Sygic Truck Navigation for Android. Úgy gondolom

Úgy gondolom, hogy cím esetleg mást sugall, de ezt találtam a legkifejezőbbnek arra, hogy röviden összefoglaljam az alábbi sorok lényegét egy mondatban. Az apropót pedig az adta, hogy több mint három éves együttélésünk után, az, akivel együtt voltam jóban, rosszban, esőben, hóban… És ha tűzön nem is, merthogy nem vagyok tűzoltó, azért vízen néha átkeltünk…

Ott volt mutatta az utat, bár mostanában elég halovány volt már. Mintha érezte volna, nem sok van már hátra. Mintha tudta volna… Hiszen titkon, már másfelé kacsingattam. (Nem vehette észre, mert nagyon titokban csináltam). Nem ilyen véget szántam neki.. Tisztességes befejezésre gondoltam. Megadva a módját. Sajnos egy rossz mozdulat, egy baleset vetett véget e szoros kapcsolatnak. Egy rossz mozdulat elég volt ahhoz, hogy szeretett PNA készülékem… (Jó! Mondjuk ki a nevét! Wayteq 920 BT) arccal a földre borult, és nem bírván a becsapódás erejét több helyen berepedt a kijelzője. Vége. Döbbenten álltam felette.

– Hát ennyi? Így kell, hogy vége legyen? – futott át az agyamon a zsibbasztó gondolat Pillanatok alatt leperegtek az emlékek, az együtt töltött évek. Soha nem kapcsolt ki, nem fagyott le. Volt, amikor napokig be volt kapcsolva, de szó nélkül tűrte. Számolt, és mutatott. Minden zokszó nélkül..Nem akart fontosabb lenni, mint amilyen volt. Nem akart mindig… Semmit sem akart. Szétbontásáról később intézkedem (friss hír: úgy tűnik mégsem lesz szétbontva a hű társ-by Gyurci).

Itt állok a nagy kérdés előtt. Mi legyen most? Lehet, hogy írok valami fórumba, hogy ugyanis:

– Sziasztok! Kamionos vagyok, és szeretnék tanácsot kérni, hogy milyen GPS-t vegyek?

Ezen agyaltam első megrázkódtatásomban, amikor körülnéztem fátyolos, elgyötört tekintettel a Google Play-en, hogy találok-e (addig is) valami számomra megfelelőt, amit a meglévő telefonomra rá tudok tölteni. A meglévő készülékről olvashattatok itt az oldalon egy Acer, ami Androidos… Nagyon jól mükszik, mint telefon, de az usb meghajtót a mai napig nem tudom feltelepíteni az xp-re. Így, hogy is mondjam? Rooolatlanul teszi a dolgát, nem adva rá lehetőséget, hogy esetleg megbabráljam. Minden látszat ellenére, miszerint én és az android nem vagyunk barátok, tényleg nem vagyunk barátok. Nem akarok már semmit tőle. Tegye amit tennie kell, én teszem mit tennem kell. Használom és kész.

Szétnéztem a „boltban” és láttam, hogy a Sygic Truck letölthető ingyen egy hétre. Sygic Truck. Hm. Valamikor csináltam egy tesztet a Sygic Truck-kal. Kicsit nehézkes volt a kezelése, kicsit lassú volt. Kicsit… Mondjuk ki. Semmi nem tökéletes. Még „AZ” sem. Igen az, ami után csak második lehet minden, nálunk megjelenő akármilyen navigáció. De az akkori Sygic messze volt ebben a rangsorban. Ha emlékeztek rá, külön műszakirajzot csináltam, hogy értelmezni tudjuk a beállításokban szereplő fogalmakat. Nem részletezem. Aki esetleg még nem olvasta (minek olvasta volna, hiszen az akkori Sygic Truck már nincs is), itt elolvashatja és szörnyülködhet.

Ezek ismeretében fenntartásokkal töltöttem le a programot, és hozzá három ország térképét. Azt tudtam, hogy hasonlít az Aurára, ami már érdekesé tette, hiszen az egyik fent említett „kicsit” a felület puritánságára is vonatkozott. És az, hogy puritán, talán nem megfelelő minősítése a felületnek. Ez enyhe megfogalmazás. Sikerült letöltenem, felhasználva a havi internet keretemből, ha jól emlékszem 3-400 Mb-ot. Nagy várakozással indítottam el. Őszintén meglepett. Nem erre számítottam. Igazából nem számítottam nagyjából semmire. Egy teljesen más valami fogadott, mint az eddig általam ismert kamionos Sygic.

Már az meglepett, hogy van domborzat, hiszen régin nem volt. A nagyítás is gyors. Gyorsan reagál, bár úgy gondolom ez hardverfüggő (is).

Hogy miért mérvadó a domborzat? Lehet, hogy személyautóval nincs jelentősége, de negyven tonnával azért jó tudni, hogy merre hajlik az út, ha az ember idegen helyen furikázik. Egy az információk közül, ami még a fogyasztásra is hatással lehet, de ennek kitárgyalása, nem ennek a topiknak a feladata. Egyre jobban kezdett érdekelni…

Meg kell jegyeznem, hogy az ingyenes letöltési lehetőség megkönnyíti a dolgunkat a tesztkészítéssel, hiszen nem szükséges már mindenre kiterjedő bemutatót készíteni. Aki kedvet kap hozzá, letöltheti, és egy hétig bogarászhatja, bejárva az általa ismert útvonalakat, tudva, hogy hol vannak a kínos pontok. Kínos pontok pedig vannak, de nézzük, először a beállítás egyes fejezeteit, nem törekedvén a részletességre. Meglepett, hogy annak ellenére, hogy milyen sokoldalúan konfigurálható a program, mégsem vesztem el a menü rengetegében.

Az alapbeállítások után (na jó, bevallom hogy előtt) természetesen a kamionos beállítások érdekeltek. Nagyon kíváncsi voltam, hogy változtattak-e valamit. És igen! Változtattak. Nincs már itt az a sok hókusz-pókusz. Igaz a méretek beállítása, csak azt a célt szolgálja, hogy a program egyeztessen a tilalmakkal. Egyébként, ha nincs tilalom, simán bevisz a susnyásba.

Amit hiányolni szoktam a kamionos navikban, hogy általában nem mutatják a tilalmakat (persze van néhány üdítő kivétel is, ilyen a most bemutatott szoftver is), nem rajzolják ki a táblákat. Amúgy az eddigi Tele Atlas térkép helyett, már Nokia (Navteq) térképeket használnak. Mondhatnánk, hogy „Az” is ezt a térképet használja, mégsem mutatja a táblákat. Mondjuk. Akkor nem tudom… Szóval ez mutatja, azonban mint minden truckos navinak, ennek is van egy hibája, ami látszatra elhanyagolható lenne:

Konkrétan például Ausztriában, nem tudnánk elmenni a célig ez alapján, hiszen majdnem minden főútról ki vannak tiltva a 7.5 tonnánál nehezebb teherautók. Ha ismered a helyet, akkor tudod, hogy ott „kivéve célforgalom” van. Ha nem ismered, akkor látod mi a tilalom oka. Odatervezni akkor sem fog, vagy csak kerülővel, ha talál valamilyen aszfaltosként jelölt utat, ami nem biztos, hogy alkalmas kamionnal való közlekedésre. Mi lehet ilyenkor tenni? Kikapcsolni a ’Kamionos jellemzők” opciót. Jó, de akkor minek a kamionos navigáció?

Amit még hiányosság számomra, az hogy nem mutatta a kamionokra érvényes sebességhatárt. Jó, hogy nem tudja, hogy Ausztriában éjjel minden 7. 5 t feletti teherautóra 60 km/h korlátozás van, de az alap 80-at sem mutatta. Nem tudja, hogy vannak utak, ahová csak éjjel tilos behajtani. Ha már bent vagy, akkor figyelmeztet, hogy tiltott helyen hajtasz. (bal oldali kép) Konkrétan, erre a helyre átvitt volna egy lakóövezeten, és egy 12 tonnás hídon. Ismeretem a helyet. Mutatja a vasúti átjárókat, és előtte figyelmeztet. Az információs sáv alul, maradt a régi. Sajnos. Ez a „menj x 100 km-t egyenesen” engem mindig zavar. Szeretném tudni, hogy utána, mit kell csinálni? Letérni, vagy átsorolni.. Jó lenne tudni, de ezt csak 3 km-el előtte mutatja. Szeretném tudni a köztescél távolságát is..

Ezekkel, persze együtt lehet élni, ki lehet tapasztalni. Vannak hiányosságok, mint mindegyik navigációban. Lássunk az egyéb funkciókat (a teljesség igénye nélkül), amik nekem tetszettek, és úgy gondolom, hogy számotokra is hasznosak lehetnek.

A város beírásakor, kiegészíti, megpróbálja kitalálni, hogy mit keresel. Ez önmagában még nem erény, hiszen a legtöbb program ezt tudja. Viszont a másik keresési mód, amikor, csak valaminek a nevét tudod, legyen az város, vagy érdekes pont, ezt már nem mondhatjuk, hogy általános lenne. Tulajdonképpen, ilyenkor a program teljes adatbázisában keres a beírtak alapján ( jobboldali kép) lehet ez bármi, ami ezzel kezdődik. Lehet ez egy város, egy érdekes pont, egy utca. Gondolj bele, amikor valaminek nem emlékszel a teljes nevére. Nagyon nagy segítség lehet.

A következő kép azt mutatja, hogy mit kezdhetsz a kijelölt hellyel. Itt, az érdekesség, a „ a pozíció megosztás” gomb. Itt a térképbe kattintottam, hogy megnézzem merre tervez Budapesten keresztül. A „pozíció megosztás” opcióval betallózható a telefonkönyv címlistája és elküldhető sms-ben a koordináta. Ezzel egyszerűsödött a „Voltál már ennél a cégnél? Küldd már el a koordinátáját” kapott sms-re küldhető válasz.

Mondhatjuk, hogy már természetes lett, hogy egy kamionos navi elkerüli a fővárost kamionos beállítások esetén. Van itt egy kis opció, amivel még nem találkoztam. A menü betűméretét lehet változtatni, ami jól jön, ha egy mobiltelefonra telepítjük a programot. Nem a legfontosabb, de nagyon klassz megoldás. A másik apró opció, hogy az elmentett útvonalat kiteszi az Android képernyőre, és onnan indítható.

Végül, de nem utolsó sorban az ADR beállítások. Ebből is csak egyet próbáltam, ami gondot szokott okozni. Most nem okoz problémát a veszélyes anyaggal való áthaladás, mint azt láthatjátok, az alábbi képen.

Próbáltam rövidre fogni a tesztet, ami inkább bemutató-kedvcsináló lett. A program letölthető az Androd Marketből (Google Play) mint fent már említettem. Ki lehet próbálni, és egy hét elég lehet ha nem is egy tesztre, de egy rövid póbára mindenképpen. A hiányosságok ellenére, jó volt dolgozni vele. Amit időhiányában még nem tudtam kitalálni, az az, hogy miként lehet a más alkalmazások poi-ait (érdekes pontok) átkonvertálni a program által használt „rupoi” kiterjesztésű fájlba.

Magam részéről gratulálok a készítőknek. Jó munkát végeztek. A szoftver letölthető innen.

Jó gurit
sklave

Kapcsolódó cikkek:

http://navigyurci.hu/2010/08/22/az-elso-kilenc-honap-vasarlasom-tortenete/

8 hozzászólás
  1. avatar
    lautnermark

    Üdv.
    Próbaképpen letöltöttem a playről tegnap este, beállítottam, minden happy. Ma reggel indulnék el és semmi csak egy hibaüzenet: Import fájlok hiányoznak a sygichoz….. és egy mégse gomb. Továbblépni nem lehet, a mégsével meg kilép. Próbáltam wifi kapcsolat mellett is elindítani,de önmagától nem tölt le semmit. A sygic.hu nem akar segíteni, mert nem tőlük vásároltam.

  2. avatar

    @Hooker Nagyon szívesen. Igen. Itt egy új probléma. Elviekben mutat tényleges súlykorlátozást, és azt ami teherautóra vonatkozik. Nektek azért nem jó, mert nem veszi ezt figyelembe, mivel nincs buszos opció. Egy tényleges súlykorlátozás rátok is vonatkozik, hiszen lehet egy híd. Akkor nem teszi k, hogy “kivéve célforgalom” Egyébként, Ausztriánál maradva, mivel itt van a legtöbb tiltó tábla, szerintem ami 7.5t -ra vonatkozik, ezeket mutatja, de mint ténylegest. Közben pedig ott van aláírva, hogy “Teherautónak 7.5t felett” De ha te beállítod a súlyt, akkor nem fog arra tervezni..Érdekes. Nem is tudom mi lehetne a megoldás

  3. avatar
    Hooker

    Hali!
    Én is nézegettem. A problem az, hogy busszal járok. :) Ha beállítom a súlyt be sem mehetnék sehová sem. Még jó, hogy az éjszaka nem akadály. stb.
    Valmelyik gyártó tehetne buszos opciót is a naviba. Annyira nem lenne nehéz, gondolom. Csak magasság, súly beállítás kellene.
    Köszi a remek leírást.
    T.

    • avatar
      Gyurci

      @ Hooker Szia, sajnos pont a lényeget nem tudják a buszokra vonatkozóan a kamionos navigációk: mégpedig azt ahová a kamion nem, de a busz viszont bemehet…

  4. avatar

    :-D Zsolto. Gondoltam, hogy csak ez tart már vissza.. :-D Egy jó kamionos navi..

  5. avatar
    Zsolto

    Hű, de jó volt megint részletes(ebb) navitesztet olvasni, és pont tőled :) Ez a Sygic tényleg szépen kinőtte magát, kedvet kaptam, hogy vegyek egy kamiont :D
    Köszi, Sklave!

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.