Becker Ready 45 LMU. Navigálás közben

Lassan két hónapja használom, és most megosztom veletek az eddigi tapasztalataimat. Összességében az alacsony ár, igazán nagy tudást takar.

Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy mostanság kevesebbet járok mindenfelé, a legtávolabbi ulticél Szentendre volt, ami valljuk be őszintén nem a világ vége… Persze mindjárt az elején ejtenék néhány szót az LMU (Life Time Update) térképfrissítésről, amelyre a regisztráció nagyon egyszerű volt, és az első frissítés a Becker-től megszokott egyszerűséggel történt, nem kell hozzá diploma, és ahogy eddig nekem még mindig, most is problémamentesen zajlott le.

Lássuk mit mutat az autóban. A rögzítés egy nagyon egyszerű, csicsamentes tartón keresztül történik, amelyre szívem szerint azonnal rásütném, hogy a Becker márkához talán méltatlan egy picit, ám jobban belegondolva, ezt még sem teszem. Ennek oka pedig az, hogy a készülék ára 45 ezer forinttól kezdődik, és ezért rengeteg olyan dolgot kapunk, amelyek miatt a tartó faéknyi egyszerűségét szó nélkül elnézem…

A másik olyan elem, ami számomra nem teljesen megfelelő, az a 4,3″-os kijelző, hiába nem vagyok már fiatal. Akit ez zavar, annak érdemesebb inkább az 5″-os Becker Ready 50 LMU verziót választania. Ez pusztán csak pénz kérdése. A két készülék ára között nagyjából 10 ezer forint a különbség, akinek rossz a szeme, annak minden bizonnyal megéri ez a többlet befektetés…

“Szereljük be” az autóba a készüléket. Az ablakba feltappancsolva biztosan tart, és a tartót végre lehet úgy rögzíteni, hogy a “Back gomb” megnyomásával ne mozduljon el a készülék. A pozicionálás néhány másodperc alatt megtörténik, utána stabilan tartja a pozíciót még “zűrösebb” helyeken is. A kijelzője napfényben is látható, nem akarom más gyártó készülékéhez hasonlítani, ez nem mért eredmény, hanem szubjektív észrevételezés.

A fenti képen jól látható, hogy bár a nap megcsillan a mattított kijelzőn, ám így is látható marad a megtervezett út. Az iGO primo 2.0 alapon futó szoftver nem egy versenyló, de használat közben ez nem zavaró. A térkép megjelenítése (nem feltétlenül a városi megjelenítésre gondolok) igényes, a dombok, a hegyek, és a kék ég (valamint a látványosságok ábrázolása) igényesre sikeredett. A magyar nyelvű text-to-speech nagy segítség, nem csak az utcaneveket, de a TMC eseményeket is felolvassa, így vezetés közben még kevesebbet kell a kijelzőt bújni.

Ha már a TMC szóbakerült… A készülék végre kiegészítő kártya nélkül is képes a magyarországi TMC eseményeket megjeleníteni, és habnak megkapjuk az amúgy fizetős szlovéniai license-t is.

Érdekesség még, hogy bár az ára alapján nem gondoltam volna, de a szoftver megjeleníti a Driver Alert riasztásokat is (Vadveszély, Gyalogátkelő, Előzni tilos, stb…), amelyekre hangjelzéssel is képes figyelmeztetni. Az előjelzés szürke, a tényleges helyen azonban a tábla saját szineivel, egy pittyenés kíséretében jelenik meg.

Hasznos segítség még az alternatív útvonalak (ha van annyi, akkor egyszerre akár négy darab is) egy képernyőn való megjelenítése. Gombnyomással választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbbet.

A szoftver az összes okosságot tartalmazza, amit a tavaly megjelent 50-es széria gépei (így igaz rá a megállapítás: olyan mint a nagy csibe – csak kicsibe), ilyenek az Útjelző táblák (Driver Alert), a SituationScan, vagy éppen az Algútnézet is.

Összegzés: a készülék külsőre igényes, a bordó keret kifejezetten jól mutat rajta. A szoftver sok lehetőséget ad, és a megjelenítés is profi módon van megoldva. Sok extrát tud, és a pozicionálás is villámgyors. A magyarországi TMC vétele is megoldódott, már nem szükséges kiegészítő kártya hozzá. És hab a tortán, az élettartam térképfrissítés. Ezek fényben az ára teljesen elfogadható, majdnem hogy “baráti”.

Az új 45-ös széria fontosabb adatai:

– Kijelző: 4,3″ (10,9 cm-es) érintőkijelző
– Felbontás: 480×272 pixel
– GPS vevő: SIRF Star III GSC3TW
– Belső memória: 4 GB (Becker Ready 50 EU 19 – 2 GB)
– Bővíthető: micro SD (32 GB-ig, Class 6)
– TMC antenna a töltőkábelben
– Méretek: 124,5 x 82 x 16,5 mm

– iGo primo 2.0 alap
– magyarországi TMC, kiegészítő kártya nélkül
– Navteq térkép adatbázis
– LMU (Lifetime Map Update), csak a meghatározott készülékek esetében

Kapcsolódó cikkek:

http://navigyurci.hu/2012/08/05/becker-ready-45-lmu-kicsomagolas/
http://navigyurci.hu/2012/08/12/a-becker-ready-45-lmu-es-a-magyarorszagi-tmc/
http://navigyurci.hu/2012/08/16/nehany-mert-adat-a-becker-ready-45-lmu-keszulekrol/
http://navigyurci.hu/2012/09/04/becker-ready-45-lmu-a-terkepfrissites/

25 hozzászólás
  1. avatar
    Sanya

    Szia Gyurci Backer Topmap Magyarország térképét használva is van folyamatos TMC információ vagy ez csak a Navteq térképekkel működik?

  2. avatar
    Sándor Zoltán

    @Gyurci, szia!
    Ma este a Content Manager nem ismerte fel a Ready 45 LMU-t. Újratelepítés, másik USb port kipróbálása volt. A számítógép “látja” háttértárként a Becker-t. Van ötleted?

    Köszönettel

  3. avatar
    Sanya

    Szia köszönöm az infót. A Becker készülékein ha megoldódik az érintős vissza gomb funkció akkor majdnem profi készülékről beszélhetünk.

  4. avatar
    Bagi

    @ Sanya
    Szia Sanya !
    Úgy tűnik a Becker kiadta prémium verzióban a 800×600-as felbontású készüléket igazi vékony formában, üveg borítással, mágneses felpattintható rögzítéssel és tolatókamera képernyőjeként használható funkcióval, szálcsiszolt előlappal.
    A mostani IFA 2012-n jelent meg a Becker neo nevű új készülék, amely karácsonyra a boltokban is lesz.
    A lényeg, hogy a sávasszisztens már a ténylegesen használandó sávokat is mutatja az autópályákon és főbb utakon.
    Sajna a vissza gomb ugyanolyan szerencsétlen marad és nem érintés érzékeny, így menet közben el tudod fordítani a az egész készüléket, ha egyszer is használod.
    Videót itt találsz róla : http://www.youtube.com/watch?v=asCdp3fH_5I&feature=related
    Kíváncsi vagyok mennyi lesz az ára ! :(

  5. avatar
    Sanya

    Zsolto ha a Backer kiadna egy 800×480-as felbontású készüléket ahhoz már egy minimum 600Mz-es processzor dukál,hogy az megfelelően megbirkózzon az Igo Primo szoftverrel.

  6. avatar
    Sanya

    Szia Gyurci nem tudom mennyi időd volt tesztelni forgalmi dugóban vagy annak közelében ,de jo lenne tudni ,hogy reagál forgalmi dugó közelében időben figyelmeztet e,és felajánlja rögtön az alternatív útvonalat.

  7. avatar
    Sanya

    Szia Gyurci van még legálisan iGO primo szoftvert futtató készülék itt.
    http://www.cnspna.com/cns_globe_hd.html#termek_leiras

  8. avatar
    Király Sándor

    @Gyurci, én szivesen fizetnék érte 1-2 ezer forinttal többet is, csak a töltője volna jobb. Nagyon hiányzik a spirál vezeték. Amit hozzá adnak az szó szerint merev, kemény. 10 C fok alatt egyszerűen pálcaként mered előre. Jó ideje egy MIO töltőt használok hozzá átalakítóval, mert attól tartok, hogy egyszerűen kitörik a készülékből. Igaz, így nincs TMC.

  9. avatar
    Zsolto

    Alapos összefoglaló, és jó, hogy megemlíted a negatívumokat is. Nekem a piros szegély kicsit túl avantgarde, de szeretem a Becker vasakat, főleg, hogy szinte az egyetlen márka, amiben iGO technológiát kapunk jogtisztán.
    A TMC, a TTS, a domborzat, a Driver Alert, az élettartam-frissítés és a sok egyéb finomság simán védhetővé teszi az árát, ami azért első ránézésre nem éppen olcsó.
    Amúgy úgy érzem, nem a Primo tehet a lassúságról, hanem hogy a navigyártók még mindig a szó szerint kőkorszaki vasakba tuszkolják bele az egyre okosabb, egyre több mindenre figyelő szoftvereket. Azt hiszem, nem járok messze a valóságtól, ha azt mondom, a Becker (is) azért nem ad ki 800×480-as felbontású készüléket, mert attól már végképp letérdelne a hardver.

    • avatar
      Gyurci

      @ Zsolto Köszi az elismerést, valóban itthon nem tudok más (jó) vasat, amellyel legálisan iGO primo szoftvert (bár ugye tudjuk, hogy ennek is csak az alapja az) lehetne vásárolni. Viszont az ára véleményem szerint az általad megfogalmazott “nem éppen olcsó” helyett, inkább a “baráti” kategóriába sorolható. Ennek a pénznek a jelentős része a Lifetime illetve a TMC licence értéke.

      Összehasonlításul: a Garmin nüMaps Lifetime kártya a legolcsóbb helyen 24900 forint, és a Becker TMC kártya pedig pár forint híján, 11 ezer forint. Ha a naviextras.com oldalon vásárolsz TMC előfizetés, akkor az 29,95 euro. Ha ezeket összeadod, akkor a vasért, illetve a navigációs szoftverért nagyjából 10 ezer forintot fizettél. Persze az előbb felsorolt árak, a Becker esetében mindenféle kedvezményekkel csökkennek, de számodra mégis ezeket az értékeket képviselik. :)

  10. avatar
    Sanya

    Szia pontosak megbízhatóak A Navteq térképek Magyarországi viszonylatba vagy cseréljük Topmap térképre ha itthon használjuk ?

    • avatar
      Gyurci

      @ Sanya Szerintem nagyon sokat fejlődött a Navteq térkép, de ugyanúgy ahogy más gyártók térképeiben, ebben is vannak hibák. Amikkel én találkoztam az utóbbi időben, azok számomra nem voltak jelentősek, de ahogy írtam is, az utóbbi időben elég kevés kilométert mentem… A TopMap térkép 20 euro, aki sokat utazik, pici falvakba, eldugott helyekre, biztosan nem bánja meg, ha van TopMap térképe (is).

      Ezért azt mondanám, hogy csak igénytől függően vegyetek plusz térképet.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.