A Becker Transit 50 és a navigáció

Sajnos kamionos szakértőnk sklave, az utóbbi időben nem elérhető, ezért magamnak kellett véleményt formálnom, hogyan navigál a Becker Transit 50. Első lépésként beállítottam egy átlagos kamion adatait, és egy…

…gyors teszt keretében kipróbáltam, hányadán állunk egymással. Ma Gödöllőre mentünk, így adva volt a lehetőség hogy előre megnézzem, merre hány méter lenne, hogyha kamionnal mennénk… Véleményt nem akarok nyilvánítani, lévén fogalmam nincs, hogy hol lehet menni kamionnal és hol nem. Ezért én csak a tényeket írom le, és hozzászólásokat várnék Facebook oldalunkon.

Az útvonal Budapest XI (Sasad). kerület-Gödöllő központ volt, ami egy autós GPS készülékkel tervezve nagyjából 34 km (autópálya használata nélkül).

Lássuk a paramétereket:

Először a magasságot 4.00 méterre állítottam, de az elsőre megtervezett 261 km, és közel 6 órás út, nekem kicsit húzósnak tűnt (az autópályák, és fzetős utak kizárása után). Ezután lejjebb vettem a magasságot 3.90-re, gondolván, hogy tapasztalok valami változást. De nem.

Bár nem tudom, hogy a látott eredmény jó-e vagy rossz, de gyanítom inkább utóbbi. Egy 40 km-es út helyett 261 km nem tűnik gazdaságos vállalkozásnak. Ezért engedélyeztem az autópályát, és a fizetős utakat is, lássuk mire jutottam:

Így lényegesen rövidebb lett a megtett út, csak 80 km. Az első variációnál számomra meglepő volt, hogy a régi 3-as úton miért nem tervez a szoftver. Sehol egy híd, egy alagút, egy felüljáró… Súlykorlátozásra sem emlékszem.

Persze ez csak egy előre kitalált útvonal volt, aminek az eleje is, és a vége is lakóövezetben található (hol vagy sklave?).

Ezért gyorsan átszereltem “személyautóra”, és innentől fordul komolyra a dolog. A készülék gyorsan pozicionál, gyorsan is tervez, és az útvonallal sem volt gond. Szándékosan az autópálya kizárásával terveztem (30 km autópálya használatért nem veszek meg egy heti matricát), és minden kalamajka nélkül megérkeztünk az előre beállított címre.

A kijelző az erős tavaszi napfényben is látható volt, a navigációs hang elég erős és jól érthető. Véleményem szerint a Becker Active 50 alapokra épülő, kamionos verzió jó kis vas. A szoftver könnyen kezelhető, és érthető.

Hatalmas pozitívum, hogy a tiltások végre megjelennek a kijelzőn, sőt már az útvonal megtervezése után, előre megtekinthetőek a “zűrös” helyek. Az eddigi Becker kamionosoknak szánt készülékeihez képest komoly előrelépés történt, pl. nagyobb, 5 zollos kijelzőt kapott, az Active Transitban található 400 MHz-es processzort erősebbre cserélték, és a TMC hardver is érzékenyebb lett.

Néhány technikai adat a Becker Transit 50-ről:

– Kijelző: 12,7 cm (5”) érintőkijelző
– Szín: fekete és hideg szürke
– GPS vevő: SIRF Star III GSC3TW
– Memória: 4 GB belső memória
– Akkumulátor: 1200 mAh lítium ion
– Portok: Micro USB
– Bővíthető: Micro SD (32 GB-ig, Class 6)
– Méret (SZxMAxMÉ): 140 x 90 x 17 mm
– Súly: 200 g

A készüléket az NNG biztosította számunkra, ezúton is köszönjük! A Becker Transit 50, az argep.hu információi szerint, 80 ezer forint magasságában megvásárolható több helyen is.

http://navigyurci.hu/2012/03/03/becker-transit-50-kicsomagolas/
http://navigyurci.hu/2012/03/08/becker-transit-50-nehany-mert-adat-es-osszhasonlitas/
http://navigyurci.hu/2012/03/15/becker-transit-50-kezdjuk-egy-gyors-frissitessel/

8 hozzászólás
  1. avatar
    Sas

    Köszönöm a tájékoztatást !!

  2. avatar
    Sas

    Tisztelt Gyurci !

    Szeretnék érdeklődni,hogy a Becker Transit 50-hez hol lehet beszerezni a legfrissebb programot ? Fiam Europát járja ,véleménye szerinte pozitív a minősítése ,főleg Németország és a nyugati országokban ( útlezárás , tömegnyomor elkerülés). Viszont mivel 3 éve lett véve sok változás történt az utakon . Frissítése szükséges !!

    Köszönettel:

    R.László

    • avatar

      Kedves László!

      A Becker Transit 50 készüléket (is) a Becker Content Manager szoftveren keresztül lehet frissíteni, fizetni dombornyomott bankkártyával, vagy Paypal-en keresztül lehet. Az Európa térkép ára minimum 80 euro, a pontos ár a szoftverhez történő csatlakoztatáskor kapható meg.

      Üdvözlettel,
      Gyurci

  3. avatar
    smpeti

    “Az első variációnál számomra meglepő volt, hogy a régi 3-as úton miért nem tervez a szoftver. Sehol egy híd, egy alagút, egy felüljáró… Súlykorlátozásra sem emlékszem.”
    – Nagyon egyszerű a válasz: Minden főútvonalon, a 3,5 T-nál nagyobb járműveknek út használati díjat (autópálya matrica) kell fizetni, így van ez a régi 3-as úttal is. Így a navigáció az összes fizetős út használatot kizárta, amikor bejelölted, hogy pálya használati díj nélkül szeretnél eljutni Gödöllőre. Azaz csak(!) mellék utakon irányított volna, ami a bődületes nagy Km eltérést okozza. :O

  4. avatar
    Zsolto

    Hihi, képzelem, milyen büszke volt magára a kis Suzuki, amikor kamionos navigáció feszített benne :)
    Tényleg, Sklave, hol vagy?

Szólj hozzá te is a cikkhez!

Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.