Országjárás. Hurrá nyaralunk. A Navigon és a rövidebb út

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ismét néhány napra el tudtunk vonulni a “világtól”, és egy aránylag csendes környéken tölthetünk el pár napot…

Természetesen navigációt is hoztunk magunkkal, állandó útitársunk a Navigon 8450 Live Premium, illetve elhoztuk magunkkal a Yes i GO/iGO primo 2.0 párost is. Az alábbi történet a Navigon 8450 Live készülékéhez kötődik.

Mint már sokszor elmondtam, nekem nagyon bejön a Navigon, több szempontból is, és a 8450 Live szinte mindent tud, ezért nem nagyon akaródzik megválni tőle. Néha azonban kiakaszt a megmagyarázhatatlan “gondolkodásával”.

Amikor nem kell sietni sehová, általában hagyom, hogy a navigáció tegye a dolgát, én csak érdeklődve figyelem az eseményeket. Így volt ez most is…

Reggel kitaláltuk, hogy elmegyünk kirándulni, és megnézünk egy – két várat, azután irány Pécs. Tulajdonképpen nagyon szórakoztató lett a kirándulás, erről “szerencsére” a 8450 (is) gondoskodott nekünk. Első úticélunk a dombóvári Földvár volt, amelyet a Navigon Live segítségével pikk – pakk megtaláltunk.

Innen Dombó Pál várához mentünk, ami csak néhány kilométerre esett innen.

A képről is jól látszik, hogy szegény vár élt már meg jobb napokat is, mára nem sok maradt belőle. Ezért néhány kép elkattintása után elindultunk Pécs felé. És innen történt néhány furcsaság útközben…

Az első, hogy Dombó Pál várától (amely a 611-es út mellett fekszik néhány méterre), nem egyenesen Pécs felé fordított minket, hanem vissza Dombóvárra, majd egy ügyes kanyarral vissza ugyanoda, de egy olyan vasúti átjárón keresztül, ahol csak gyalogosan lehet átmenni…

Persze valljuk be, ilyen szinte minden készüléknél előfordul, nem is vettem nagyon zokon, ám innen néhány kilométerre ismét elemében volt a Navigon. A 611-es úton egyenesen Pécs felé mehettünk volna, ám szokás szerint tudott egy rövidebb utat az “erdőn keresztül”…

Pedig az útvonal adatai szerint nem sokat tévedett, és mégis… Úgy tűnt, hogy órákig mentünk, és a visszaút a 611-es úton. lényegesen rövidebbnek tűnt.

A tervezett út Jágonakon keresztül éri el a 66-os utat, majd innen már “egyenesen” halad Pécs felé. Míg hazafelé végig a 611-es úton tervezett vissza Dombóvárra.

Az volt a meglepő a történetben, hogy a cikk írása közben a Google Maps oldalán megtervezve a két utat, 1,8 km és 4 perc!! a különbség… Amúgy a Jágónak felé tervezett út, sokkal érdekesebb volt, és autónak szinét színét sem láttuk…

A fenti kép az odaúton készült, a “semmi közepén”. Mégis a végelszámolásnál a “kerülő” nélküli út, sokkal gyorsabbra és kevésbé fárasztóra sikerült.

Persze ezek a tévedések, bár látványosak, de ahogy a számok is mutatják, nem jelentősek. És amiért mégis nagyon lehet szeretni a Navigon 8450 Live-ot:

Egészen elképesztő a felület amit látunk, akár városban akár az országúton használjuk. Városi képeket már mutattam, ezért nem is untatnálak benneteket vele:

Ám de az országúton is kitesz magáért. A domborzat megjelenítésével, de főleg az útjelző táblák mutatásával nagy segítség vezetés közben:

Bevallom, legfőképpen az utolsó képernyőmentésen látható kanyar kijelzésével nyűgözött le, Pécsről a szerpentinen lefelé sokszor jó szolgálatot tett a jól látható előrejelzés.

Mindent összevetve, apróbb hibáktól eltekintve jó navigált a készülék nyaralás közben. Ezért most komoly gondban vagyok, hogy most amikor a Navigon, úgy néz ki hogy megszűnik a Kelet Európai régióban, eladjam avagy ne adjam el a kedvenc vasamat …

Bosszúság még, hogy a töltője megadta a magát a hazaút előtti nap. Odakoccant az asztalhoz és ennyi elég volt ahhoz hogy a szivargyújtó felőli vége több darabra essen szét… Ezzel nem lopta magát a szívembe.

Kapcsolódó cikkek:

http://navigyurci.hu/2011/07/01/navigon-8450-live-masodik-menet/
http://navigyurci.hu/2011/07/16/navigon-live-modul-ismerd-meg/
http://navigyurci.hu/2011/07/25/szoftvercsere-a-navigon-8450-live-on/
http://navigyurci.hu/2011/08/21/navigon-8450-premium-live-navigaljunk/
http://navigyurci.hu/2011/09/03/megjelent-a-navigon-2011-q3-as-terkepe/
http://navigyurci.hu/2011/09/05/a-navigon-8450-es-a-poiplaza/

11 hozzászólás
  1. avatar
    csizi65

    Jó reggelt

    Gyurci szerintem a navigon erősiti a garmint
    PL:
    hazai piac 100%
    garmin 30%
    navigon 20%
    egyéb 50%
    garmin +navigon 50%
    a navigon megszünése után nem miden navigonos lessz garminos
    PL a feloszlás igy alakul 10% garmin 10% egyéb
    vagyis a végeredmény
    garmin 40%
    egyéb 60%
    ez szrintem az őssz piaici részedést nézve mivel a navigon a garminé BUKTA

    a kereskedelmi jogszabályok előirják hogy márka vagy márkaképviselet megszünése után mennyi ideig kell szervizhálozatot és alkatrészt
    biztositani
    a térkép frissitéssel biztos nem lessz gon mert szerintem mi most is a német szervert érjük el frissitéskor
    sőt még egy dolog az én 40 prémiumom németből van és azon is van magyar nyelv

    • avatar
      Gyurci

      @ csizi68 Igen ez szerintem is így van, arra utaltam – hogy a polcokon ahol eddig Navigon van, most bizonyos százalékban Garmin lesz. Azaz, ha meghagyná a Navigon márkát is, az csak gyengítené (nem erősítené) a Garmin márka pozícióját (most hogy Ő a tulajdonos). Ám ez csalóka, mert ahogy írod is, nem minden Navigon vásárló fog értelemszerűen Garmint venni, tehát a jelenlegi helyzethez képest, kevesebb vásárlója lesz az “régi – új” brandnek.

      Azaz marad néhány százalék piaci pozíció, aminek betöltésére nagy harc várható.

  2. avatar
    Pietro68

    Gondolom, csak a forgalmazás áll le. (remélem, hogy nem) A térkép frissítését két évig (legalább) még biztosítani kell, hisz megvettük. És tessék mondani! A Csehek ide, vagy oda tartoznak? Kíváncsi vagyok a hivatalos álláspontra is!

  3. avatar
    hazafi

    De hát Urak, gondolni kell arra az X db Navigonosra is akik eddig ezt vették vagy veszik ma is!!

  4. avatar
    csizi65

    Üdv

    megint egy remek irás
    és aprobb hibák ellenére szerintem nagyon klassz vas a navigon a képmegjelenitése mindent felül múl

    Viszont nem értem a navigon üzlet polotikát
    ha csak az nem hogy a garmint erősitse

    a 90-es években a coca cola és a pepsi europai forgalmazási joga egy kézben volt a lényeg minnél nagyobb szeletet lekanyarintani a szénsvas üditő piacból

    egyébként valószinü hogy valami szervizszolgálat marad

  5. avatar
    ifazah

    “Ezért most komoly gondban vagyok, hogy most amikor a Navigon, úgy néz ki hogy megszűnik a Kelet Európai régióban, eladjam avagy ne adjam el a kedvenc vasamat …”

    Erről a megszűnésről többet ha lehet tudni?? Hogyan érint bennünket majd ez?
    Most vettem új vasat én is essek gondba, hogy eladjam?

    • avatar
      Gyurci

      @ ifazah Az a baj, hogy csak csiripelnek a madarak, de semmi konkrét nem tudható. Azt hallottam, hogy a kelet európai piacokon nem lesz Navigon eladás, ha valaki venni akar akkor legközelebb Ausztriában. Gondolom a szerviz dolgokkal meg muszáj jótállni, azután lassan kialakul az új módi is… Gondolom ha a Navigon nem, akkor nyilván ebben a régióban marad a Garmin…

  6. avatar
    Zsolto

    Ez a jó ezekben a navikban, hogy ha kicsit megfuttatjuk őket, mindig gondoskodnak egy kis izgalomról :)
    Klasszak a képernyőmentések, a bakikat meg talán a világ végének számító helyeken nem annyira pontos térkép okozhatta – gondolom. Jó cucc ez a navigon, szép a látványa és okos dolgokat tud.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.