Hogyan dolgozik a TomTom az élő térképek megvalósításán?

Navigáció – GPS. Harold Goddjin, a TomTom vezérigazgatója szerint a jövő az önmagukat vezető autóké. Ennek megvalósulásához valós időben frissülő térképekre van szükség, melyekhez maguk az autók szolgáltatják majd az adatokat…

…ezentúl nem lesz elég a negyedévente kiadott térképfrissítés. A TomTom az utolsó független térképgyártó, melynek részvényárfolyama az elmúlt évben csaknem megduplázódott. Goddjin szerint annak a cégnek van esélye arra, hogy együttműködést folytathasson az autógyártókkal, amelyik a leghatékonyabban tud állandóan friss térképanyaggal előállni. Az önmagukat vezető autók nem csak műszaki, térképészeti, infrastrukturális, hanem jogi, felelősségi és biztonsági kérdéseket is felvetnek. Nem tudni, milyen szintű pontosság érhető el, de az biztos, hogy a jelenleginél több (térkép)adatra lesz szükség, hogy a koncepció valósággá válhasson.

tt_weltde_3

Goddjin arról is beszélt, hogy a Here három nagy német autógyártó általi felvásárlása nem érte meglepetésként őket, sőt, új lehetőségeket nyitott meg számukra, mivel az eddig esetleg a Here iránt érdeklődő autógyártók a felvásárlás után részben a TomTom felé fordultak. Szerinte a Google nem fog tudni komoly részesedést szerezni az autógyártók által gyárilag beépített navigáció piacán, mert ez utóbbiak nem nézik jó szemmel, hogy így a Google jutna hozzá mindazokhoz a személyes adatokhoz, melyek az autógyártók számára is fontosak lennének. A Google szerepe a személyes navigáció területén továbbra is megmarad, sőt, növekedni fog, de az autógyártók más filozófia mentén képzelik el az autós navigálást. Ennek hátterében az áll, hogy az autógyártók profilja is egyre bővül – míg régen csak ipari termeléssel foglalkoztak, ma már jelentős részt foglal el a tevékenységükből az egyéb technológiák és szoftverek fejlesztése is.

tt_weltde_2

Goddjin szerint a TomTom térképei a jövőben automatikusan, önállóan frissülnek majd – és az autógyártók navigációs rendszerei így ismét felvehetik a versenyt az okostelefonokkal. A „hagyományos” beépített autós navigációk drágák voltak, és csak bonyolultan, sok pénzért lehetett frissíteni őket. A térképek pontosságának fent vázolt javulása mellett a navigálás is pontosabb lesz, mivel a dinamikus adatoknak köszönhetően rugalmasabb és a forgalmi viszonyokhoz jobban alkalmazkodó útvonalak kiválasztására, sőt, járulékos információk (parkolóhelyek száma, időjárás, nyitva tartási idők stb.) figyelembe vételére is lehetőség lesz.

Ahhoz, hogy az új térképek pontosabbak lehessenek, gyorsítani és olcsóbbá kell tenni az adatgyűjtést, ez pedig csak az automatizálás fokozásával és az öntanuló készülékek elterjesztésével lehetséges, ezért most ez a fejlesztés egyik fő iránya. Fontos terület a képfelismerés, és az abból levonható forgalmi és térképadatok gyors és automatikus integrálása, méghozzá az autók kép- és egyéb szenzoraitól származó információkkal együtt. A technológia ma már gyakorlatilag rendelkezésre áll, most az összehangolás és a felhasználás műszaki és jogi kereteit kell kidolgozni.

Ehhez természetesen szükség lesz arra is, hogy a TomTom meg tudjon állapodni az autógyártókkal abban, hogy ezeket az adatokat a térképgyártó rendelkezésére bocsássák, különben nem lesz előrelépés, mert a háttérfejlesztés költségeit egyetlen autógyár sem fogja egyedül magára vállalni. A TomTom által a felhasználókkal eddig folytatott adatmegosztási együttműködés jó és biztató példaként áll az autógyártók előtt. A TomTom a felhasználók rendelkezésére bocsátja a saját technológiáját, cserébe a felhasználók egyrészt licencdíjat fizetnek, másrészt átengedik a készülékük által gyűjtött adatokat a TomTomnak.

Goddjin meggyőződése, hogy a TomTom továbbra is független cég marad. Ennek záloga az egyedülálló technológiai háttere, jó ütemű növekedése és a nagy és erős ügyfelekből (pl. Apple) álló partneri hálózata. Bár a TomTom kisebb, egyéb üzletágai (az akciókamerák, a fitnesz-órák és a telematikai (flottamenedzselési) szolgáltatások) az útkeresés jelének is tekinthetők, ezek a területek önálló, független csapatok irányítása alatt állnak, céljuk pedig a fő profil kiegészítése, és nem az, hogy szükség esetén helyettesítsék a térképgyártást.

Forrás: welt.de (Kivonat a welt.de által a TomTom vezérigazgatójával készített interjúból)
Fordítás: zsolto

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.