TomTom Trucker 6000, felhasználói teszt

Sziasztok! Pár szó rólam: nemzetközi gépjárművezetőként dolgozom, így a munkám miatt nagy szükségem van egy megbízható navigációs eszközre! Eddig egy 4,3” -os kijelzővel rendelkező GPS készüléket használtam – amelyen egy iGo primo 9.6.2-es szoftver fut…

Ez tele lett pakolva rengeteg nekem szükséges Érdekes Ponttal (útdíjvásárlási helyek, AS24-es kutak,stb.), de munkahely váltás miatt már nem „négykezezem”, így egy műszak alatt nem 18, hanem csak a fele, 9 óra áll a rendelkezésemre hogy célba érjek. A változás miatt jelentősen felértékelődött a készülék azon tulajdonsága, hogy el tudja kerülni a forgalmi torlódásokat és az útlezárásokat!

Kellett egy új készülék, amivel az élő traffic információkat is megkapom a munkám közben! Választásom a Tomtom Go 6000 Truckerre esett. Eddig egy hét hazai és három hét intenzív külföldi tesztelésen vagyok túl! Vegyétek figyelembe légyszíves, hogy elsősorban nem magát ezt a készüléket tesztelem, hanem azt, hogy a munkámban mennyire segít, ill. a szubjektív véleményem alapján mennyiben jobb-rosszabb az előző készülékemtől!

A készüléket egy hét várakozás után egy budaörsi nagyker segítségével kaptam kézhez, az ára áfával 128000 Ft volt! Én ennyi pénzért már azt várom el,hogy kávét is főzzön, így a már a kezdetektől roppant kritikus voltam vele! Kibontva egyből óriásinak találtam a 6”-os képernyőt és az üzembehelyezés, a TomTom-ra regisztrálás is kb. három percet vett igénybe, azaz gyerekjáték volt. A menürendszer, és a készülék beállításai is közérthetőek, egyszerűek. A tartószerkezet zseniális, a készülék dokkolása és az integrált vezeték követendő példa (lenne/lehetne). A hardver egyetlen negatívuma, hogy a kijelzőnek nincs pereme, nincs min megtámasztani az ujjakat, így vezetés közben nehéz eltalálni a kívánt képernyő részt, gombot.

Sajnos a szoftveres részről már sokkal több negatív véleményem van… Indulás után gyorsan elhagytam Budapest körzetét, így az első forgalmi adat az Alföld kellős közepén két falu között ért, és teljesen rossz információ volt. A több perces torlódásnak amit a Trucker 6000 jelzett nyoma sem volt, az út teljesen kihalt és tökéletes állapotú volt! A következő napok tesztelése folyamán kiderült, hogy a magyarországi adatok többsége rossz vagy nem aktuális, már csak abban bízhattam, hogy külföldön jó adatokat kapok lényegesen több beérkező információ miatt!

A GPS része semmi különös,nagyon alap verzió amiből elég sok dolog hiányzik! Nem írja ki a körforgalmak kijáratait, nincs magasságérték, nem mutatja az alagutakat és azok hosszát, de még a hátralévő idő, távolság adatokat is felváltva adja csak elő, ha nem széles nézetű útvonal mezőt választom. Legnagyobb megdöbbenésemre nem tudom megállapítani,hogy épp melyik koordinátán tartózkodom!!! De mindez eltörpül a rendkívül gagyi, nyolcvanas évek design-ját idéző grafika mellett! Egyszerűen nem értem, hogy 2015-ben hogy lehet ilyen térképpel kiadni nemhogy egy 130e Ft-os csúcsgépet,hanem egyáltalán navigációs eszközt!

Semmi domborzati viszonyt nem jelez, a színek annyira mattok, egytónusúak, hogy az óriás kijelző ellenére is könnyebb a 4,3”-os iGom-ról tájékozódni! A számomra fontos ipari zónákat a megszokott és jól elkülönülő fekete helyett halványkék színnel jelölik a TomTom-nál, ami komoly gondot okoz egy percekkel a vezetési idő lejárta előtti jolly-joker menekülés esetében (ez a hivatásos sofőröknél mindennapos stresszhelyzet és megoldandó feladat! Egy kamionos verziónál elvárható lenne az ilyen apró, de rendkívül fontos dolog egyeztetése/tesztelése a fejlesztők részéről!)

További furcsaság még az is, hogy a POI adatbázist (ami egyáltalán nem sok egy világcéghez képest) nem teszi ki a képernyőre, csak a parkolókat és a benzinkutakat, de ott is a valós helyzet töredékét! A benzinkutak márkáit sem mutatja csak akkor ha konkrétan rábökök,ami szintén egy kamionos verziónál elégtelen, mert nekünk nem mindegy milyen kútnál tankolunk, mert csak bizonyos márkák tankolókártyái állnak a rendelkezésünkre!Ha menet közben eszembe jut esetleg bevásárolni, akkor az iGot nézve látom,hogy a közelbe hol és milyen(!!!) lehetőségek mellett megyek el,míg a TomTom esetében erre külön rá kell keresni!

Keresési funkció: A beépített kereső nem Google alapú, de elég jó akkor, ha az ember álló helyzetben használja, de menet közben a begépelés szükségessége miatt gyakorlatilag kivitelezhetetlen! Az egész készüléken egyébként ez érezhető, hogy a TomTom mérnökei egy légkondis irodában csinálták meg és teherautó sofőrrel csak fényképen találkoztak (tudom,hogy elviekben nem szabadna menet közben pötyögni). További hátrány még az is, hogy a legnagyobb gombméretek és a nagy képernyő ellenére is elég könnyű félrenyomni a lekerekített nyomófelületek miatt, de csak azért napjában harmincszor leállni egy 40 tonnás szerelvénnyel,hogy útvonalat pontosítsak lehetetlen, és értelmetlen!

Az iGommal egy-egy müveletet elvégzek 10-20 másodperc alatt és végig az útra tudok figyelni, míg a Trucker 6000 esetében csak autópályán, és ott is 5-6 km alatt tudom ezt megtenni, mert nincsenek benne előretelepített keresési szűkítések, modultípusok. Egy online kereső nem jó navigációs keresőnek! Az egyetlen előnye,hogy országhatár átlépések esetén is külön telefon és mobilnet díj nélkül használható (persze a meglévő TomTom előfizetés megléte esetén – kb. évi 50 euro). A térkép nézetnél a nagyítás, kicsinyítés kétujjasan is működik, de szintén hatalmas fekete pont,hogy a térképet oldalra mozgatni csak az északi irányban nézetben engedi!Ez szintén óvodás gagyiság,nem értem,hogy ezt hogy képzelik…

Külföldre érkezve a térkép felbontása, színei, grafikája egy hangyányit javultak, a forgalmi adatok viszont nagyon pontossá váltak! A Stauk(torlódás) 95 %-a úgy és ott van,ahol mutatja, a rendkivüli események is pont azok,amiket kiír! Menet közben a forgalmi adatok függvényében azonnal újratervez, ill. felajánlja az alternatívákat. Ha képtelen vagyok a kerülőre, akkor is sokkal jobb és stresszmentesebb, ha tudom előre,hogy mekkora az előttem lévő káosz. Igazi segítség, ez tényleg szenzációs dolog!

Az útfelbontások ,sávszűkítések pontatlanok, de ha jelez vmit egy adott úton, akkor azon az úton tényleg van valami javítás csak nem ott és nem olyan hosszan, és nem annyi helyen! De plusz információnak végül is nem rossz!

Ha nem talál kamionos útvonalat(???), ezt nem is értem! Mi az,hogy nem a meglévő úthálózatra tervez kamionos járműméretekkel, hanem saját elgondolás alapján határoz meg kamionos útvonalakat (???), először megpróbál buszost tervezni, és ha azt sem tud, akkor a sima autósra áll át! Ilyenkor simán bevezet a 2.2 méteres felüljáró alá is, Magyarul teljesen megbízhatatlanná válik!!! Ausztriai hegyi faluban jártam így, mert ott volt az úti célom egy építkezésen. Nekem ne egy gps gyártó határozza meg,hogy én hova mehetek vagy sem, hanem egész Európát fedje le a kamionos adatbázisával! Főleg ha 130 ropit szurkolok le nekik egy kávéfőzésre képtelen gépre!!!

A külföldi városok részletesebbek,kidolgozottabbak, Bázelben találkoztam is a Tomtom autójával, amin ugyanolyan tornyos körkamera volt, mint a Google autóin lenni szokott!

Összegzés: a Tomtom Trucker 6000 egy olyan készülék, ami hobbicélokra még éppen elégséges navigációs eszköz, de dolgozni vele nem tudok egymagában, gps-nek rendkivül gyenge, szükséges hogy tovább használjam párhuzamosan mellette a régi és sokkal de sokkal nagyobb tudású, pár tízezer forintos célgép készülékemet!

A forgalmi információi Nyugat-Európában pontosak és nagy segítséget nyújtanak a munkámban, pont egy ilyen többletet kerestem magamnak,persze ilyen áron ez egyszerűen nem éri meg! Ez a segítség nekem kell és kb. 50000 forintot szívesen adnék rá, így nagy kiesés a majd háromszoros ár! Valahogy úgy érzem,mintha egy jó házam lenne egy rossz tetővel, megbíznám az ácsothogy csináljon egy jó tetőt, erre a szaki a meglévő házam mellé cölöpökre megcsinál egy baromi jó tetőt!

El szerettem volna kerülni, hogy a munkám során két navigációs eszközt kelljen használnom, mert ugye ha kétfelé irányít, akkor mindkettőt ellenőriznek kell még az eltérés előtt gyorsan, de 130000 forint elköltése után sem tudom ezt megtenni! A két készülék használatával viszont könnyebbé vált a munkám, igaz aránytalanul drága áron! Csak azoknak ajánlom, akik már sok bírságot kifizettek munka és vezetési idő túllépésért, de az emberek 90%-ának semmi szüksége egy ilyen aránytalanul drága, de viszonylag buta navigációs eszközre…

Várom visszajelzéseiteket, nektek mik a tapasztalataitok a TomTom Trucker 6000-rel?

31 hozzászólás
  1. avatar
    lautnermark

    Kedves Stefi
    Szedjünk egybe minden választ:
    A YT-s tesztekkel az a gond, hogy az mind-mind egy ismeretlen személy egyéni, szubjektív szempontjai szerint készült. Ha Te is írsz egy tesztet, az meg a Te szempontodból lesz valós, de egyáltalán nem biztos, hogy objektív is!
    Ha Igo fanatizmust érzel a cikkben, akkor az azért lehet,mert a cikkíró is bevallotta, hogy előtte hosszú évekig az Igot használta és most is ahhoz viszonyít.
    Ha nem ismer néhány korlátozást (pl. magasság), az lehet a pontatlan térképanyag hiányossága is, de nem a navigációs szoftveré. Nem használsz ilyet, ergo nem tudhatod.
    “Vagy esetleg a felhasználónak a beállításokkal lehet baja”
    Nosza, ha ilyen nagy Tomtom fan vagy, akkor segíts neki, ne kritizáld.
    Lehet, hogy NY Euban a Tomtom térképek megbízhatóbbak (ebben nem vitázom Veled), de a cikkezőnek elsősorban nem ezzel van a problémája, hanem elsősorban a megjelenő információk mennyiségével, minőségével, adatbevitellel és a szerintem is kritikán aluli POI tartalommal.
    Azt írod, hogy ANNO az IGo/Nq Téged rendszeresen bevitt az erdőbe. Kettő kérdésem lenne: MIndig a legfrissebbet használtad? Rendes Igot használtál, mert a warez tud ilyen sajnálatos hibákat okozni! Itthon – szerintem – meg a Tomtom visz be az erdőbe.
    A két kezem és a két lábamon nem tudom megszámolni, hogy mennyi navim volt már, uh. nem vagyok csőlátású. Amúgy nálam is a Waze-el kezdődik a sorrend és a Beckerrel folytatódik. Ja, háromszor volt már Tomtom-m is.
    “elég gázos, hogy minden térkép frissítésért fizessen az ember”
    Most írnék valamit, de nem akarom személyeskedésbe elvinni a topikot.
    ” A Franciáknál jelentős többsége a tomtom-ot ill a coyot-ot használja”
    Képzeld el, hogy egy Francia cég itthoni leányánál dolgozom és az összes ittlevő franciánál és a rendszeresen, ellenőrzésre idekocsikázó francia is mind-mind az Igora esküszik, azt használják!
    “menet közben nem tudok, nem akarok a navival foglalkozni, hogy visszajelzést küldjek,”
    Akkor miért használod a közösségi navit, a Wazet? Pont a kölcsönösség a lényeg!
    “A hozzászólásod alapján, nagyon amatőr vagy a támához!”
    Hozzád képest biztos.
    ” szerintem mást nem is ismersz/ nekem bőven jó a tomtom”
    “Ha az igo online trafficja lesz olyan jó mint most a tomtom é akkor azt veszem meg”
    Nem értelek,ha jó a Tomtom, akkor miért akarsz igot venni?
    Ha annyira jó már a Tomtom, akkor a domborzati képeket is megjeleníti? Mert ez egy “nagy” autónál igencsak fontos!
    A Tomtomnál a térkép lehet, hogy jó, de a truck adatok a hiányosak (ez a cikkíró egyik problémája is), ellentétben a Here-l, ami sokkal pontosabb ezen a téren. Ez ugye egy külön fájl, tehát semmi köze a térképhez.
    “You can enjoy free navigation, gps, offline TomTom maps, POIs, route planning & free map updates. Ezt a sygic gogle play oldaláról éppen most szedtem le”
    Ennek fuss neki még egyszer:
    Sygic navigation & maps , Tomtom térkép és LMU.
    Sygic Truck Here térkép és 3 éves térképfrissítés, már itt is látszik a különbség (LMU vagy 3 év), na meg az ára is más.
    “High quality Nokia maps stored on the device”
    “Free map updates for 3 years”
    Hmmmmm?
    Üdv Márk

    • avatar
      Gyurci

      Szia Márk!

      Jó hosszú lett. Már régen meg szerettem volna kérdezni, hogy kamionoztál is? Erről nem tudtam. Akkor gondolom innen a kamionos adatok “mélységi” ismerete. Én ebben nem tudok állást foglalni, lévén nem járom Európa útjait, mint te. Azért volna néhány gondolatom azzal kapcsolatban amit írtál:

      – Felhasználói teszt (leírás, tapasztalatok, bemutató) (szubjektív mint ahogy a szerző ezzel kezdte az írást, és ennek alapján csak a saját szempontjai szerint készült)

      Szuper! Ennyit lát egy átlag kamionos, amikor megvásárol egy általa ismeretlen készüléket. Mihez hasonlítja az új navit? Nyilván ahhoz amit eddig használt. Ha eddig warezolt? Akkor most igazán komoly lépést tett azzal,. hogy “csillagászati” pénzt költött egy jogtiszta navigációra. Hogy úgy érzi nem jött be neki? Csak három hete használja. Lehet, hogy a felhasználói leírást még ki sem nyitotta. Amúgy, szerintem még nem a legfrissebb szoftver és térkép van rajta. Térjünk vissza a véleményére a frissítés után.

      Hogy jobb a Here? Bizonyos dolgokban biztosan, de a TomTom kamionos navinak is megvan a maga tábora. Hogy van benne hiba? Van! Mint ahogy a Here térképben (lefordítva a Becker, vagy akár az iGO kamionos navijában is, vagy általánosítva minden navigációban). Kinek a pap, és kinek a papné.

      – Hogy hiányoznak a magassági adatok, a domborzat, a kamionos sebesség kijelzések, hogy nem lehet a saját helyem koordinátáját egy mozdulattal megnézni, hogy nem jelenik meg a térképen a tiltás oka??? Ezek mind komoly hibák! Bár a domborzat nem lenne szükséges, ha legalább a Becker által használt magassági grafikont megjelentetné:

      http://navigyurci.hu/wp-content/uploads/2013/09/Becker_Transit_70LMU.jpg

      – A Sygic Truck a Here térképpel szerintem nem játszik, már csak telefonra és laptopra elérhetőek, az meg heti több ezer kilométerre csak a bátrak játéka (véleményem szerint). Hogy lesz-e olyan írás legközelebb is az oldalon, amit felhasználó ír? Biztosan. Azért, mert megtudható belőle, hogy mit lát egy átlagos felhasználó, és ha nem azt amit láthatna, akkor rá lehet vezetni a “helyes útra”.

      De, véleményem szerint ennek nem az a módja, hogy azt mondjuk amit vettél az nem jó, hanem azzal hogy segítünk a meglévőt legjobban kihasználni. Ezzel a többi hasonló készüléket használó, de még kezdő felhasználónak is segíthetünk.

      Persze ez csak az én véleményem.
      Üdv,
      Gyurci

      • avatar
        lautnermark

        Szia Gyurci
        Bocs, de ezt a választ Steffinek szántam, elsősorban az Ő kontráját várom rá.
        De Te is megkapod a magadét……………………………………….
        Régen, még a betegségem előtt sofőrködtem, de csak itthon. A nemzetközire nem vágytam. Most meg már családi okok miatt a belföld is lehetetlenné vált. “kamionos adatok “mélységi” ismerete” Mire gondolsz? A térkép nem tartalmazza a “truck”adatokat, az csak egyféle van. Ehhez jön kiegészítésnek az FTR,FDA,FPA kiterjesztésű fájlok. Ezektől “tudja a lényeget”. Igonál ezeket külön is látod, de a Beckernél már becsomagolták őket, valószínűsítem, hogy a Tomtomnál is.
        “Felhasználói teszt (leírás, tapasztalatok, bemutató)”
        Ebben egyetértünk. Nálam azért csordult ki a pohár és írtam ezt a szösszenetet, mert jött Steffi és …… hát ……. a hozzászólása nem igazán jött be. Nála a Tomtom az isten, ha valaki leszólja, annak az isten irgalmazzon. Ugyanakkor nem segít az újonc Tomisnak, csak kritizálja.
        ” A Sygic Truck a Here térképpel” Ez azért került bele az írásba, mert ki más, mint Steffi határozottan állította, hogy Tomtom térképpel adják és én csak cáfoltam.
        Szép napot kívána, üdv. Márk

        • avatar
          2015. augusztus 2.
          Gyurci

          Szia Márk!

          ““kamionos adatok “mélységi” ismerete” Mire gondolsz?” Nem kamionozom, és külföldre is csak elvétve jutok el. Így nem tudok véleményt mondani arról, hogy a kamionos navigációk által mutatott információk (illetve a navigáció által jelzett korlátozás kijelzésekor mi a valódi forgalmi helyzet), és az általuk tervezett útvonal helyes-e. Ezért ezekre a megjegyzésekre nem tudok reagálni. :)

          Szép Vasárnapot!
          Gyurci

  2. avatar
    Zsolto

    Uraim, uraim, mindenki őrizze meg a nyugalmát, avagy kinek a pap, kinek a papné. A szerző, Attila kőkemény tényeket állított, amiket lehet megcáfolni vagy elfogadni őket, mindenesetre az írása szerintem baromi tanulságos lehet annak, aki pont ezt a terméket akarja megvásárolni azért, hogy olyan profi és speciális célra használja, amire ő.

    A kommentekben a tárgyilagos párbeszéd helyett elindult a személyeskedő vallásháború, ami még soha nem vezetett jóra, ezért kérem, hogy maradjunk a témánál és a barátságos eszmecserénél. Köszönöm!
    Zsolto

    • avatar
      Stefi

      Szia Zsolto! Nem tudom, hogy amit Attila állít, ezek mennyiben kökemény tények? Más tesztek a youtubon ennek merőben ellentmondanak. A magam részéről én inkább egy igen erős igo fanatizmust érzek ebben az írásban. Jómagam nagyon sűrűn használom a tomtom-ot, de ilyeneket, hogy nem ismeri a magasságkorlátot, stb ezt nevetségesnek tartom. Vagy esetleg a felhasználónak a beállításokkal lehet baja. Nem tartom rossznak az igo-t, használtam is sokáig, de most per pillanat a live traffic miatt is nálam a waze ill a tomtom bőven ráver a többire. Arról nem beszélve, hogy Nyugat Európában a tomtom térképeit tartom a legmegbízhatóbbnak. Nekem pl az igo a navteq térképeivel anno nagyo sokszor bevitt az erdőbe Nyugat-Európában. Sok jó navi van, sokat ki is próbáltam, de nem vagyok leragadva egy mellett, mint sok csőlátású. Ha az igo online trafficja lesz olyan jó mint most a tomtom é akkor azt veszem meg. Bár elég gázos, hogy minden térkép frissítésért fizessen az ember, a Sygic, vagy a tomtom al ellentétben. A Franciáknál jelentős többsége a tomtom-ot ill a coyot-ot használja. Nem véletlenül.

      • avatar
        Zsolto

        Szia Stefi!
        Na ezt a hangnemet hiányoltam. Attila leírta a tapasztalatait, nyilván nem akarja elferdíteni a valóságot. Persze hogy lehetnek kötődései, ne adj’ isten előítéletei, de látod, amit jónak talált, azt a TomTomról is leírta.
        Engem is meglepett a kemény kritikája, mivel a TomTomot Gyurcihoz hasonlóan összességében én is az egyik legjobb ár/érték arányú és legmeggyőzőbb navinak tartom a piacon, de én igencsak kocafelhasználó vagyok, jórészt Bp-Balaton viszonylatban, vagy pár évente egyszer egy-egy külföldi útban merülnek ki a nagy kalandjaim.
        Amiről ő ír, az egy életét az úton élő kamionos szemszögéből íródott — amit te írsz a TomTomról, azt ugyanebből a szemszögből állítod? Ez itt a kérdés, mert személyautósként nekem is nagyon jó véleményem van a TomTomról, de ha egy 18-kerekű szaki azt mondja, hogy gurizni nem olyan jó, akkor ellenkező bizonyításáig feltétel nélkül hiszek neki. Ráadásul én évi 6000 Ft-ért használom, ő meg kifizetett érte egyben 128e Ft-ot…
        Remélem, az itt közzétett sok tapasztalatból mindenki leszűrheti a rá vonatkozóan fontos dolgokat. Erre való a fórum, ezért jó, hogy te is, én is elmondjuk a véleményünket. :)
        Üdv:
        Zsolto

    • avatar
      Gyurci

      Köszönöm a hidegfejű hozzászólást! Szerencsére az utolsó ilyen, hogy rá kellett “morrantani” csapatra, még évekkel ezelőtt volt, és remélem a következő is majd évek múlva lesz. Egyben azt is szeretném azt is jelezni, hogy, ugyan ritkán, de moderálni is szoktam…

  3. avatar
    macinet

    Szia Attila. Talán én tudok valakit aki segít neked ezeknek a hibáknak a javításában.
    Van egy srác aki ugyanúgy kamionozik mint mi, és ezt a készüléket használja nagy megelégedéssel (és persze némi átalakítással.).
    A srácot úgy hívják hogy Dajka László. a web oldala itt található: http://www.st22-lacika.hu/hu

    A YOUTUBE web oldala itt érhető el: https://www.youtube.com/user/st22lacika

    Nagyon sok hasznos tanáccsal látja el a kamionosokat nem csak a gps használatról, hanem a szakma minden oldaláról. Bátran ajánlom bárkinek.
    Remélem tudtam segíteni. Balesetmentes további jó gurit.
    Üdv Maci.

  4. avatar
    Stefi

    Nos ha jól tudom, az igo, az elavult, sokszor pontatlan esetenként elérhetetlen tmc-t használja. Akkor viszont nem értem, hogy mi baja van a tesztelőnek a tomtom live internet alapú, az esetek túlnyomó többségében gyors és pontos szolgáltatásával? Vélhetően az igot ofline ban, vagy a tmc vel használja. Ha ez így van, nem értem a tesztet? :-D Mi is a baj a tomtom live traffic al???

    • avatar
      Gyurci

      Megpróbálok készíteni egy tesztet a TomTom Live Traffic, a Waze és az iGO Live Traffic segítségével. Előbbi kettő nem gond, de az utóbbit még intézem. Remélem összejön.

      • avatar
        Stefi

        Ez a beszéd Gyurci! Előre is köszönjük!

        • avatar
          2015. július 30.
          Gyurci

          Rajta vagyok, de valahonnan szerezni kell egy Live TMC képes jogtiszta iGO-t. Ez folyamatban van. :)

  5. avatar
    Stefi

    Kedves Attila esetleg tudnál mondani pár szót az Igo live traffic járól? Igazán érdekelne.

  6. avatar
    Stefi

    Igazából menet közben nem tudok, nem akarok a navival foglalkozni, hogy visszajelzést küldjek, pont elég a forgalmat figyelni. :-D

    • avatar
      Gyurci

      Igaz. Bár régen a speedcam bejelentő gombját ki lehetett tenni a kijelzőre, és az egy gombnyomás volt. De igazad van, arra biztosan nem terveznek navit, hogy menet közben nyomkodd.

  7. avatar
    Stefi

    Nem hinném hogy a tesztelő által nehezményezett rövid, időszakos torlóddást bármelyik online trafic Magyrországon javítaná percek alatt.Talán a waze képes erre. ” A Tomtom Trucker 6000 egy olyan készülék, ami hobbicélokra még éppen elégséges navigációs eszköz, de dolgozni vele nem tudok egymagában, gps-nek rendkivül gyenge, szükséges hogy tovább használjam párhuzamosan mellette a régi és sokkal de sokkal nagyobb tudású, pár tízezer forintos célgép készülékemet.” Az összegzést amivel a tomtom-ot így lehúzza, enyhén szólva is túlzónak, sok esetben a cikket ellentmondásosnak találom .Mint írja, már az elejétől fogva kritikusan állt hozzá a teszthez.Jómagam, sokféle navi szoftvert kipróbáltam, s használok idáig a tomtom bizonyult a legjobbak egyikének. Szóval a magam részéről ezt a tesztet erős fentartásokkal kezelem

    • avatar
      lautnermark

      “Szóval a magam részéről ezt a tesztet erős fentartásokkal kezelem”
      Ha rendesen elolvastad volna, akkor látnád, hogy nem teszt, hanem egy felhasználó beszámolója.

      • avatar
        Gyurci

        Ez így van. Aki azzal kezdte, hogy CSAK azokat az értékeket fogja elemezni, ami a munkájához kapcsolódik, és még azt is, hogy a véleménye szubjektív! Azaz kéretik mindenkinek a helyén kezelni!

    • avatar
      Gyurci

      Fenntartom hogy a Waze után a TomTom Live Traffic a következő használható forgalmi infókat kijelző lehetőség (na, ezt jól megfogalmaztam). Úgy kerüli el a dugókat, hogy sokszor észre sem veszem, csak azt (már megint) hogy “üres” a város… :)

  8. avatar
    Stefi

    Igazából kíváncsi lennék, hogy mik a tapasztalatok a sygic truck-al, hiszen az is a tomtom térképeit, ill a tomtom live trafickját használja. Véleményem szerint egy navinak elsősorban nem a kinézete számít, hanem a használhatósága.Egyébként az igo grafikája sem sokkal jobb, mint a tomtomé, Mint ezt a tesztelő leírja az igo szoftverét is ő maga pakolta tele poi-kkal, igénye szerint. Ezt megteheti a tomtom-mal is, és máris kevesebb a kifogás. Egyébként hasznos írás lenne a szoftvergyártóknak is, hol kell reszelgetni egyes navikon. Az nng-s szakembereknek is konzultálniuk kellene kamionosokkal, hogy hogyan lehetne az igot használhatóbbá tenni. Mint ezt a tesztelő is felveti a tomtom esetében.

    • avatar
      lautnermark

      “a sygic truck-al, hiszen az is a tomtom térképeit,”
      Szerencsére nem, az már a Here-t használja.

      “Egyébként az igo grafikája sem sokkal jobb, mint a tomtomé”
      Kétlem, hogy Te már láttad mindkét szoftvert. Különben nem állítanál ilyet badarságot.

      “Az nng-s szakembereknek is konzultálniuk kellene kamionosokkal, hogy hogyan lehetne az igot használhatóbbá tenni”
      Az igonál csak finomítgatni kellene, míg a Tomtomnál az egészet újraépíteni az alapoktól.

      • avatar
        Stefi

        Lautnermark: You can enjoy free navigation, gps, offline TomTom maps, POIs, route planning & free map updates. Ezt a sygic gogle play oldaláról éppen most szedtem le. Szó sincs arról, hogy Here /ex navteq/ térképeket használnának!

      • avatar
        Gyurci

        “Az igonál csak finomítgatni kellene, míg a Tomtomnál az egészet újraépíteni az alapoktól.” Szerintem már régen volt a kezedben TomTom.

      • avatar
        Stefi

        A hozzászólásod alapján, nagyon amatőr vagy a támához! :-D Te csak játszogass az elavult igo- val, / szerintem mást nem is ismersz/ nekem bőven jó a tomtom :-D

        • avatar
          2015. július 30.
          Gyurci

          Kérlek ne minősíts másokat.

      • avatar
        Stefi

        “TomTom Trucker 6000, felhasználói teszt ” Ha olvastad volna a főcímet, ill a cikket csendbe maradnál. Bölcsebben tetted volna!!!

    • avatar
      Gyurci

      Sajnos a TomTom esetében nem könnyű visszajelzést adni, még nekem sem sikerült soha.

  9. avatar
    Gyurci

    Szia Attila! Először is köszönöm az írást, és a tapasztalataid megosztását. Néhány dologgal nem értek teljesen egyet, ilyen például a TomTom Live Traffic-ról olvasott rész (csak a Magyarországgal kapcsolatos rész), illetve az egyszerű felületre vonatkozó megjegyzésed.

    Én is használom a Live Traffic szolgáltatást, szinte minden nap, és az a tapasztalatom, majdnem olyan jó mint a Waze szolgáltatása. Az elmúlt hetekből 2x emlékszem olyan alkalomra, amikor dugóba, vagy nagyon lassú forgalomba kerültem, egyébként általában még a széttúrt Pesten is “üres” utakat ajánl.

    A másik amihez hozzászólnék az az egyszerű felület. A TomTom “hitvallássa” évekig az volt, hogy CSAK annyi információt tett a kijelzőre eléd, ami a navigációhoz szigorúan szükséges. Sokáig nem voltak kiemelkedő épületek sem, nem hogy nevezetességek.

    Ne magadból indulj ki (aki szakember vagy, a szakmád az autóvezetés magas fokon), hanem az egyszerű egyszerű autósokból, akiknek még néha egy-egy beállás is gondot okoz, nem hogy a forgalom mellett, még a navigáció kijelzőjét is figyelni tudja.

    Ha megpróbálod az Ő szemükkel nézni a dolgot, akkor az hogy csak a kijelölt utat és a manővereket látod, az pont elég. De hoyg egy kamionos navigáció nem jelenít meg magassági adatot, az tényleg érthetetlen, főleg a domborzati információk hiányával kombinálva… Esetleg a kamionos készülékeken futó szoftver lehetne még specifikusabb!

    És volt egy olyan érzésem is a cikk olvasása közben, hogy talán nem a legfrissebb szoftverrel használod.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.