Technikai háttér. Mi az a NavFusion?

Úgy érzem, hogy a név és a megoldás bővebb magyarázatra szorul, ezért utánajártam pontosan mi is ez. Tehát a NavFusion egy technológiai megoldás, mely két részből áll: egyrészt a jármű fejegységén futó navigációs szoftverből…

…másrészt pedig egy okostelefonra letölthető alkalmazásból (mely egyelőre iOS és Android platformot támogat majd)

Az okostelefon biztosítja a navigációs szolgáltatásokhoz az internetkapcsolatot (a normál navigáció továbbra is offline elérhető, internet a kiegészítő-szolgáltatásokhoz szükségesek), a folyamatos térkép- és szoftverfrissítéseket illetve a hozzáférést az online boltokhoz, ahol további tartalmak vásárolhatók. Az okostelefonon futó app önálló navigációs eszközként is használható. A fejegység, a rendszer másik fele pedig – amihez Bluetooth-on, Wi-Fin vagy USB-n kapcsolódik a telefon – biztosítja a nagy kijelzőt, illetve a navigáció hozzáférését az összes olyan vezérlőegységhez, ami az autóban elérhető.

Az NNG white-label termékként (fehér cimkés, azaz majd a megrendelő nevén marketingelhető) forgalmazza majd a NavFusiont az autógyártóknak illetve az aftermarket piac (beszállítók) szereplőinek. A végfelhasználói árakat ez utóbbi két szereplő határozza meg, illetve azt is, hogy mikor válik az autósok számára elérhetővé a rendszer. Az NNG a tervek szerint 2014 elejétől áll készen arra, hogy az első NavFusionnel felvértezett autók kigördüljenek a gyárakból.

Forrás: nng.com
További információk: http://www.nng.com/hu/navfusion-solution

Kapcsolódó cikkek:
http://navigyurci.hu/2013/06/06/navfusion-teljes-koru-okostelefon-integracio-az-autoban/

7 hozzászólás
  1. avatar
    laller27

    Én úgy gondolom egy wi-fi/BT képes kamerával is megoldható, ha az OS Android, iOS tudja kezelni a vezetéknélküli kamerát. Borsos áron, de létezik external USB-s HD kamera pl. Androidra. Kétségkívül drága a megoldás, de ez a sávelhagyás-figyelő vagy követési távérzékelő ma utólag nehezen beépíthető extra. Az okostelefonos megoldások remélhetőleg lenyomják a drága autós kényelmi extrák árát. Ahogy a GPS-re, erre sem bíznám rá az életemet, de kétségkívül ha egy emberéletet megment már volt értelme.

  2. avatar
    laller27

    Ebben egyettértek, lehet a tükröződés és a napfény okozta képminőségromlás nincs még megoldva, bár vannak lézeres vetítéses kísérletek. Lehet egy LED-es status bar szerű megoldás a szélvédő alatt életszerűbb lenne. Egy ötletes szoftvert láttam a minap: http://www.ionroad.com/ Bár én egy USB-s vagy Wi-Fi-s kamerával jobban el tudnám képzelni, egy parkolás segítő megoldással karöltve. Nem olyan drága és sokszor hasznos lehet hosszú utakon, ahol már fárad az ember.

    • avatar
      Gyurci

      @ laller27 Ez tényleg érdekes, bár nagy hátránya az, hogy az okostelefonok többségéhez nem lelhető fel gyári tartó (ezért a kamera legtöbbször nem is használható), vagy ha igen, akkor magas az ára.

  3. avatar
    laller27

    Jelenleg a mobilomól Mobile Hotspot-tal megoszva az autó navigációs fejegysége (OS Android 2.3.4) veszi a TMC jeleket telefonos kapcsolatról ill. azt megfelelően frissíti. (A cikkben szereplő szoftver fut rajta.) A problémám inkább a kijelzők korlátozott száma. A telefonon a Torque-ot a fejegységen a navit nézem ill. hallgatom. Illetve megfordítható a dolog. Sajnos közlekedés-biztonsági szempontól az sem előny ha sok információt kell nézegetnünk. Lehet a hangvezérléses HUD jobb megoldás lenne, ahol váltogatni lehetne a kijelzett információk közül. De jó az NavFusion irány, mert ez egy komoly felhasználói igényre fókuszál.

    • avatar
      Gyurci

      @ laller27 Valóban, bár a HUD megoldásokon még van mit fejleszteni, és vannak is kétségeim még, a használhazóságát illetően.

  4. avatar
    Zsolto

    Az biztos, hogy ez lenne a jövő, de ahogy látom, csak gyári megoldásként kerül majd beszerelésre, és úgy sem lesz olcsó. Aki ma ezzel szinte egyetértékű megoldást szeretne, annak egyszerűbb megoldás lehet, ha 30+e Ft körüli összegért vesz egy olyan BT-os autórádiót, amelyik együttműködik az okostelefonjával, így az okostelefon játssza a zenelejátszó és a navigáció szerepét, a rádió pedig kihangosít.
    Persze a modern(ebb) autóknál a fejegység cseréje sem egyszerű. Az én autómban például hiába szabvány DIN fejegység van, ha kicserélem (aminek semmi műszaki akadálya nincs), akkor búcsút mondhatok a komplett fedélzeti beállítási menümnek (pontos idő, autó testreszabása stb.), mivel azt is a gyári fejegységen keresztül tudom előhívni… Ki van ez találva :)

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.