Veterán találkozók 2014. Premier Outlet – nyugati autók

Ha már résztvehettünk a Premier Outlet-ben az idei Oldtimer Premieren (is), természetesen készítettünk temérdek fotót, és ezek egy részét természetesen megosztjuk veletek is. Az előző részben bemutattuk az un. keleti autók javát, most pedig jöjjenek a Bécsi út “túlfelén” megálmodott, és szebbnél-szebb (jobbnál-jobb) verdák.

Talán kezdjük egy igazi különlegességgel, ez volna a Reliant:

outlet_2014_8

outlet_2014_9

A Reliant típusó guruló eszközöket az Egyesült Királyságben lévő Tamworth-ben készítették, majd 2001-től Cannock-ban. Az első négyülésest 1952-ben építették, 1956-tól az aluminium jócskán megemelkedett ára miatt már üvegszálból. A Reliant Regal 1953 és 1973 között készült.

A “csodák” kategóriájában a következő a DeLorean DMC-12 lett, amelynek különlegessége hogy ez az autó lett a Vissza jövőbe című nagysikerű nem élő főszereplője:

outlet_2014_190

Az Oldtimer Premier-en 4 db!! kiállított példány is volt! Pedig ezek helyreállítása nem könnyű, és hosszadalmas. Akit komolyabban érdekel hogyan megy ez, annak egy több részes történet a Belsőség blogon.

Éppen a szakadó esőben ültem az autóban, amikor elsuhant mellettem egy ígéretes hátsó. Mint a reptében elkattintott képről kiderült (digitális gép az ülésen, bekapcsol-vár, fókusz-vár, katt-még éppen csak…), ez egy Volvo 544/B10 volt. Hátulról lélegzetelállító…

outlet_2014_60

Az első példányok 1958 környékén készültek, amikor az 444 módosításaként eltűnt az osztott szélvédő, és megjelentek a nagyobb hátsó lámpák. Nagy kár, hogy elment mire elállt az eső.

A hiányérzetem majdnem elmúlt, amikor megláttam az égszínkék NSU-Prinz-et:

outlet_2014_80

outlet_2014_63

Ezt a típust, valamikor 1957 és 1961 között gyártották. A Wikipédia szerint, 600 ccm-s 20 LE-s motorral készült, amelyet meghallgatni sajnos nem volt lehetőségem. Továbbmenve a legnagyobb meglepetésemre egy Opel GT-be botlottam, amelyet utoljára gyerekkoromban láttam élőben:

outlet_2014_75

outlet_2014_73

1965-ben mutatták be a párizsi, majd a frankfurti autókiállításon, de gyártani csak sokkal később, 1968-ban kezdték. Nagyon hasonlít az 1964-en debütált Chevrolet Banshee modellre. A bőség zavarával nézek szembe, szinte nem is tudom a rengeteg kép közül mi kerüljön be a különlegességek közé… Legyen talán egy Austin Healey Spirit?

outlet_2014_168

outlet_2014_166

1953-tól 1972-ig gyártották. Az Spirit talán leglátványosabb eleme, a fixen rögzített, álló fényszórók. Ahogy a képek alatti leírásokat nézegetem, egyre jobban megerősödik bennem, hogy nincs új a nap alatt. Még egy csodálatos autóra maradt időn, sokáig törtem a fejem hogy melyik legyen az, de végül a Wolkswagen Karmann Ghia mellett döntöttem. Az ok egyszerű, ez volt gyerekkorom egyik kedvenc autótípusa.

outlet_2014_203

outlet_2014_202

Ez egy 2+2 üléses sportkupé, amelyet olasz tervezés alapján 1955-1975-ig gyártott a német Karmann. Ezzel a mai veterán bemutatónkat befejeztük. Annyi fotó maradt még a különlegességekről, hogy ha szeretnétek, talán még egy hasonló írás összejön belőle. Rengeteg érdekességet találtok a Wikipédia oldalain, a kíváncsiak egy rövid linkgyűjteményt letölthetnek innen.

Kedvcsinálónak nagyobb képek (és néhány új is) Pinterest oldalunkon: http://www.pinterest.com/navigyurci/veteran-talalkozo-2014-premier-outlet-nyugati-auto/

2 hozzászólás
  1. avatar
    Zsolto

    Húazannya, nem is tudnék választani… de talán mégis: legyen az Austin, most úgyis szép az idő, le lehetne csapni a vászontetőt és irány a naplemente :)
    Köszi a bemutatót és a képeket!

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.