Szegeden készül a Prémium Autós Navigáció

Navigáció – GPS. Az NNG Solymos László szegedi alpolgármester jelenlétében hivatalosan is felavatta második fejlesztői központját. A Magyarországról indult sikersztori, az NNG felavatta szegedi fejlesztőközpontját. Az irodában jelenleg közel 30-an dolgoznak…

…de hónapokon belül 50-ig tervezik emelni a létszámot, hosszú távon pedig 200 fő felvétele a cél.

nng_szeged2

Szeged, július 8. – Az iGO Navigáció fejlesztője elkötelezett abban, hogy itthon tartsa fejlesztői bázisát, ehhez pedig megtalálja és magához vonzza a legtehetségesebb IT szakembereket. A cég második magyarországi központjának megnyitása jól jelzi ezt a szándékot.

„Komoly növekedési terveink vannak, melyek megvalósításában a szegedi központ fontos szerepet játszik. Itteni kollégáink már most az NNG történetének egyik legnagyobb globális projektjén dolgoznak. Nagy várakozásokkal döntöttünk az itteni irodanyitás mellett közel egy éve, és büszkén látjuk, hogy a legjobb úton haladunk a megvalósításuk felé. Terveink szerint hónapokon belül üdvözölhetjük 50. szegedi kollégánkat” – mondta Szombathelyi Péter, az NNG megbízott vezérigazgatója.

Az NNG új fejlesztőközpontja Szeged belvárosában, a Klauzál téri irodaházban kapott helyet, melyet a cég díjnyertes budapesti központjával megegyező színvonalúra alakítottak át. A tervezés során a legmodernebb infrastruktúra, az igényes belsőépítészeti megoldások, és a bőséges, természetes fény biztosítása a kiemelt szempontok között szerepelt, annak érdekében, hogy valóban inspiráló és emberbarát munkahely várja a kollégákat.

A kreatív munkakörnyezet mellett az NNG budapesti szintű fizetést és izgalmas kihívásokat kínál nemzetközi, autóipari projektjein keresztül. A toborzás továbbra is folyik, az NNG szeretné megtalálni a régió legtehetségesebb szakembereit, elsősorban JAVA fejlesztőket és tesztelőket.

„Rendkívül izgalmas látni, ahogy szépen növekszik a szegedi csapatunk, és egyre nagyobb szerepet vállalunk a fejlesztési munkákban. Szorosan együtt dolgozunk a többi NNG csapattal, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ebben a nemzetközi munkában innen, Szegedről vehetünk részt, anélkül, hogy el kellene hagynuk városunkat” – mondta Fritz Zsombor, az NNG szegedi fejlesztői központjának vezetője, aki nemrégiben, a munkalehetőségnek köszönhetően költözhetett vissza szülővárosába.

Solymos László, Szeged város Alpolgármestere is részt vett az iroda-avatón, ahol a nemzetközi NNG csapatok videóüzeneteiből készült kisfilmmel köszöntötték a szegedi központot. Az NNG jelenleg 800 embernek ad munkát globálisan, és további gyors növekedésre számít. A cég 2015 első felében Detroitban és Tokyo-ban is nyitott irodát.

Forrás: nng.com

11 hozzászólás
  1. avatar
    Zsolto

    Arról nem beszélve, hogy a Waze csak eligazító navigálásra jó, előzetes útvonaltervezésre, köztes pontokat is tartalmazó útvonalak összeállítására nem. Nincs benne sávinformáció, ami pedig egy ismeretlen, többsávos helyen, kereszteződés előtt szintén fontos segítség.
    Szeretem a Wazét, ismert helyen én is azt használom, de főleg a forgalmi infók miatt.

    Olyan is előfordul, hogy ha ismeretlen helyre megyek, a PNA mellett a telefonomon fut a Waze is, hogy lássam, milyen forgalomra számítsak. Sajnos az RDS TMC az én Beckeremen az utóbbi időben egyáltalán nem csinál semmit. Szóval mindkettőnek megvan a maga szerepe, de a Wazét egyelőre nem mondanám teljes értékű navigációs megoldásnak, főleg nem a) ismeretlen helyen, b) külföldön.

    A most létező telefonos navigációk közül szerintem a TomTomé a legjobb modell. Évi 6000 Ft-ért teljes körű megoldást ad; ha nincs mobilneted, akkor offline működik, ha pedig van, akkor nagyon friss és releváns forgalmi infókat is kapsz. Emellett mindent tud, amit egy profi navigációs szoftvertől vár az ember (tervezés, mentés, online keresés, sávinfó, stb.).

    • avatar
      marcedli

      Amiket leírsz a Wazéról, mind igaz, de ilyen aspektusból nincs egyáltalán sehol teljes értékű navigáció.
      A Wazéban nincs sávasszisztens, az iGo egy fosomlás a forgalmi és útlezárási információk vonatkozásában, és a POI-k is erősen korlátozottak, ha hozzáveszed, hogy a Waze a Google összes helyét ismeri. Egyik térképe ingyenes, másikért egy valag pénzt fizetsz, ha éppen pedig PNA-t veszel, még egyéb hardverköltségek is társulnak korlátozott frissítési potenciállal (ld Mio).

      Mennyit használtad ismeretlen helyen a Wazét? Nekem nem volt vele gondom Ausztriában, Spanyolországban, Németországban, Izraelben, Szlovákiában, tudtam értelmezni a képernyőn látottakat, és nem keveredtem el sehol.

      • avatar
        Zsolto

        Persze hogy nincs tökéletes navigáció. Ahogy tökéletes telefon sincs… Klassz, hogy a Wazét ennyi helyen használtad már gond nélkül, és örülök, hogy jól működött — nem is vártam mást :) De sokaknak ennyiféle országra megoldani a mobilnetet nem egyszerű feladat, szóval mégis marad valami offline navi, jó esetben valami — egyelőre baromi drága — adatroaming-csomaggal megtámogatva, hogy legalább a forgalmi infók működjenek.
        Nincs itt vita, sőt, még nézeteltérés sem. Azért beszélünk a százféle lehetőségről, hogy lehetőleg minél többen megtalálják a számukra legmegfelelőbb megoldást. :)

  2. avatar
    Tamaci

    Hát, meg lehet próbálni lenyomni a Waze-t, de ahhoz szerintem a felhasználóktól weben át gyűjtött forgalmi adatok kellenének. A jövő – bő egy év múlva a rooming-díjak radikális csökkenése feltartóztathatatlanul bekövetkezik – ugyanis az online navigációs megoldások irányába mutat – de ez csak az én meglátásom…

    • avatar

      Ráadásul a megjelent cikkben az NNG-ről beszélünk, az általuk nyújtott megoldások többféle megoldással is elérhetik az online adatokat (igénytől függően):

      http://navigyurci.hu/2011/02/25/exkluziv-online-funkciok-a-legujabb-igo-primoban/

      A fenti hír 2011-es.

    • avatar

      Ahogy már többször is írtam, nagyon szeretem a Waze navigációt, de ettől még azon kívül is van élet. Valóban a PNA piac folyamatosan szűkül, de még mindig nem tartom valós alternatívának a telefonos és tabletes navigációt. Operálni sem fognak svájci bicskával, csak vészhelyzetben. Valós idejű forgalmi adatokat gyűjtenek az új TomTom készülékek (azok amelyek elérik az internetet), és a valós idejű TMC által tervezett elkerülő útvonalak is egészen jók. Talán még nem annyira mint a Waze, de fényévekkel jobbak (és gyorsabban érkeznek) mint az RDS TMC eseményei.

      Talán majd egyszer, amikor a beépített navigációk között is honos lesz a Google Maps és a Waze, és már roaming díj sem lesz, és a beépített eszközöket a keleti szektorban is mindenki ki tudja fizetni… De ez egyelőre utópia szerintem.

      • avatar
        Tamaci

        Gyurci, mindennel egyetértek, kivéve utolsó szavaiddal, hogy amit írtam, utópia lenne. Gyorsabb tempójú lesz a fejlődés, a rooming-díj (no meg a hazai net-díjak kedvező változása a körvonalazódó kormányzati intékedések következtében) szerintem az online navi irányába fog tolódni a felhasználói kör. Ez pedig a cégeket is megfontolásra kényszeríti.

        Más: Zsolto írta, a TomTom telefonos alkalmazása tud TMC-t. Ez iPhone-ra is igaz vajon? (van TomTom a telefonomon, csak jó két éve nem volt elindtva a Waze miatt…:-D) Mennyire helytállóak az adatai a Waze-hez hasonlítva?

        • avatar
          2015. július 12.

          Lehet, majd az idő úgyis megmutatja hogyan történik. :)

      • avatar
        marcedli

        Szerintem nem is annyira távoli utópia. Jön az Android Auto, törlik lassan a roaming díjakat, szerintem 2-3 év, és teljesen máshogy néz ki majd a piac.

        • avatar
          2015. július 10.
          marcedli

          Ez a piac valóban lassan mozog, hiszen az autóipar évekkel le van maradva, de talán változik a vásárlói réteg is. Szerintem manapság egyre kevesebben szánják arra magukat, hogy még egy kütyüt vegyenek az autóba, ha egyszer ott a telefon, főleg abban a rétegben, akik a legmobilisabbak (20-50). Nyilván nem a céleszközökről beszélek, mint egy kamionos navi, de szerintem robbanni fognak azok a fejegységek hamarosan, amelyek már AA-val lesznek szerelve, hogy áthidalják azt a szakadékot, ami a régi autók beépített multimédiás rendszere és az újak között tátong.
          Meglátjuk, hogy alakul, én sem temetem a piacot, de a MS/Nokia sorsa is mutatja, mi történik, ha egy gyártó köti az ebet a karóhoz, és nem előre megy, hanem toporog.

        • avatar
          2015. július 9.

          “ha éppen pedig PNA-t veszel, még egyéb hardverköltségek is társulnak korlátozott frissítési potenciállal (ld Mio)”

          Nem vitás, hogy a beépített navigáció a jövő. Ám nem hiszem, hogy az alapvetően szegény Kelet Európa annyira fel fog törni a közeljövőben, vagy a beépített navik olyan olcsók lennének hogy ki tudnánk fizetni őket. A MirrorLink, vagy Navfusion technológia talán előbb lehet megfizethető, de élek a gyanúperrel hogy ez sem egy-két évben lesz mérhető.

          A PNA készülékek estében már nem nagyon van “korlátozott frissítési potenciál” a nagyobb gyártók (meg a Mio is) már élettartam frissítéssel ellátott készülékeket árulnak, a TomTom és a Garmin esetében is van már működő online TMC, és a legtöbb (márkás – pl: TomTom Start 25) PNA ára már olyan alacsony a többi megoldáshoz képest, hogy még mindig eladja magát. Nyilván nem fognak örökké élni, de én még nem temetném őket. Lassan elérik azt az árkategóriát, amikor már a “hülyének is megéri”.

          Sokszor temették már őket, ez volt talán a legkeményebb:

          http://archiv.navigyurci.hu/index.php?page=hir&az=730

          De ez is már hat! éve volt, és még mindig élnek. Persze ezzel együtt valós az amilyen jövőképet festesz, de szerintem még nincs ennyire közel. Egy-két év múlva kiderül… ;)

Szólj hozzá te is a cikkhez!

Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.