Veterán találkozók 2014. Premier Outlet – keleti autók

Hosszú készülődés után, idén is eljutottunk a biatorbágyi Premier Outlet Veterán találkozójára (néhány nappal ezelőtt autómosás közben sikerült eláztatni az autó baloldali ajtókárpitját, úgyhogy az utolsó napok komoly izgalomban teltek, vajon sikerül-e bemutatható állapotba hozni a találkozóig), ahol márkától függetlenül várták az idős, de szép állapotban lévő járműveket. Az Oldtimer-eken kívül sok hobbi autó is részt vett a rendezvényen, így a találkozón rengeteg autó és motorcsoda volt látható.

veteran_talipo2a

Belépés mint a rally versenyeken:

outlet_2014_116a

Mi 11 óra magasságában értünk ki, sajnos nem sokkal később elkezdett ömleni az eső, és míg a bátrabbak tovább bolyongtak az autók között, és csak belülről figyeltem az eseményeket. Ez alatt az idő alatt elég sok kiállított autó elment, így fotó sem készült róluk:

outlet_2014_51

Szebbnél szebb autókat láthattunk, amelyek között talán a Trabantok voltak a legnagyobb számban és ezek között feltűnően sok volt “leültetve”, méghozzá annyira, hogy szinte a földön húzta a hasát:

outlet_2014_12

Talán a Trabikon volt a legtöbb érdekes keréktárcsa is, néhány érdekesebb darab itt megtekinthető: http://www.pinterest.com/navigyurci/veteran-auto-kiallitas-2014-premier-outlet/

A Trabant 601-et 1964-től gyártották, egészen 1990-ig, míg fel nem váltotta őket a “pólómotoros” 1.1-es típus.

Volt gyönyörűen helyreállított “gömbölyű” Trabant is, igazi mosolygós arccal:

outlet_2014_161

És persze itt a kombi változat is:

outlet_2014_2

Ezeket a Trabi verziókat 1960 és 1964 között gyártották (az akkor még az NDK területén lévő) Zwickau-ban.

Volt sok Wartburg, a gömbölyűtől a négyüteműig:

outlet_2014_38

1956-1966-ig gyártották az eisenachi autógyárban (a volt NDK területén), míg le nem váltotta őket…

outlet_2014_30

a “kocka” Wartburg:

outlet_2014_34

1989-től volt kapható, a Wartburg 1.3, amelynek motorja szintén Wolkswagen licence alapján készült, mint a Trabant 1.1-é. 1991-ig gyártották, és a leállítás után a gyár meg is szűnt.

Rengeteg Zsiguli/Lada is volt, a teljesen gyári állapotú-tól kezdve, a fehérített lámpákkal és Sirius ködösökkel megvadított kockán át a nagyon ritka Samara kabrióig:

outlet_2014_118

outlet_2014_108

outlet_2014_110

outlet_2014_165

Az első autók alapja, az Olaszországban gyártott Fiat 124 volt. Máig készülnek Ladák, de már rájuk sem lehet ismerni. Az egyik legújabb típus a Lada Granta még a WTTC-ben is fut, idén már kikerült a sereghajtók közül is.

Volt kint néhány “kispolszki”, amelyet a pesti utcán az utóbbi időben egyáltalán nem láttam:

outlet_2014_130

1973 és 2000 között gyártották Lengyelországban.

Zaporozsec (mindig örömmel nyugtázom ha egy-egy szép példány előkerül, még így a kiállításokon is ritka, utcán meg nem is emlékszem, hogy az elmúlt néhány évben mikor láttam (menni) ilyet:

outlet_2014_195

1967-1994-ig gyártották őket az akkor még Szovjetunióban, Zaporizzsjában.

Láttam két Moszkvicsot (sajnos az egyiket még a nagy esőben, csak az autóból tudtam lefotózni):

outlet_2014_50

outlet_2014_78

Skodát:

outlet_2014_201

És az igazi érdekesség, egy teljesen felújított Zuk volt:

outlet_2014_197

1951-2001-ig gyártották őket a lengyelországi Lublinban. Chevrolet licence alapján. Az első saját modell 1958-ban jelent meg.

Nem tagadom, hogy nagyon szeretek ezeken a bemutatókon “bóklászni”. Amikor még fiatal voltam, szinte mindegyik típus megfordult nálam, akár a saját autóim között, akár pedig munkaeszközként valamelyik cégnél ahol dolgoztam. Az meg külön élmény, hogy egy-egy kiállításra már a saját, hosszú ideje velem korosodó kockámat (már 10 éve gyűrjük egymást) is be tudom “lopni”…

outlet_2014_112

Azok számára, akiket komolyabban érdekel a bemutatott “keleti” autók története, készítettem egy Wikipédiás link összeállítást, használjátok egészséggel. A képek alatti magyarázatok alapja szintén a Wikipédia volt: http://navigyurci.hu/wp-content/uploads/2014/04/keleti_wiki.txt

Nagyobb (és itt nem látható) képek hamarosan a Pinterest oldalunkon: http://www.pinterest.com/navigyurci/veteran-talalkozo-2014-premier-outlet-keleti-autok/

3 hozzászólás
  1. avatar
  2. avatar
    Zsolto

    Hát, nagy pech, hogy esett az eső, de azért így is hoztál jó pár klassz képet, köszönjük!
    Kedvencem a mosolygós Trabi, vagy inkább az alatta lévő kombi változat, és persze a velem élő történelem, a te 2107-esed :)
    Köszi a wikis linkcsokrot is, végigböngésztem őket. A Moszkvics 2140-et (Moszkvics 1500-at) is kikerestem, én ilyenen tanultam vezetni 1988-ban… Zsírvadonatúj, rozsdavörös példány volt, és most megtudtam, hogy abban az évben gyártották utoljára:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Moskvitch_2140

    • avatar

      A mosolygós Trabi viszi a prímet, sok szép autó volt de a keletiek között ez volt a legaranyosabb. Persze majd a nyugati autók között is lesz egy ilyen. Hamarosan. :) Én S100-as Skodán tanultam, olyasmi színe volt mint a képen.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.