Megjelent a TomTom új v920-as verziószámú térképe

tomtom-logo_1Megjelent az új, v920.5241-es verziószámú legfrissebb térkép. A mostani frissítés 2945,1 MB nagyságú, ezért a 2 GB-os (és nem bővíthető), tárhellyel rendelkező készülékek tulajdonosai az un. regionális térképeket telepítsék…

A frissítés azok részére ingyenesen letölthető, akik még a Legújabb térkép garanciája (un. Latest Map Guarantee) keretein belül vannak, illetve rendelkeznek egy már megvásárolt térképfrissítés lehetőségével (esetleg kétéves, hároméves, vagy élettartam frissítéssel vásárolták készüléket, és regisztráltak is az első 30 (egyes készülékeknél 90) napon belül).

tt_v920

Az új nem változott Törökország (88%), Oroszország (60%), Ukrajna (44%), Bulgária (60%) és Ciprus (78%) térképe is, azonban Montenegró és Szerbia térképe elérte a 90%-os lefedettséget. Az elérhető “Érdekes pontok” száma is (6,74 milló) darabra nőtt.

tt_v920a

A telepítés előtt, minden esetben készítsetek mentést (a TomTom Home egy ideje automatikusan megcsinálja)!

go950_v920_7

Fontos tudnivaló még, hogy a TomTom térképhibákat bejelenthetitek a terkep (kukac) tomtom.com e-mail címen is illetve a http://www.tomtom.com/mapshare/tools/ oldalon is. A leggyorsabban ez utóbbi megoldással értek el eredményt. A Start, Via és GO modellekhez új támogató szoftver érkezett, ez a MyDrive.

Az új TomTom GO sorozatnál egy kicsit másképpen van: a letöltendő térkép mérete 5387 MB!!, és a legfontosabb újdonság hogy ezzel a verzióval működik először a napszakfüggő sebességkorlátozás, amelyet Németország, Lengyelország, Svédország és Hollandia esetében biztosít a TomTom.

Mondjatok olyan helyeket, ahová javítást vártatok! Ezt megtehetitek itt, vagy a www.facebook.com/navigaljgyurcival oldalon is.

Kapcsolódó cikkek:

http://navigyurci.hu/2013/10/31/tomtom-mydrive-az-uj-kliens-szoftver/
http://navigyurci.hu/2013/05/16/megjelent-a-tomtom-uj-v910-es-verzioszamu-terkepe/
http://navigyurci.hu/2013/03/04/megjelent-a-tomtom-uj-v905-os-verzioszamu-terkepe/
http://navigyurci.hu/2012/11/18/megjelent-a-tomtom-uj-v900-as-verzioszamu-uj-terkepe/

48 hozzászólás
  1. avatar
    Konkurencia

    Köszönöm, és ünnepek után küldöm.
    Békés, Boldog Karácsonyt Neked, és mindenkinek!
    Üdv.

  2. avatar
    Konkurencia

    Szia Gyurci!
    Sehogy sem stimmel valami ezzel a készülékkel… -azért röviden leírom pontosan mi is történt!
    A készüléket az 1. tulajdonos 2012. áprilisában vette, és elmondása szerint még az üzletben regisztrálták, és aktiválták a kódot! Utána ő nem foglalkozott a frissítéssel, hisz aránylag friss térkép volt rajta. Majd én megvásároltam tőle 2013 március hónapban, tehát majd egy év elteltével. Még a helyszínen összekötöttem a laptopommal, és a megadott (f.név+jelszó) adatokkal csatlakoztam a TomTom oldalára. Mivel többszörösen letelt a 90 nap (90 napon belül – Latest Map Guarantee – Legfrissebb Térkép Garancia), ezért nem értem, hogy miért írta ki, hogy vannak frissítések, és le is töltött egy verzióval újabb v8.85 térképet. A gond az, hogy akkor már a v8.85 térkép is elavult volt, hisz kint volt már a v9.05-ös is. Szóvel ezért nem stimmel valami, és szerintem van a készüléknek élő frissítése, csak valamiért nem tölti le. Mióta letöltötte a v8.85 térképet 9hónappal ezelőtt, azóta csak annyit ír csatlakoztatás után, hogy naprakész a navigációm, és nincsenek újabb frissítések. Amikor viszont bekapcsolom a készüléket, akkor egyből figyelmeztet, hogy régi a térkép. Szóval azt megköszönném, ha írnál az ügyfélszolgálatnak, mert még van pár hónap elvileg a 2 éves ingyenes frissítési szolgáltatásból. Légyszíves adj egy mailcímet mert sehol sem találtam, és oda elküldöm a pontos probléma leírását, és küldök képernyőmentést, illetve megadom a fiókom adatait és a számlát is mellékelem. Előre is köszönöm a segítséget, és remélem sikerrel járunk. Elképzelhető, hogy mégis csak a TomTom-nál van valami gond, nem? Üdv.

  3. avatar
    Dittelján Mihály

    Szia Gyuri!Nekem volna két problémám is.Van egy Tomtom Go730-as készülékem ami igaz már négy éves lesz .Szeretnék egy teljes európa térképet tenni rá mert váltaztak a szempontok az az máshol dolgozom és nincs rajta minden ország.Mindössze csak az nagy probléma ,hogy fogalmam sincs honnan hogyan és mit csináljak.A másik az sajna utána lett mert vettem egy másikat de nem tomtom (mio more M410-es)amit azért vettem mert a megváltozott helyzetre való tekintettel benne volt teljes eu.térkép,de történt hogy egxszer csak naracssárga kijelzőn kivül mást nem jött be.Mivel garis volt beadtam a tescóba ahol vettem.Eltelt pár hónap mire visszakerült de nem volt teljes eu térkép rajta .Mit tudok tenni mert nagyon elkeseredtem ugyanis nincs két évente készülékre pénzem sajnos.

    • avatar
      Gyurci

      @ Dittelján Mihály Szia, létezik egy frissítési kódkártya
      http://navigyurci.hu/2012/10/04/a-tomtom-egy-eves-frissites-aktivalasa/

      amellyel a készüléken lévő térképedet frissítheted. Ennek nagyjából 16 ezer forint az ára, és ezért négy (4 negyedév) alkalommal frissítheted a térképedet. Vagy frissítheted a TomTom Home szoftveren keresztül is, de az szerintem többe fog kerülni. Ha belépsz a regisztrált felhasználóneveddel, és jelszavaddal meg tudod nézni a pontos összeget.

      A Mio-t pedig reklamáld meg, ha a számlán Európa térkép van, te meg anélkül kaptad vissza…

  4. avatar
    Konkurencia

    Rosszul írtam a verziókat! Szóval frissítés előtt amikor vásároltam v8.80 volt a Via 120-on, és frissítés után a v8.85-öt töltötte le és telepítette, holott akkor már (2013. március) a v9.05 volt a legfrissebb, viszont azóta fel sem ajánlja hogy van újabb térkép. Egyedül bekapcsoláskor írja ki, hogy több mint egy éve elavult a térkép. :( Örülnék, ha tudnál valami okosat a problémára… Üdv.

  5. avatar
    Konkurencia

    Szia Gyurci!
    Még mindig küzdök a TomTom via 120 térképfrissítési problémával, mi szerint sehogy sem ajánlja fel az új térképverzió letöltését, azt írja ki a MyTomTom (már MyDrive), hogy az Ön térképe naprakész, holott v8.85 több mint egyéves térkép van rajta, és elvileg 2 év térképgarancia (még kb. 2hónap) van a készülékhez. Anno nem jutottunk előbbre, Te sem tudtál semmi infót adni, mi lehet a gond. Esetleg ha priviben elküldöm az adatokat, képernyőmentést stb. akkor ha megkérlek (nem beszélek se angolul, se németül) akkor írsz a Supportnak? Vagy esetleg valami újabb ötlet?
    Story:
    használtan vettem kb. 5hónaposan, kérdésemre az eladó mondta, hogy regisztrálva van a TomTom oldalán, és megadta a belépési adatokat. Még a helyszínen ellenőriztem, feltelepítettem az akkor még MyTomTom nevű Drivert, majd csatlakoztatás után egyből ki is írta, hogy van új térképverzió a készülékhez. Amikor ezt nekem kiírta, akkor a v8.95 volt a legfrissebb, nekem mégis a v8.85 verziót töltötte le, és telepítette. Azóta viszont semmit nem tölt le, csak a szoftverfrissítéseket. Szóval semmi ötletem nincs, ellenőriztem már a doboz és a készülék szériaszámát nincs-e elcserélve, de minden stimmel. Szal erre szeretnék valami megoldást amíg még nem járt le a 2év, mert addig elvileg ingyen fel lehet frissíteni.
    Előre is kösz, üdv.
    Üdv.

    • avatar
      Gyurci

      @ Konkurencia Szia, ha van a doboz tetejének belső felén egy kód, akkor a regisztráció kevés volt. Aktiválni is kellett az itt leírt módon:
      http://navigyurci.hu/2011/06/30/tomtom-ingyenes-frissitesek-aktivalasa/

      Ha ez nem történt meg, akkor a regisztrálás után az aki eladta neked, letölthette a legfrissebb térképet (90 napon belül – Latest Map Guarantee – Legfrissebb Térkép Garancia), az aktiválás elmaradásával a 90 nap után elvesztette a 24 hónapos frissítést. Így Te a legutolsó engedélyezett térképet látod (v8.95).

      Üdv:
      Gyurci

      ui: ha elküldöd a regisztrált e-mail címet, és a kódot e-mailben, akkor megpróbálok utánajárni, de erre idén már semmi esély nincsen.

  6. avatar
    Pegi

    Ha te mondod biztos így van, de nekem annak idején (mikor volt a problémám kódkártyás frissítéssel) egy Bp-i számot kellett felhívnom.
    Na mindegy, nem is ez a lényeg.
    Valami csoda történhetett, mert most mikor rácsatlakoztam a gépre, hogy képernyőmentést készítsek, rendesen lehozta a mapshare frissítéseket és kiírta, hogy naprakész. :-)
    Mindenesetre köszönöm a felajánlott segítséget.
    Ha legközelebb hasonló gondom lesz vele, megkereslek.

    Köszönöm még egyszer is.

  7. avatar
    Pegi

    Most válaszolt a TomTom ügyfélszolgálata:

    “Tisztelt Ügyfelünk!

    Köszönjük, hogy a TomTom Ügyfélszolgálatát választotta.

    Sajnálattal kell közölnünk, hogy a magyar nyelvű ügyfélszolgálatunk megszűnt és a továbbiakban nem elérhető. A magyar nyelven beérkezett megkereséseket emiatt sajnos nem áll módunkban megválaszolni.

    Azonban a német, vagy angol nyelven küldött megkereséseket továbbra is mihamarább megválaszoljuk.

    Megértésüket köszönjük és az okozott kellemetlenségekért elnézésüket kérjük!

    Tisztelettel és Üdvözlettel:

    TomTom Ügyfélszolgálat”

    Innentől kezdve ismét úgy érzem, át vagyok verve. :-(
    Mi az, hogy megszűnik a hazai ügyfélszolgálat?
    Aki nem tud angolul vagy németül az ne is vegyen tomtom-ot?

    • avatar
      Gyurci

      @ Pegi Az nem tudott megszűnni, ami nem is volt. Hazai Ügyfélszolgálat nem is volt, hanem külföldön volt magyarul beszélő operátor, most ez szűnt meg. Az ok a magyar nyelvű hívások, és üzenetek minimális száma. Amúgy pedig szerencsére nagyon kevésszer van szükség az Ügyfélszolgálatra, szinte minden megtalálható a neten. Sajnos a Te esetdben ez most pont nem igaz.

      Külld el nekem email-ben, hogy mit írnál nekik, a TomTom-nál regisztrált e-mail címedet, és a probléma pontos leírását. Ha van képernyőmentésed azt is.

  8. avatar
    Pegi

    Igen, a legfrissebb.
    Mielőtt térképet frissítek vagy rácsatlakoztatom a gépre a GPS-t, mindig leellenőrzöm.

    • avatar
      Gyurci

      @ Pegi Értem, akkor írj a Supportnak ide:
      https://hu.support.tomtom.com/app/utils/login_form/redirect/ask

      Mondd el azt is, hogy ez már többször is előfordult, és azt is, hogy legutoljára hogyan oldódott meg a probléma. Meddig érvényes a térképfrissíítési szolgáltatásod?

      • avatar
        Pegi

        Megpróbálom.
        Idén május 2.-án kaptam tőlük levelet, melyben azt írták, hogy “Europe – 1 year Map Update Service + 6 months bonus”.
        Ebből én azt veszem ki, hogy 1,5 év idén májustól számítva.

        • avatar
          2013. december 6.
          Gyurci

          @ Pegi Így van. Akkor mindenképpen írj, még bőven benne vagy…

  9. avatar
    Pegi


    Gyurci:

    @ Pegi Szia, most próbáltam ki a TomTom Home-on. Nekem a GO950-hez naprakész állapotot ír, és letöltötte a mapShare javításokat is. Próbáld meg megint, mert a legutolsó alkalommal mintha én is láttam volna ilyen szöveget, de erre már nem is nagyon figyelek. Ha frissítés után is régi térképet ír a kliensszoftver, akkor biztosan nem nálam van a hiba.

    Szia Gyurci. :-)
    Megpróbáltam már többször is, de mindig ugyanaz marad a végére.
    Magán a GPS-n az új térkép van, csak a kliens-ben írja, hogy régi.

  10. avatar
    Pegi

    Sziasztok.

    A napokban frissítettem a térképemet a Tomtom legújabb verziójára.
    Sikerült is, de most azt írja ki a pc-n a program hogy “a térkép legalább 20 hete nem lett frissítve és a mapshare javítások nem elérhetők”
    Ezt vajon miért írja? lehet megint kéne vennem egy szervízkártyát és azzal frissítenem? ez elvileg ráérne a legközelebbi térképfrissítésig, de addig a mapshare javításokat sem kapom meg. :(
    (Legutóbb is csak szervizkártyával tudtam frissíteni)

    • avatar
      Gyurci

      @ Pegi Szia, most próbáltam ki a TomTom Home-on. Nekem a GO950-hez naprakész állapotot ír, és letöltötte a mapShare javításokat is. Próbáld meg megint, mert a legutolsó alkalommal mintha én is láttam volna ilyen szöveget, de erre már nem is nagyon figyelek. Ha frissítés után is régi térképet ír a kliensszoftver, akkor biztosan nem nálam van a hiba. :)

Szólj hozzá te is a cikkhez!

Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.