Újabb látogatás az NNG boszorkánykonyhájában

Néhány napja ismét bejutottam az NNG Demo Room-nak nevezett bemutató szobájába, amely néhány napig Budapesten állomásozik. Ez az-a világ különböző tájain megépíthető szoba, amelyben a futó fejlesztésekkel, illetve a nem is olyan távoli jövő technikai megoldásaival ismerteti meg az NNG a meglévő, és leendő partnereit (és egyszer-egyszer velünk is megosztják)…

Sajnos idén már nem lehetett fényképeket készíteni, ez sokat levon a program értékéből, de ez így is több volt mint amit a felhasználók többsége láthat/olvashat a különböző médiákban. A kiállított termékeket és fejlesztéseket Gurics Gábor – az iGO navigációért felelős termékigazgatója mutatta be. Elsőként az aktuális trendekről beszélt, arról, hogy egyre több Connected Car megjelenése várható az utakon (beépített SIM kártyával rendelkeznek), illetve hogy a mobiltelefon és az autó összekapcsolására több megoldás is létezik már (kábel, Wi-Fi).

Bár a beépített navigációk egy-egy típusán a Google vagy az Apple navigációja fut (pl. a Honda Accord 2016-os modelljén az Android Auto), nagyobb számú elterjedésük nem várható, mert nem tudnak/akarnak az Ügyfél igényei után menni, azt adják el amijük van. Ám ezek a megoldások a legtöbb autógyártónak nem felelnek meg, lévén számukra fontos a márka megjelenítése, és ezen keresztül az, hogy a vásárló a következő autóját is tőlük vásárolja meg (Brand Loyality).

Az NNG fejlesztői részére fontos, hogy a saját termékük minden árkategóriában jelen legyen, így az általuk fejlesztett navigációs megoldások megtalálhatóak a Renault/Dácia egyes modelljeitől, a Ferrari (by Totalcar) egyes típusaiig bezárólag több márkában is. A Renault-nál például mindhárom árkategóriában tudnak megoldást javasolni, a legolcsóbbtól a legdrágábbig. Érdekes volt látni a Mazda 3 komplett műszerfal egységét, ahol a beépített navigáció érintőkijelzős, használja az iGO online funkcióit, és a fontosabb információkat egy HUD (Head Up Display) kijelzőjén is megjelenítik.

A magasabb kategóriákban már akár 7 db. display is lehet különböző helyeken. Itt nagyon fontos az elhelyezés, aminek a lényege az, hogy a vezetőt a különböző kijelzőkön futó alkalmazások nem zavarhatják vezetés közben. Szó esett még az un. regionális navigációkról, ahol az adott régiók használati szokásainak megfelelően fejlesztik az eszközöket, és a kezelőfelületet a helyi ismeretekkel rendelkező szakemberek bevonásával.

nng_newgen

Érdemes még néhány szót ejteni az új grafikus motorról is. Ez egy olyan megjelenítési forma, amely alkalmas arra, hogy a felső kategóriában megjelenő eszközök dísze legyen, de visszabutítható, és így a fontosabb elemei akár egy alsó kategóriás eszközre is, aránylag kis ráfordítással rászabhatóak.

A fejlődés következő lépcsője az lesz, hogy egyre több információ segítse a gépjárművezetőt, így például az autó szenzorainak és a navigáció adatainak “összefésülése” is napirenden van. Itt nagyon fontos a megfelelő szabályok felállítása, hogy melyik forgalmi szituációban, melyik adathalmaz információja kerül elfogadásra (pl. az éjszakai kamera képe nem jelent 100%-os biztonságot egy tábla felismerését illetően). Érdekesség még a flexibilisen változtatható “HMI” (járművekre optimalizált felhasználói felület), ahol a navigációs szoftver legtöbb paramétere anélkül változtatható, hogy azt szoftveresen át kellene írni (pl. méret, szín, elhelyezés).

Ez hasznos lehet például egy új partnerek részére készített bemutató során, de akár egy új rendszerre történő kialakítás esetében is sok felesleges munkát takaríthatnak meg a fejlesztők. Szó esett az inkrementális térképfrissítésről, amely a felhasználók számára teszi a frissítést egyszerűbbé, helytakarékosabbá, és egyúttal költségtakarékosabbá is (nem kell a teljes Európa térképet letölteni, akár csak a megtervezett út környékét is frissíthetjük majd).

inago

Végül, de nem utolsósorban dolgoznak a fejlett hangvezérlésen is (egyelőre angol nyelven), ehhez a japán INAGO (bővebben) nyújt segítséget. Nem lesz szükséges adott keresőszavakat “fújni” kívülről, hanem az általunk feltett kérdéseket szűkíthetjük majd a szoftver segítségével.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.