GO 1000 teszt, azonnal, ahogy megjön a tesztkészülék. Új Becker teszt? Melyikre gondolsz? A z217-ig megfordult nálam szerintem a nagyja. Még a Krokodilról lesz egy videó a közeljövőben. Navon tesztet, nem tervezek.

  8. avatar
    Tomi

    @Nord
    Pont ezekézet miatt tetszik nekem a via sorozat + még a kinézet miatt is.

  9. avatar
    nord

    Szimpatikusnak néz ki!

    (Tartók: nekem még mindig az EasyPort a kedvencem a navival kvázi egybeépített egyúttal a szélvédőről nyomtalanul eltüntethető tartójú megoldásával. :))

    Ez az új kinézetű szoftvert a régebbi vasak nem kapják meg?

    • avatar
      Gyurci

      @ nord Nekem meg a GO950 tartója jön be. Abból kiindulva, hogy visszamenőleg eddig nem nagyon kaptak a készülékek új szoftver (hivatalosan), nem valószínű.

  10. avatar
    ucker tr

    A mágnes miatt nem aggódnék… A nagyobb Navigon cuccoknak is ilyen van/volt emlékeim szerint és azokkal se volt gond.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.