Becker Transit 70 LMU a kamionos navigáció

Néhány napja egy Becker Transit 70 LMU fordult meg nálunk, sajnos most csak fotózásra érkezett, remélhetőleg hamarosan egy rövidebb menet közbeni próbára is lehetőségünk lesz. Most lássuk mi van a dobozban…

A csomagolás a megszokott Becker minőség, a “vasat” egy különleges üreges karton betét védi, amely jó eséllyel képes lehet megvédeni a gépet a kisebb külső behatásoktól:

becker_tr70_16

A dobozban mindent megtalálunk amire a navigálás közben szükségünk lehet a készüléket, a készüléktartót, a tapadókorongos tartót, a szivargyújtós töltőt amely egyben a TMC vevő is, valamint a szinkronkábelt is:

becker_tr70_49

Magyar nyelvű leírás nincs a dobozban, amit viszont kapunk az a kompatibilis tartozékok jegyzéke, egy rövid üzembehelyezési útmutató, és a térképekhez tartozó felhasználói szerződés:

becker_tr70_28

A nagy, 7″-os kijelző impozáns darab, a valódi közege egy teherautó vagy autóbusz szélvédőjén lehet:

becker_tr70_24

A nagy vas felső élének közepére került bekapcsológomb:

becker_tr70_18

Az alsó élen (balról-jobbra) az első aljzat a járművel történő összekapcsolásra szolgál*, a mellette lévő az a tolatókamera csatlakoztatási pontja, majd a microSD kártya foglalata, és utána a microUSB csatlakozó, ami a töltéshez és a szinkronizáláshoz szükséges:

becker_tr70_20

*az ide csatlakoztatható (külön megvásárolható) kábellel, az autórádió és a navigációs készülék kapcsolható össze, amelynek eredménye a navigációs utasítások közben némított autórádió. Ilyenkor a saját hangszóró kikapcsol. Megjegyzés: véleményem szerint nem átgondolt megoldás. Ezeknek a csatlakozóknak inkább a tartóban volna a helye, mert így minden kiszálláskor ki kell varázsolni két kábelt,és a töltő/tmc csatlakozót, amely egyébként a tartó hátulján is helyet kapott…

becker_tr70_32

A hátoldalon találjuk a nagy méretű hangszórót, és az aktív autós tartó csatlakozási pontát is:

becker_tr70_26

Ami nagyon tetszett, az-az autóstartó. A nagyobb tableteknél megszokott nyámnyila megoldás helyett, egy normális, kellően stabil szerkezet, amiben nem lóg-lötyög a készülék:

becker_tr70_34

becker_tr70_45

Összegzés: igényes vas, nem recseg-nem ropog, hatalmas a kijelző, masszív tartó, kamionos adatok és élettartam frissítés.

Néhány fontosabb technikai adat:

becker_tr70_40

Kijelző: 17,8 cm TFT érintőképernyő, tükröződésmentes
GPS vevő: CSR TriG Lite
CPU: Nincs adat
Memória: 4 GB belső memória
Bluetooth: Nincs
Autóstöltő: 12/24V
Bővíthetőség: Micro SD (up to 32 GB, Class 6)
Akkumlátor: Nincs adat
Becker Link2 Live: Igen (WiFi Tethering)
Méret: 185 x 115.3 x 15 mm
Tolatókamera csatlakoztatási lehetőség!

Térkép: 45 ország
Térképgyártó: Navteq
Élettartam frissítés: Igen
Mo.-i TMC: Igen

A nálunk járt készülék ára 130 ezer forint, amely a nagy kijelző, a kamionos tudás és az élettartam frissítés miatt reálisnak tűnik. A Becker Transit 70 LMU készüléket a fotózáshoz a smartshop.hu-tól kaptuk, ezúton is köszönjük!

Néhány kép ízelítőnek a Pinterest oldalunkon: http://www.pinterest.com/navigyurci/becker-transit-70-lmu-7-sokkal-nagyobb/

11 hozzászólás
  1. avatar
    Sved911

    Kedves Gyurci és Gabyka

    Nemrégiben vásároltam egy ilyen masinát itt olvasott jó vélemények alapján, és igen nem csalódtam eddig. A helyzet, kamionos vagyok Németországban, és tartányos kamiont vezetek, a lényeg az ADR és a stauk miatt a pontos információk. Ezért amikor megvettem a készüléket 1 honapra rá megvettem hozzá a Contet Manageren keresztül a HERE TMC PRO-services Germany és a Becker Link2Live Pro Services Live Trafic (kicsit drága) szolgáltatásokat. Csakhogy azóta se TMC üzenetek nem jönnek de még a wifi re se akar csatlakozni és a live űzenetek se jönnek. Eseteleg találkoztatok ezzel a hibával.
    A Becker cég alapjába véve Német és nem találtam magyar telefonos elérhetőséget ahol technikai információt segítséget kérhetek.
    Válaszotokat előre is köszönöm
    Sved911

    • avatar

      Kedves Sved!
      Sajnos ezt távolról nem tudom megmondani, hogy mitől lehet lehet. Talán ha látnám. Sem szervizt, sem ügyfélszolgálatot nem tudok hazánkban. Esetleg egy gyári visszaállítást kipróbálhatsz, de csak az adataid mentése után.
      Üdvözlettel,
      Gyurci

  2. avatar
    Gabyka

    Van par fenykepem ha erdekel azokat atkuldhetnem valahogy?

  3. avatar
    Gabyka

    Sziasztok. Van szerencsem megismerkedni ezzel a keszulekkel, eppen Gyurci irasa alapjan valasztottam. Mar 2 hete tesztelem, elesben! :-) korabban is Beckert hasznaltam de mar megerett a cserere. Hat ez tenyleg jo nagy! Elso gondolatom az volt, vajon egy szemelyautoban engedelyezik a 7`-os kijelzott? Mindegy, kamionban boven kilatni mellette és hat oda terveztek. Egyenlore a regivel kozosen navigalnak csak a biztonsag kedveert. Magyar nyelvu hasznalati utasitas a kutyun belul talalhato az egyik menuben lepesrol-lepesre vegigolvashatjuk mi mire valo. Gyors beallitas utan felcuppantottam a szelvedore és go! Elsore feltunt, hogy minden korulmenyek kozott latom amit mutat! Nem tudom hogy csinalja de meg napsutesben is kitunoen lathato. Kicsit fakobb szinekkel mint a regi de hat a praktikussag nem a dizajn a lenyeg! Nagyon tetszik, hogy a tervezett utvonalak (tobb is alternativa lehet) kozul a domborzati viszok figyelembe vetelevel lehet valaszatani. A 2 het alatt eddig egy kitablazott 3,9m-es hidra vezetett ra foutvonalon Franciaorszagban, de atfertem alatta a 4m +-par centis szerelvennyel :-) Viszont osszefutottam eletem elso olyan vasuti hidjaval amit csak megneztem aztan tolatva eloldalogtam mert azon vizony nem fertem at! Ez szinten franciaban, hegyek kozott a kandallos lerako fele volt. Jol osszevesztem “Geza“-val (bocsanat, en igy hivom) de hat a kornyekben semmilyen tabla nem figyelmeztetett, nem voltam kitiltva sem hat akkor O honnan tudja? A lerakas utan mar kisebb bizalommal indultam el a felrako fele. Rogton az elso faluban az altala tervezett utat utepites miatt lezartak igy jobbra helyett, jobb hijjan, balra fordultam. Gyorsan tervez nem vitas, mire egyenesbe jott a szerelveny mar viritott it az uj utvonal! Bizalom hianyaban szerettem volna latni ezt az uj utvonalat de itt egy kattintassal ugyan azt a 3D-s kepet kapjuk csak tavolabrol (ez a reginel 1 katt a kepernyon és 3D-bol azonnal 2D-re valt) szoval megallas hianyaban eleg vacakul ment. Majd a kovetkezo “fordulj balra“ valami bicikliut meretu kepzodmenyre-nel elszakadd a cerna, blinker ki és megalltam az ut kozepen muvelodni (egyebkent is csak kozepe volt az utnak) utvonal attekintese vagy valami hasonlo gombnal vegre megvilosodtam! Eszaknak megyek Nyugat helyett! Kb 20km-el elottem foutvonal de nem, O vele parhozamosan a kiindulasi pontbol tervezget valamit! Veletlenul idegesen birizgalva a kepernyot a foutvonalra huztam az utvonalat, s lon vilagossag maris arra tervezodtunk! (Azota tudom, hogy lehet az utvonalat ide-oda huzgalni tetszes szerint) ez 40km kerulot jelentett de kevesebb osz hajszalat és rovidebb erkezesi idot. Nem neveznem a softver hibajanak hiszen az altala tervezz utakrol nem voltam kitiltva. Csak a sok szar kozul nem a legszelesebbet valasztotta. (A regi folyamatosan visszatervezett az utepitesbe, ez legalabb felfogta, hogy arra nem lehet menni.) Azert kellem meglepeteseket is szerzett “Geza“! Minap, szinten francia, Parizs A104 korgyuru reggel 8 csucsforgalom. Unottan araszolok kb 10-15 perce mikor latom villog a ki izzo jel! Na mondjad mit akarsz Geza?! “Lehet, hogy dugoba kerult. Kivan keruloutat keresni?“ Hirtelen felderult arcal, ni mar mibol lesz a cserebogar, hat ne fogd vissza magad dragam, mondjad mit tudsz!? Uj utvonal kekkel -1.3km meg valamennyi perc kitt-katt, s 700m utan mar vonultunk is lefele a palyarol. Persze ott is dugo volt :-) de tetszik a kezdemenyezo keszsege! Hat itt tartunk 2 het utan, hetfon uj nap uj remenyek és uj utak jonnek! ;-)

    • avatar

      Szia Gabyka – köszönjük az érdekes beszámolót a tapasztalataidról, ez biztosan másoknak is nagy segítség lesz a döntésben.

  4. avatar
    Zsolto

    Hát ez valóban impozáns — hogy mennyire, az főleg azokon a fotókon látszik, amiket a Navigyurci facebookos oldalára kitettél :)

  5. avatar
    lautnermark

    “az ide csatlakoztatható (külön megvásárolható) kábellel, az autórádió és a navigációs készülék kapcsolható össze, amelynek eredménye a navigációs utasítások közben némított autórádió”

    Az autórádió honnan fogja tudni, hogy miközben rádiót, cd-t vagy usb-t hallgatok, hogy át kell kapcsolni neki az aux-bemenetre vagy esetleg a “tel mute” vezetékre kell rákötni? Ha a telmutéra kell kötni, akkor egy szabványos rádiónál semmi gond nincs, de egy gyárinál megtalálni melyik az………ha egyáltalán van…….

    • avatar

      A kezelési útmutatóban van erre vonatkozó utalás. Ha jól értem akkor oda kell kötni, ahová a kihangosító némítás funkcióját. Gondolom annak aki egy kihangosítót be tud szerelni, ez sem lehet gond.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.