Navigon 40 Premium. Navigáljunk

Természetesen egy navigáció, navigálásra való. Így mielőtt visszaadtuk volna a készüléket, Natasával kipróbáltuk milyen érzés használat közben. A kicsomagoláskor nem voltam biztos benne, hogy a Zsiguli szélvédőre jó lesz a tartókar…

…de végül probléma nélkül feltehető volt a majdnem függőleges szélvédőre is. A tartó amúgy nagyon tetszik, kifejezetten szép megoldás, ahogyan a tapadókorongos tartó kinéz. Az első egy-két készülék felpattintáskor figyeljünk oda, a még friss tartó és a készülék elég “morcosan” kapcsolódik össze. Ez néhány összerakás után elmúlik.

A középső nagy körbe kattan be a tartó.

Egy biztos a tapadókorong is stabilan fog, és a készüléket sem lehet lerobbantani egykönnyen a tartóról. Eddig jó.

Autóstöltő bedug. készülék bekapcsol. Hogy, miért kell az autóstöltő? Azért mert a Navigon 40 Premium készülék aktívan használja a magyarországi TMC adatokat, és ebben lakik az integrált antenna (is).

Az utolsó két Navigon ami a kezemben volt, kicsit problémás volt TMC ügyileg, de ebben a készülékben korrektül működik a szolgáltatás. Hamar megtalálja az adót (magától), és minden bekapcsolás után. Régebben ezzel elég sok problémát tapasztaltam.

Indulás. A cím beírása egyszerű, többféle módon megtehetjük, és a keresés is gyorsan ad találatokat.

Nagyon szeretem az alternatív útvonalak kijelzőt, egy kijelzőn, több utat, csak néhány készülék típus mutat meg, ezek egyike a Navigon. Amikor gyorsan indulnék, számomra hasznos, hogy azonnal látom melyik irányba mennék, és azt az útvonalat azonnal ki is tudom választani.

Kezdődjön a navigálás. A GPS vevő hamar pozicionál, többször észrevettem, hogy mire az első ulticélt bepötyögöm, közben már pozicinált is. A kijelzőt komolyabban szemrevételezve észrevesszük, hogy a felülete megnyomáskor “gyűrüzik”, ami egyrészt nem szép látvány, másrészt előfordul hogy többször is meg kell nyomni egy gombot. Ez legkönnyebben akkor ellenőrizhető, hogyha valamelyik sarokban van dolgunk (például a jobb alsó sarokban lévő gombbal, screenshotot akarunk készíteni), így tutira elő tudjuk idézni ezt a hibát.

Bár használat közben egy idő után meg lehet szokni, én azért úgy gondolom nem feltétlenül kellene ennek így lenni…

Menet közben egyértelmű információkat ad, többfele, akár egyedi módon is. Az új sávasszisztens érdekes, és a használata is egyszerű, mégis kicsit darabosnak tűnik. Da az jól látszik, hogy valami új megjelenésre törekedtek…

Navigálás közben a szoftver nem akad, az újratervezés elég gyors, és a készülék hangerejével sincs probléma. A térkép, a Navteq adatbázisát használja, erre nem térnék ki bővebben, hiszen erről több információ (pro és kontra) megjelent.

Összegzés: A kijelző kivételével, az egész készülék tetszik. Kecses a tartó, működik a magyarországi TMC, és nekem a MyRoute is bejön. A 45-50 ezer forintos ára jó vétel is lehetne, de érdemes vásárlás előtt “megnyomkodni” a készüléket.

Még egyszer, a készülék főbb jellemzői:

Kijelző: 4,3″-os érintőképernyős kijelző 16 : 9 formátumban
GPS: SiRF Atlas V
Operációs rendszer: Microsoft Windows CE
Memória: 4 GB Flash / 128 MB RAM
Processzor: Atlas V (500 MHz)
Akku: 1300 mAh Lithium akku
Súly: ~160 g
Méretek: 120,5 mm x 75,5 mm x 15,2 mm
Bluetooth kihangosító: 2 készülék kezelése

A készüléket a Navigon AG magyarországi képviseletétől kaptuk. Ezúton is köszönjük.

Kapcsolódó cikkek:
http://navigyurci.hu/2011/02/21/navigon-40-premium-mit-kapunk-a-penzunkert/

63 hozzászólás
  1. avatar
    csizi65

    Üdv Gyurci
    Az az infom amitszereztem hogy az absulut sound már nem a képviselet
    a megadott számon azt mondták hogy ők a képviselet a szerviz németországban rajtuk keresztül

  2. avatar
    csizi65

    Üdv
    Köszi Gyurci a tesztet
    kéne egy ilyen

    A navigon magyarországi képviselete megvéltozott
    Tel:06/1-8088-362

    • avatar
      Gyurci

      @ csizi65 Szia. Szívesen! Köszi az infót! Ez mit jelent, a cég is, vagy csak a telefonszám? A szerviz maradt ugyanaz?

  3. avatar
    Gyurci

    @ gomzol Köszönjük!

  4. avatar
    gomzol

    Ami a kijelzőt illeti:

    A múlt héten egy áruházban hasonlítgattam a 40-es és a 70-es modelleket, és kijelző valóban csinált ilyeneket (bár egy átlagos TFT monitor is így tesz, ha megnyomkodjuk).

    A 40-es képe viszont határozottan szebb volt, mint a nagyobb átmérőjű 70-esé, mintha ugyanaz lett volna a felbontás, ezért a kisebb képe élesebb és színesebb volt azonos fényerőnél.

    Egyébként a 40-es hangereje is nagyobb volt ugyanazon a beállításon.

  5. avatar
    ucker tr


    Gyurci:

    @ ucker_tr Tényleg, olyan régen volt téma ez a frissítős dolog, hogy már el is felejtettem. Gondolom erre gondoltál: http://navigyurci.hu/2010/02/25/navigon-fizetos-frissites-egy-kategoriaval-feljebb/

    Igen, erre! Mekkora dolog már nem? Ilyet tudtommal senki nem csinál rajtuk kívül!

  6. avatar
    ucker tr

    Tudok rosszat is mondani, igaz csak egyet… :)
    Én ennyire az eredeti útvonalhoz ragaszkodó navit még nem láttam!
    Ha egyszer kigondolta, hogy merre van az arra, akkor mehetsz te bármerre, amíg ő vissza tud vinni az eredetire addig meg is próbálja! :)

  7. avatar
    Zsolto


    ucker tr:

    Egyébként imádom a Navigont… Iszonyat feature mennyiséget tudnak beletenni! A térkép frissítés atombiztos, a szoftver is maga a kánaán!

    Naaa, még a végén kedvet csinálsz hozzá nekem is :)

  8. avatar
    ucker tr

    Egyébként imádom a Navigont… Iszonyat feature mennyiséget tudnak beletenni! A térkép frissítés atombiztos, a szoftver is maga a kánaán!
    Sőt, melyik másik PNA-nál lehet egy új PNA megjelenésénél annak szoftverére frissíteni? Igaz pénzért, de akkor is…

  9. avatar
    ucker tr

    Azért ez a térkép se jeleskedik az Oktogonon való kanyarodásban… :)

  10. avatar
    Zsolto

    Hm, nagyon bejövős, tetszik a felülete és a vas is. A TMC végre szintén okés, kezd kisütni a nap :)
    Köszi a klassz tesztet, nagyon élveztem a sok képernyőmentést is.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.