Android for PNA. Korlátlan lehetőségekkel

Bár már volt a kezemben Android operációs rendszerrel működő PNA, de sajnos egyik sem volt tökéletes. Azaz inkább mondjuk úgy, hogy mindegyik több sebből vérzett. Pedig a gondolat jó, az Android rengeteg lehetőséget tartogat, és egy jó hardverrel…

Úgy látszik, hamarosan valóban kapható lesz ilyen vas a boltokban. Kíváncsian várom, mert gyakorlatilag egy androidos telefon, és egy PNA tudását ötvözhetné. Mert a legális operációs rendszer, az Android Market jelenlétét is feltételezi (hiszen lehetne 3G vagy WLAN a készülékben), ahonnan gyakorlatilag bármi megvásárolható/telepíthető lenne hivatalosan. Vegyük csak a számtalan navigációs szoftvert, ami a Marketben elérhető.

Persze ez esetben is nagyon észrevehető lenne az iGO hiánya, de ki tudja. Talán ha nem több száz féle hardverre, hanem csak egy/két általuk is minősített vasra kerülne, ráadásul nagy mennyiségben, akkor talán… Így nem lenne gond a műszaki támogatás sokrétűsége (rengeteg készülék, hardver, felbontás).

De miért lenne ez jó, egy androidos navigáció? Mennyivel múlná ez felül egy androidos telefon tudását? Semmiben, és mégis mindenben…

Számomra az alapvető különbség egy jó GPS-vevő lenne. Nem egy A-GPS, amelyik nem minden helyzetben talál jelet, és azt is sokszor elveszti, hanem egy olyan, amelyik szinte minden körülmények között alkalmas lenne navigációra. Amelyhez akár egy nagyobb (5″-7″-os) kijelző társulhatna, és a készülék egy beépített SIM-foglalaton keresztül akár telefonálásra is alkalmas lehetne… Esetleg kombinálni lehetne egy ún. autóskártyával.

Így egy valóban pontos (érzékeny GPS) navigációt kapnánk (akár internetes segítséggel-QuickGPS), és nem utolsósorban azok a hátrányok, amelyek egy mobiltelefon esetében előfordulnak, itt nem jelentkeznének (relatíve kicsi kijelző, pontatlan GPS, melegedés, gyári autóstartó hiánya). Láthatalan előnyként megemlíthető lenne még a rengeteg “önkéntes fejlesztő”, akik a custom romokkal valóban testre szabhatnák ezeket az eszközöket.

Ahogy a cikk elején is említettem, már láttam néhány ilyen vasat, de mindnek volt egy pici hibája… Pedig akár nagy jövő lehetne bennük… Most ismét láttam egyet, bár ezt csak “virtuálisan” (köszi a linket vacsa).

Mi a véleményetek az Androidos PNA lehetőségeiről? Mondjátok el Facebook oldalunkon!

12 hozzászólás
  1. avatar
    Sanya

    Van Androidra iGO My Way 8.4.3.179971 Multiscreen csak nem hivatatlos

  2. avatar
    laller27

    Én is töröm a fejem egy WinCE6-os autónavi átkonfigurálását Android-ra, az irány egyértelmű számomra. A WinCE korszaknak immár vége. Én beépített navigáción gondolkodom hiszen ezt általában autóban használjuk elsősorban, meg ellopni is nehezebb egy gyárinak látszó beépített navit, nem kell mindig félni attól ,hogy emiatt betörik az üveget. Az ottonavi oldalán láttam már DYNAVIN márkanáv alatt Androidos alapú navikat. Ez már jó kiindulópont hogy, pl egy OBD2-es foglalaton és bluetooth keresztül párosítsuk az Androiddal.
    http://goo.gl/TO1ql

    Már van is egy nagyon jó diagnosztikai szoftverünk is ami tájékoztat az autó állapotáról és sebességéről ha nincs GPS lefedettség. Nem mellesleg lehetne kombinálni egy jó Head-up display-lyel.
    http://goo.gl/fL20w

    Ez a navi jövője és az Androidé. A Google már megint jó helyre nyúlt. De örülök ennek, én szeretem az API-jait térképkészítési célokra felhasználni. Szeretik a felhasználók.
    Végül egy másik jó videó:
    http://goo.gl/O5Xu6

  3. avatar
    vacsa

    no úgy néz ki, hogy a wayteq kihoz egy jobbat, mint ami a lengyeleknél van. a többit majd Gyurci leírja ;)

    • avatar
      Gyurci

      @ vacsa Szia, Azt a felvilágosítást kaptam a Wayteq-től (Pénteken), hogy még nincs kiadható információjuk az androidos navijukról. Így, ha majd küldenek, írok róla. Addig a lengyel változatot próbálom meg körbejárni. Szerintem az sem rossz…

  4. avatar
    PDA_FAN


    Gyurci:

    Mindenesetre a tendencia jól látszik:
    http://navigyurci.hu/2012/01/25/nehany-erdekesseg-a-navigacio-vilagabol-nng-hirek-2012/
    Az pedig nagyjából a te véleményedet tükrözi.

    Igen, a beépített autós navi piacban van még potenciál, de jelenleg úgy tűnik, hogy akik emellett az okostelefon piacra nem mozdultak rá időben, azok nehezen fogják megtartani a pozíciójukat.
    Az NNG hozzáállását nem nagyon értem az Android kapcsán, hiszen ha számos más szoftvergyártónak nem okoz kihívást az eltérő hardver, akkor miért pont nekik okozna kihívást?

    Egy példa: az újonnan vett HTC-men van gyárilag egy Route66 alapú navi, ami a tesztidőszak után megvásárolható. Persze nem vettem meg, mert nem nyújt annyit, hogy pénzt adjak érte. Ha viszont egy iGO, vagy hasonló tudású és térképállományú szoftvert találtam volna rajta, akkor lehet, hogy megvettem volna.

    Szerintem luxus ezeket a piaci réseket egy NNG kaliberű cégnek kihagynia, de az NNG marketingesei ezt biztos jobban tudják.

    • avatar
      Gyurci

      @ PDA_FAN “Szerintem luxus ezeket a piaci réseket egy NNG kaliberű cégnek kihagynia, de az NNG marketingesei ezt biztos jobban tudják.” Ezt én sem értem, azaz értem, de mégis fel nem foghatom… :)

  5. avatar
    PDA_FAN

    Gyurci, amit leírtál, az gyakorlatilag egy nagyképernyős, androidos telefon, csak épp PNA-ként üzemeltetve.

    Lehet, hogy nem osztjátok a véleményemet, de szerintem amikor már a klasszikus “fapados” PNA tudásánál többet várunk egy készüléktől, nagyon hamar eljutunk oda, hogy minek a PNA-kba beletenni ezt a tudást, amikor az okostelefonokban már benne van. Hardveresen legalábbis mindenképp, és az Android esetében egyértelműen szoftveresen is. Ha pl. jó lenne GSM funkció a naviba, akkor már nem is akkora tragédia az A-GPS, hiszen úgyis van cellainfó, van Internetkapcsolat.

    A saját példámat nézve: másfél éve nem használok PNA-t, amióta androidos telefonom van. Egyszerűen nincs rá szükségem, pedig minden héten megyek hosszabb útra. A kesztyűtartóban ott figyel egy PNA minden eshetőségre, de csak akkor szedem ki onnan, amikor eszembe jut, hogy térképet kellene rá frissíteni.

    Valószínűleg a gyártók is látják ezt a tendenciát, és emiatt nem látnak üzleti potenciált egy okostelefon tudásával rendelkező, de egyébként PNA-ként árult készülékben. Ki venne még egy okostelefont az autóba csak azért, mert az navigál? Hiszen a telefonja is tud navigálni.

  6. avatar
    Zsolto

    Vili, na, akkor megvárjuk, amíg az első igazi termék eljut hozzád, és megírod, hogy mit tapasztalsz :)

  7. avatar
    Zsolto

    Ahan, jó kis gondolatébresztő. Elsőre fából vaskarikának tűnik a dolog, de nekem még nem természetes, hogy ha valakinek komolyan, nap mint nap kell a navigáció, akkor arra is az androidos telefonját használja. Azt akarom mondani, hogy a külön PNA szerintem még mindig kényelmesebb megoldás, viszont halálra unom a wince alapú, lassú szoftveres hagyományos vasakat. Egy androidos cucc (akár SIM nélkül is) jó megoldás lenne, a mobil alól lehetne neki netet adni, gyors lenne, szép felbontású, és valszeg nagyobb kijelzős, de legalábbis minimum 4,3 collos. Lenne rá szoftverválaszték stb, ahogy leírtad.
    De kíváncsi lennék, mi volt az, ami miatt mindegyiknek “véres volt a torka”, amit eddig láttál…

    • avatar
      Gyurci

      @ Zsolto Köszi! :) Miután amiket én láttam, nem “piacérett’ példányok voltak, így még szinte mindenen lehetett volna javítani. Volt olyan funkció, ami bekapcsolás után azonnal kilépett, vagy un. “Force Close” üzenettel bezárt. Nem volt benne magyar nyelv, vagy csak több hibával. Nem működött a Market, pedig a legnagyobb poén az lenne az egészben. Olyat ami a cikkben szereplő linken van, és kész termék, még nem volt szerencsém kipróbálni.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.