Blaupunkt TravelPilot70 Truck. Navigáció közben

blautrp70_truckAhogy azt már olvastátok, néhány napra kaptam egy Blaupunkt TravelPilot70 Truck navigációt, amellyel sikerült megtennem néhány száz kilométert, és ezen felül nem kevés időt töltöttem a Menü feltérképezésével sem…

Beszéltünk már arról, hogy mit kapunk a pénzünkért, és a “kékpötty” menüjét is kiveséztük már. Most nézzük, mit tud a készülék használat közben…

Azzal kell kezdenem, hogy én nem vagyok kamionos, nincsen “nagy” autóm, így ez az írás nem is lesz “igazi” kamionos teszt. Azonban mégis olvashattok néhány hasznos tapasztalatról, amelyek segíthetnek a választásban. Először talán foglaljuk össze a pozitív és a negatív tulajdonságokat!

Mindenképpen a negatívumokkal kezdeném, ígérem nem sok lesz belőlük.

– gagyi magyar fordítás
– gagyi magyar hang
– gagyi töltő (a márkához mérten)
– nincs TMC (Magyarországon)

– nincs bluetooth

Tulajdonképpen az egyetlen olyan komoly hiba, ami nagyon zavart, az a magyar fordítás pongyolasága, amely néhol szabályszerűen érthetetlenné tette a Menü lehetőségeinek megértését, valamint a magyar hang, amire a röhejes jelző is csak nagy jó indulattal aggatható rá… Akinek van kellő nyelvtudása, mindenképpen németül, vagy angolul használja. Aki pedig csak magyarul beszél, az szokjon hozzá, ez van.

blau_rt70scr_10

blau_rt70scr_10a

A töltő ránézésre inkább tartozik a kínai gagyi kategóriájába, mint egy több száz fontos Blaupunkt készülékébe, de amíg nálam volt a készülék, hibátlanul működött…

blau_travelp70_41

Megemlíteném még a magyarországi TMC hiányát, amelyet valahol megértek, ennél a készüléknél nem hiszem hogy mi lennénk a kijelölt célcsoport…

blau_navigal_4

Tulajdonképpen ezzel a hibák végére is értünk, felemlíthető még a bluetooth hiánya, de véleményem szerint anélkül meg lehet lenni, különösen azoknak, akiknek amúgy sem túl csöndes a verdájuk.

Akkor lássuk, miért is venném meg:

– 7″-os kijelző
– napfényben is jól látható
– headset csatlakozó
– TMC  (bár Magyarországon nem működik)
– masszív tartó

– jól érthető kijelző
– bőséges kamionos beállítások
– “arcbatolós” figyelmeztetések

Az autóba behelyezve az első, ami feltűnik, a nagy (7″-os) kijelző, majd bekapcsolás után az éppen elégnek bizonyuló fényerő, amely segítségével nappal is jól látható a kijelző. Az első pozicionálás megtörténte után a készülék nagyon hamar magára talál, és a néhány nap használat során nem tapasztaltam pozícióvesztést. A látvány érthető, a nagy méretű ikonok, és feliratok egyértelműek. Fontos még megemlíteni a tartót is, amely masszív darab, és rezzenéstelenül tartja a “hatalmas” készüléket:

blau_travelp70_29

Természetesen van sávasszisztens is, városban és autópályán is:

blau_navigal_17

blau_navigal_20

A beállított méretekkel rendelkező járművek számára a tiltást egyértelműen, “vita lehetősége nélkül” jelzi. Egyrészt a jelzett út szélének rózsaszínre változtatásával, másrészt a kijelző méretéből adódóan jól látható tiltó táblák megjelenésével. Menet közben ezt még megtoldja azzal, hogy a tiltott terülehez érkezéskor, a jelzett táblát teljes kijelzőn jeleníti meg:

blau_rt70scr_63

blau_navigal_26

Erről egy rövid videó:

Mire ezt a videót elkészítettem, majdnem kihullott a mardék kevés hajam is. Nagyon nehezen lehet “becsapni” a készüléket, szinte minden alkalommal talál kibúvót a kresz megsértése helyett, akár több tíz km-es kerülő tervezésével is.

Ahogy azt az előző cikkben már leírtam, a kamionos lehetőségek beállítása bőséges, és több profil is beállítható. A cím megadásának lehetőségei sokrétűek, és bár rendelkezik POI- adatbázissal, első ránézésre is találtam hiányosságokat benne. A tesztben szereplő képek tűző napsütésben készültek, ez jól látszik a képek minőségén, illetve az itt-ott látható tükröződésekből is.

Összegzés: Leszámítva a cikk elején felsorolt hibákat, nekem nagyon tetszett a készülék, próbáltam kamionos szemmel nézni. Hatalmas kijelző, egyértelmű, jól látható jelzésekkel. A tiltásokat erőszakosan, ellentmondást nem tűrően mutatja, és hangjelzéssel is megerősíti azokat. A fordítás hiányosságai nagyon komalyak, ám véleményem szerint mégis inkább a pozitívumok dominálnak.

Néhány fontosabb jellemző, a teljesség igénye nélkül:

– 17,5 cm (7″) 800 x 480 pixel felbontású érintőkijelző
– Automatikus fényerőszabályozás
– Sirf Atlas V kétmagos processzor (664 MHz) – elvileg már a Galileo műholdak vételére is alkalmas!
– Nagy érzékenységű, 64 csatornás GPS-vevő
– 128 MB RAM
– 4 GB ROM
– Bluetooth nincs!
– microSD bővítőhely akár 16 GB-ig
– AVANTEQ TMC beépített vevő
– AV bemenet (pl: tolatókamera, nem tartozék)
– Beépített Li-Polymer akku
– Méret 175 x 109 x 15 mm

– 36 hónap gyártói garancia
– Élettartam térképfrissítés (LMU)
– RapidStart®-technológia: egyszerű, azonnali rendszerindítás
– 2D/3D megjelenítés intelligens autozoom-funkcióval
– Sebességfigyelő asszisztens (figyelmeztető funkcióval)
– Utcanév-bemondás (TTS) angol és német nyelven
– BluPoints®: négyszínű „forgalmi lámpa” jelzi a környezetvédelmi szempontból megfelelő vezetési stílust
– GeoDaylight®: hely- és időfüggő átkapcsolás nappali és éjszakai üzemmód között
– Prémium POI-k
– Kamion- (truck-) funkciók: Kamion-paratméterek megadása (méretek, tengelyszám, tömeg stb.), veszélyes anyagok szállítása (alkategóriákkal), paraméterfüggő útvonaltervezés (alagútméretek, hidak terhelhetősége, behajtási tilalmak, megfordulási tilalmak stb.), több profil is tárolható

Kapcsolódó cikkek:

http://navigyurci.hu/2013/08/21/blaupunkt-travelpilot70-truck-a-menu
http://navigyurci.hu/2013/08/08/blaupunkt-travelpilot70-truck-kicsomagolas/

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.