TomTom Rider 2013. Kicsomagolás

Dühöng a nyár, lehet kirándulni, a szerencsésebbek eljutnak egy hosszabb nyaralásra is, amelyet ilyenkor az emberek egy része motorral valósít meg. Egyre többen használnak célnavigációt, erre egy lehetőség az új TomTom Rider…

Bár egy fotózás erejéig szert tudtam tenni egy ilyen készülékre, igazi teszt mégsem lesz róla, mert jómagam nem motorozom. Ezzel együtt úgy gondolom, hogy sokan kíváncsiak vagyunk/vagytok arra mit rejt a doboz, illetve mire képes, és hogy mennyibe fog fájni, ha meg akarjuk vásárolni…

Az utolsó, általam látott Urban Rider verzióhoz képest több jelentős változás is történt, ilyen például a 4,3″-ra hízott kijelző (biztosan olvasták anno, Zsolto megjegyzését…), illetve a manapság oly divatos élettartam frissítés. Néhány helyen még most is megvásárolható a 3,5″ Urban Rider változat, amelynek jelenlegi árához képest az új, nagyobb kijelzővel, és élettartam frissítéssel “szerelt” változat alig 10-15%-kal kerül többe. Lássuk mit találunk a dobozban:

öszefoglalva, mindent amire ahhoz szükségünk van, hogy a motorra felszereljük a készüléket, illetve hogy Európa útjain navigálni tudjunk vele. A készüléken kívül kapunk még egy komoly motoros tartót (RAM), fixen beköthető kábelköteggel, csavarokkal, alátétekkel, és minden aprósággal ami a rögzítéshez szükséges, ezenkívül egy amerikai ill. európai szabvány szerinti hálózati töltőt, és persze a kézikönyveket… Meg kell még említeni a Tyre szoftvert, amellyel előre megtervezhetjük útvonalunkat, és segítségével át is tölthetjük azt készülékünkre.

Amit a “vasról” tudni érdemes: azok közül a legfontosabb talán, hogy vízálló (IPX7), ezért egy zuhé közben sem kell az utunkat félbeszakítani a navigáció miatt. A jócskán megnövekedett kijelzőn, három nagy, kesztyűben is kezelhető ikon kapott helyett, az “Útvonal tervezése”, a Kanyargós út tervezése”, és az “Útvonaltervek kezelése”.

A felső él jobboldalára a bekapcsológomb…

…míg a Rider alsó felére a mini USB csatlakozó és a reset gomb került

Okos megoldás a gyárilag szerelt árnyékoló, a kijelző körül

…és hátulról

A speciális tartó, és a…

…speciális kábel

A kézikönyvek, és az élettartam frissítés telepítési leírása, és persze ne felejtkezzünk meg a Tyre programról sem (kapcsolódó cikkek).

Összegzés: egy tényleg motorosok részére kialakított termék, nagy nyomógombok, motorostartó, fix bekötés és vízhatlan is. A készüléket keretbe foglaló árnyékoló napsütésben igazán jó szolgálatot tehet, és a TomTom Rider ára, a kategóriájában megjelent készülékek között barátinak mondható, különösen az árba foglalt élettartam frissítés miatt…

Néhány fontosabb technikai adat:

– Kijelző: 4,3″ (kb. 11 cm) képátlójú, többpontos érintés kezelésére is alkalmas érintőképernyő
– Kijelző típusa: 4:3 képarányú, erős napfényben is jól látható képernyő
– Kijelző felbontása: 480 x 272 képpont
– Bluetooth®: Hívások kihangosításához és adatcseréhez
– Tartó: kerékpáros töltő-dokkoló / RAM szerelőkészlet — szint minden kerékpárral használható
– Belső memória: Van
– SD-kártyahely: Nincs
– Akkumulátor: akár 6 óra önálló működésre képes
– Méretek: (szélesség × magasság × vastagság) 130 x 101 x 53 mm
– Súly: 353 grams
– Vízhatlan: (IPX7) — megvédi a készüléket az esős idő káros hatásaitól

A készüléket a Mammutban lévő Média Markttól kaptuk tesztelésre, ezúton is köszönjük.

Kapcsolódó cikekk:

http://navigyurci.hu/2013/02/20/ujra-robog-a-tomtom-rider/
http://navigyurci.hu/2010/04/28/tomtom-urban-rider-motorosoknak/
http://navigyurci.hu/2009/07/05/kozkivanatra-tervezzuk-meg-elore-utvonalunkat-ehhez-segitseg-a-tyre-program/

5 hozzászólás
  1. avatar
    Zsolto

    Ahan, valami ilyesmire gondoltam én is, köszi! :-)

  2. avatar
    Zsolto

    Na, ez már valami, a napokban Németországban több motoron is láttam a régi Urban Ridert felszerelve, ott bizony komoly piaca van ezeknek a modelleknek. Ez tuti sokkal jobban használható, és bizony az élettartam-frissítés is egyre fontosabb jellemző.

    Ha valaki hozzáértő olvassa ezt a kommentet, árulja el, hogy a motorosoknak mennyire fontos a BT kihangosítás — én kívülállóként úgy gondolom, hogy motoron, sisakban nem sok értelme van ennek (a menetszéltől és egyéb zajoktól úgyse hallani a navi hangszóróját, és a mikrofonja se igen érzékelheti a sisakon át beszélő vezetőt). Szerintem motoron jobban ki lehet használni egy pici BT-headsetet vagy a tehetősebbeknek egy sisakba épített, intercommal kombinált kihangosítót.

    • avatar
      Gyurci

      @ Zsolto Ez például egy olyan fejbeszélő, amelyik két csatornával rendelkezik, így egyszerre képes kiszolgálni a telefon, és a GPS kihangosítását is. Bár nem olcsó, ám egy több százezres, de inkább több milliós motorhoz képest nem is drága:
      http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=930530

    • avatar
      Gyurci

      @ Zsolto Szia, szerintem jól gondolod, egy normális sisakmikrofon hasznalatához szükséges, amiből több fajta is kapható a piacon.

      Update: ha a nagyon régi tesztekben olvasható, hogy egy időben a sisakmikrofon tartozék volt a drágább modellekben.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.