Becker Active 43 Traffic. Követi a forgalom ritmusát.

Már kicsomagoltuk, és a Resinfo is mesélt róla. Most a navigációs képességein van a sor. Könnyű üzembehelyezni, és nagyon egyszerű a kezelése és a szélvédőre gyorsan felszerelhető, jól tartja a kar, és gyakorlatilag bármilyen szögbe beállítható.

Akiknek rövid lenne a csomagban kapott tapadókorongos tartó, azok egy eredeti Becker kiegészítő (Becker csz:151019) megvásárlása után HR kompatibilissé tehetik.

Több autóban is megfordult a készülék, a rövid teszt alatt, volt Suzukiban, Zsiguliban, Wolksvagen Caddy-ben… Apropó Caddy. Oda már tényleg elkelne a kicsit hosszabb kar. Mert ott már nyújtózkodni kell. Amúgy van egy költségtakarékos megoldás, a kormány baloldalára kell feltappancsolni a szerkezetet…

Nem utolsó szempont (bár nem is a legfontosabb), külsőre is tisztességesen néz ki a vas, jól mutat minden autóban (még egy Zsiguliban is…).

Szerencsére a teszt ideje alatt tűzött a nap, így nagyjából az is látható, hogy mit mutat az Active Traffic napsütésben. Egészen becsületesen teljesített. Persze ez a szemrevételezés, amit én el tudok végezni az autóban szubjektív, nem úgy hbk barátom mért „fényerősség” tesztjei.

A készüléket magyarországi TMC-vel tudtuk tesztelni, amely egy külön megvásárolható kártyával működik. Ezen egy Magyarország térkép (2010/Q3), és a TMC licensz lakik.

Na de térjünk vissza a teszthez. A tartozékokat összeszereltük, a töltőt bedugtuk és elindítjuk a készüléket. Nagyjából 30 másodperc, mire menetkész lesz, ezután a cím beírása alatt többnyire pozícionál is. Ami a fogósabb dolog az a TMC jel. Nálam csak akkor talált adót, hogyha a TMC antennát kiraktam az ablakba (felakasztottam a tükörre). Igaz így minden esetben.

A készülék jobb felső sarkánál látható vékony kábel a tükrön átvetett TMC antenna. Ez a kártya, amely szükséges a forgalmi események vételéhez Magyaroszágon, közel 11 ezer forint, és még így is „megéri”.

Hogy miért? Mert a Becker készülékein egyébként nem lehetséges a magyarországi dugók, és balesetek információinak vétele az éteren keresztül…

A készülék szoftvere az iGO primo-ra épül, és a jelenlegi verzió (8.5.12.165600) legfőbb újdonsága az, hogy magyarul bemondja az utcaneveket (Eszter), és az érkezési időt is. Véleményem szerint, ez valóban segíti a navigációt, mert így több figyelmet fordíthatunk a vezetésre.

Az útvonaltervezés gyors, és egy képernyőn megtekinthetjük a megtervezett alternatív útvonalakat. Ezt az eredeti iGO primo, máig nem teszi lehetővé számunkra.

Térképből a 2010 Q2-es verzió található az Active Trafficon, ami azért érdekes, mert a jelenleg hivatalosan letölthető Európa térkép, a 2010 Q1.

Apropó Navteq. A térkép előnyiről, vagy hátrányairól nem beszélek, ilyen tesztek jónéhány helyen olvashatóak. Szerencsére a Becker készülékek egyik nagy előnye, hogy vásárolhatóak hozzá TopMap alapú térképek is, ezért aki a Navteq adatbázisnál többre vágyik, ebben a formában azt is elérheti.

A legutolsó tesztről van egy érdekes képem is, a címe: sok jó navigáció egy szélvédőn is megfér…

Érdekes volt nézni és hallgatni a három különböző technikát. A képen jól látható, hogy a Becker domborzat megjelenítése nagyon igényes, talán az egyik legszebb grafikával rendelkező térkép megjelenítés napjainkban.

Összegzés: Gyors pozicionálás, szép megjelenítés, és külön megvásárolható TopMap térképek. Persze néhány dolgot a “másik” oldalon is meg kell említenem, ilyen a több kilátásra vágyó TMC vevő, illetve az, hogy gyárilag nincs magyar TMC licensz a készülékhez.

Mindent egybevetve a készülék a kiegészítő kártyával együtt 55 ezer forint magasságában elérhető, ami nem tűnik rossz vételnek.

Emlékeztetőül mégegyszer a készülék technikai adatai:

– Kijelző: 4,3 colos érintőképernyő, tükröződésmentes
– GPS vevő: SiRFstarIII ™
– Akkumulátor: 1200 mAh
– Kommunikáció: miniUSB, aktív dokkoló, TMC antenna
– Méret: 126 x 82 x 18 mm
– Memória: 4 GB Flash memória
– Bővítés: microSD kártya 32 GB class 6 SDHC típusig

– beépített TMC (dugóelkerülés)
– opcionális Magyarország TopMap+TMC kártya
– 3D domborzat és csomópont megjelenítés
– 3 alternatív útvonal
– forgalmi táblák kijelzése
– eco üzemmód a gazdaságos közlekedéshez

A készüléket a smartshop.hu bocsátotta rendelkezésünkre, ezúton is köszönjük!
Kapcsolódó cikkek: Becker Active 43 Traffic kicsomagolás, és néhány mért adat róla.

8 hozzászólás
  1. avatar
    f-mate

    Boldog tulajdonosa vagyok a fenti Becker készüléknek. Egy két dolgot nem lehet beállítani rajta olyanra, mint a régi Navigonon volt. Hol és hogyan állíthatom be, hogy a poszt 4. képén is látható térkép módban a bal felső sarokban az aktuális sebesség, a hátralévő távolság és az érkezési idő legyen kijelezve. Tudom, ha rákattintok, akkor mutatja a sebességet és a hátralévő időt, de ezek olyan információk, amik együtt nem érdekelnek. Amikor hosszabb távra utazom, jobb, ha a hátralévő km-t is kijelzi. Másik kérdés: hogyan lehet a sebesség túllépés figyelmeztetést beállítani, hogy ha figyelmeztetés után x sec-el is még gyorsabban megyek, mint a beállított érték, ismét szóljon. A Navigon idegesített a sok bemondásával, de legalább szólt. ez meg csak hallgat, a figyelmeztetés miatt. Poweroff: a Navigon ha töltőn is rajtahagytam, ha nem mozgott az autó, automatikusan kikapcsolt 30 sec múlva. Ez órákig szívja az akksit, és nem áll le, ha a töltőre rá van téve (szivargyújtó). Ez gáz. Válaszokat előre is köszönöm. Máté

  2. avatar
    Slapic

    És nyilván egy Android alapú PNA-nál pont annyit fogsz érzékelni az Androidból mint egy WinCE alapúnál a Windowsból. Alap esetben semennyit. Aki ért a buheráláshoz az persze elő fogja tudni hozni.
    Érdekes lesz viszont ha elterjednek a navi nélküli PNA készülékek Android alapokon, ahogy most vannak WinCE-vel. És lesznek hozzá navik is idővel. És ugyan azokat a navikat tudod használni a mobilon is. Van ennek előnye.

  3. avatar
    Tomi

    most nem leszek népszerű, de én kifejezetten nem örülnék az androidos pnanak, mert valjuk be őszintén eléggé sok kihívással küszködik az oprendszer, buhera azért buhera ezért stb stb…, nagyon nincs is rá normálisan használható navi…

    pna maradjon meg az ami, maradjon meg az oprendszere stb stb, ne vegyék el a választást, hogy használhassak normális navit, én pl azt se szeretem, hogy mindent a telefonba akarnak integrálni, én a telefonba levő gpst csak arra használom, ha városba keresek vmit, de hogy arra rábizzam magam még viccnek is rossz…
    tudjuk jól ami mindenre jó az igazából semmire se…

    • avatar
      Gyurci

      @Tomi Sajnos még nem volt a kezemben ilyen, így nem tudom sem megerősíteni, sem megcáfolni amit mondasz. De telefonon nem rossz az Android, ne a legolcsóbb modelleket vedd alapul, mert nem azok a mérvadóak,..

  4. avatar
    Slapic

    Meg a Linux alapú oprendszert is (bár az TomTom esetében is adott). Nem lennék meglepve, ha a jövő PNA-i Andoidra épülnének. Így egy platformmal kevesebbel kellene a fejlesztőknek foglalkozniuk (Android készülékeken és saját PNA-kon is azonos alap oprendszer).

  5. avatar
    Zsolto

    Igazad van, és a Garmin PNA-k kijelzőjét is átvesszük :)

  6. avatar
    Slapic

    Én még hozzágyúrnék egy kis Garmint is:
    – saját térképek használata (pl. túristatérképek), nyílt térkép formátum
    – térkép szerkesztő/összeállító program
    – intelligens nagyítás: beállítható, hogy a nagyítás folyamatosan úgy változzon, hogy a következő kanyarodási pont még pont a térképen legyen (akár 100m, akár 10km a távolság). Én ezt szerettem nagyon a Garminban (mobile XT-t használtam Nokia telefonon, ez az egyik legnagyobb veszteségem az Androidra váltással)

  7. avatar
    Zsolto

    Na erről beszélek. A Becker közel áll ahhoz, hogy (szerintem) ideális navinak legyen mondható: TopMap térkép, TMC, igényes vas, szép felület. Kár, hogy kicsit még mindig komplicírtnek tűnik a dolog (külön kártya vásárlás, tyúkbélként lógó TMC-antenna). Hiába no, ebből, meg egy jobb fajta TomTomból micsoda navit lehetne gyúrni…

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.