Közösségi navigációs szoftver, Androidra

Már régen tervezem hogy írok róla, most jött el az alkalom. Ami rögtön megtetszett benne, az-az, hogy az eseményeket egy-két mozdulattal jelezni tudom a többiek felé, így akár saját TMC szolgáltatást alakíthatunk ki magunknak. Persze ez csak elvben igaz, hiszen ehhez rengeteg online felhasználó kellene, ami nincs. Hogy miért?

Elsősorban azért, mert a szoftver használatához online kapcsolat kell. Én a mai napig, egy 80 megabájtos csomaggal élek együtt, és sokszor bizony ebből is marad. Persze van külön mobilnetem is, de az egy másik kártyán van élesítve. Így az online navigációs megoldások nálam (sem) arathatnak átütő sikert.

Persze az Android korában, ami teljes egészében az internetre épül, nehéz lesz komolyabb előfizetés nélkül meglenni, de mint látjuk azért lehetséges.

Ezzel együtt, nagy találmánynak tartom azt, hogy felhasználjuk a közösség erejét. Azon kívül, hogy hasznos információkat tudunk meg azonnal, még akár barátságok, vagy baráti társaságok is születhetnek ezen szoftverek segítségével. Ez pedig a mai elidegenített világban nagy kincs…

Ennyit elöljáróban, lássuk mire képes a szoftver:

Jól látható a képről, hogy az M7-es autópálya több szakaszán is lassabb a haladás (mint minden hétköznap reggel), és ezek meg is jelennek az üzenetek között. A helyszín korrektül megállapítható a térképen.

Jobboldalon, az úthengerre kattintva, a nyomvonalunkat rögzíthetjük. A beállítások sokrétűek, és nagyon ötletes az esemény sugara menüpont, ahol azt tudjuk konfigurálni mekkora sugarú körben lássuk a körülöttünk lévő eseményeket.

A cikk elején említett forgalmi információkat a Traffic Club néven futó alkalmazással is megkaphatjuk, de ez annyiban több, hogy útvonalat is tud tervezni:

Persze a térkép kinézetén lehetne javítani, de semmi sem tökéletes. És amúgy is, egy online szoftvernél legyen a legfontosabb szempont, a minél alacsonyabb adatforgalom, amit a csicsák alaposan megnövelnének.

Aki komolyabban akar belemélyedni a Waze közösségi életébe, az csoportokba is beléphet, vagy akár újakat is hozhat létre. Összegzésképpen elmondható, hogy egy jól használható online alternatíva, amely a felhasználók számának növekedésével, csak még jobb lesz.

Kapcsolódó cikkek:

http://navigyurci.hu/2012/02/14/waze-ez-nem-jo-irany-vaze/
http://navigyurci.hu/2011/08/07/napi-app-for-iphone-waze-ez-tok-jo-vaze/

21 hozzászólás
  1. avatar
    boros lászló

    Szia!lumia610-re szeretném telepiteni a waze-t lehetséges-e?köszi

  2. avatar
    Milán

    Igen, be van pipálva. Mondjuk ingázni nem szoktam, inkább sokfelé járok. Hányszor kell bejárni egy utat, hogy megtanulja?

  3. avatar
    Milán

    Szerintem nagyon hasznos, és valóban inkább csak ingázásra.
    Az egyik bajom vele, hogy a veszély jelzését még a jelenleginél is tehetnék egyszerűbbé, borzalmasan ragaszkodik az elsőre kiválasztott útvonalhoz (nálam megtanulni sem akarja), és múltkor, amikor Balatonkenesén voltam, alig ismert néhány utcát, amin jártam.
    Pozitív viszont, hogy Budapest körzetében sokan használják, illetve, hogy nagyon lassú internetkapcsolat esetén is jól működik. A mobilon két újjal gyorsan nagyobb rálátást lehet adni a térképre, bár ez mondjuk nem mindig jó a gyengus térkép miatt.

    • avatar
      Gyurci

      @ Milán Beállítottad azt, hogy megtanulja az útvonalad? Mert amikor utoljára kipróbáltam, akkor még működött ez a “szokása”.

  4. avatar
    Xerxesz

    Ahogy vesszük. Szerintem a Waze nem az a fajta navigáció, amivel elmegyek Bp – Párizs. Ott nem adja ki az előnyeit. Elsősorban ingázásra, városon belüli szaladgálásra való. Arra meg jó. Én pl. Gyálról járok be, ennek megfelelően Gyál 90%-os. Most alakulgat Vecsés is.
    De valóban, a közösség ereje elvitathatatlan, és sokat ad hozzá az értékéhez.

  5. avatar
    Xerxesz

    Ha Bpesten belül használod, akkor szerintem egészen jó. Persze a címekkel akadnak gondok, mert a házszámok helyenként hiányosak, de különben működik. A TMC jelleg – szerintem – még elég gyenge. Sokkal pontosabban számol, mint a sima navik, a várható és a valós érkezési idő elég közel esik egymáshoz. De a váratlan dugókra – a még mindig viszonylag alacsony felhasználói bázis okán – nem, vagy elég lassan reagál a redszer.

    • avatar
      Gyurci

      @ Xerxesz A Budapesten belül az elég komoly korlát. Talán a legnagyobb poén a szoftverben a közösség ereje, nem?

  6. avatar
    Xerxesz

    Én is erősítem a Waze-sek táborát :)
    Amúgy fejlődünk, szerintem egészen jó tempóval. Persze, mivel ez mindenkinek csak hobbi, beletelik kis időbe, míg látványos eredmény lesz. De a főbb utak, a nagyobb városok alakulnak.

  7. avatar
    Watt

    Hát, én ezt most találtam még csak meg, hogy írtál a Waze-ről… Xerxesz hozzászólása feldobta a napom. :)

  8. avatar
    xerxesz

    Jelentem csatlakoztam :)

  9. avatar
    Tom

    Hi,
    az utóbbi időben exponenciálisan nőtt a wézerek száma. Ma már elég sűrűn “futok össze” egy-egy kolegával egy utazás során. Használjátok, és ne adjátok fel, csökkeni nem fog a létszám.

    Egyébként meg csatlakozzatok a Budapest Waze csoporthoz :)

  10. avatar
    xerxesz

    Amikor lett Androidom, akkor a Waze-t kezdtem használni. De annyira senki sem volt a rendszerben, hogy letettem róla. Most a Traffic Clubban bízom, mert a mindennapokban lényegesebb az információ, mint a térkép. De ha a Waze menne rendesen itthon is – lenne elég felhasználó – az szerintem jobb lenne.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.