Magyar navigációs szoftver fut a prémium francia autókban

Navigáció – GPS. Kezdd az alsó kategóriában, változtass a játékszabályokon! Három felső kategóriás Renault modell az NNG iGO Navigációját használja, de nem ez az első eset, hogy Renault modelleket iGO Navigációval szerelnek föl…

nngrenault_2

Az NNG 2011-ben került be a francia gyártó alsó kategóriás Dacia márkájába. Ez a projekt minden valószínűség szerint fontos sarokköve volt az autókba épített navigáció fejlődéstörténetének. Habár korábban a navigációs rendszerekre a prémium kategória extrájaként tekintettek, az elérhető áron kínált, mégis magas minőségű NNG szoftvernek köszönhetően az autóipari bemutatótermekben a navigációs megoldások iránt érdeklődő ügyfelek száma brutális növekedésnek indult, és messze meghaladta az előzetes várakozásokat.

A siker az NNG egy szoftvermotorra épülő technológiájának köszönhető, amely a gyártók igényei alapján egyszerűen testre szabható, így csökkentve a költségeket és a fejlesztési időt (ez egy “flexibilisen változtatható “HMI” (járművekre optimalizált felhasználói felület), ahol a navigációs szoftver legtöbb paramétere anélkül változtatható, hogy azt szoftveresen át kellene írni (pl. méret, szín, elhelyezés” – by Gyurci). Ezzel a legtöbb piaci versenytársat meg tudta szorongatni a vállalat Magyarországról, jobb ajánlatot adva a világon bárhol.

A következő fejezet a Renault-val

A kezdeti sikereket követően az NNG a felső kategóriában is kapott lehetőséget a bizonyításra. A legújabb prémium Renault modellek, az Espace, a Kadjar, az új Megane és a Talisman szintén iGO Navigációt futtat. A megoldás érdekessége egyrészt, hogy ez az NNG első, teljesen Android-alapú autóipari projektje, valamint, hogy a rendszer kiemelten kezeli a vezető biztonságát. Jó példa erre, hogy a vállalat szoftvere képes a Renault által fejlesztett, úgynevezett OSP (gyorshajtást megelőző) szenzorral történő kommunikációra. A hardver felismeri a sebességhatárokat, majd pedig továbbítja azokat a navigációs szoftvernek, amely figyelmezteti a sofőrt, ha túl gyorsan hajtana.

nngrenault_3

A szoftver emellett lehetőséget biztosít a vezetőnek arra is, hogy egyszerűen személyre szabja a beépített fejegység kezelőfelületét (HMI – human-machine interface). A segédprogramokkal (widget) dolgozó kialakításnak köszönhetően lehetőség van arra, hogy a nagy widget-en a teljes térképet és az autó pozícióját, míg a kicsin a turn-by-turn navigációs ikonokat, a távolságot és a megérkezésig várható időt kísérjük figyelemmel.

Az autók Európa-szerte már az utcákon futnak, az első visszajelzések alapján pedig a felhasználók elégedettek a megoldással.

Forrás: nng.hu

Szólj hozzá te is a cikkhez!

Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.