Múzeum. Becker Ready 50 ICE

Navigáció – GPS. Úgy gondolom, hogy a Becker egy méltatlanul elhanyagolt márka, amely az elmúlt években egyik disztribútortól a másikig sodródott, és lassan a gödör aljára ér. Az elvárás nagy, sok készüléket kellene értékesíteni egy kis országban…

…ahol a potenciális vásárlók száma kevés (és ez is napról-napra fogy a különféle “okos” megoldások miatt – (pl. okostelefonos navigációk), és többnyire csak úgy lehet új felhasználókra szert tenni, ha az már kiábrándult az általa eddig használt márkából, és váltani szeretne. Sajnos a hányattatások során éppen a lényeg, a vásárló kiszolgálása veszik el…

Jól nyomon követhető ez pl. a Jófogás oldalán, ahol Dunát lehet rekeszteni a sok Becker készülékkel, a legújabbaktól kezdve a több éves típusokig.

Mára odáig jutottunk, hogy a készülékek egy része az áruházakban, vagy a polcokon porosodik, és sokszor már a valós értéke alatt sem igazán lehet megválni tőle. Jó példa erre, ez a Becker Ready 50 ICE is. Egy áruház polcán porosodott, úton az enyészet felé…

Az a készülék, amit most bemutatunk Múzeum rovatunkban, néhány éve még egy aránylag megfizethető, sokat tudó és jól használható navigációs eszköz volt a maga nemében, 5″-os kijelző, élettartam térképfrissítés és Bluetooth kihangosító jellemezte. Az ár 60 ezer forint körül mozgott, ami a kéznélküli kihangosító miatt elfogadhatónak számított. Egyedi megjelenéssel bírt, a készülék hófehér előlappal jelent meg, ami a rengeteg fekete vas között egyéniséget kölcsönzött neki.

bice__8

Valljuk be a készülék szemet gyönyörködtető látvány

Hazánkban az is előnyére vált, hogy már nem kellett külön TMC kártya az itthoni forgalmi események letöltéséhez, hanem ez a készülék ezt alapból gyárilag tudta. Az egyik “hiányossága” talán a passzív tartó volt, ami miatt az autóstöltő csatlakozóját közvetlenül a készülékbe kellett dugni, és ez hosszútávon – főleg a türelmetlen felhasználók esetében nem tett túl jót neki.

becker_ice_28

A tőlünk nyugatabbra eső országokban a GPS tartó fent maradhat a szélvédőn

A másik a 480×272-es felbontás volt, amely már akkor idejét múlta, ám mégis sokak által használt kijelző jellemző volt. Ami viszont ezeknél fontosabb, az a gyors pozicionálás, a jól látható kijelző, a az élettartamra szóló térkép frissítés volt. A Becker Ready 50 ICE a Navteq (most Here) térképadatbázisát használja, amely ebben a konstrukcióban évi háromszori frissítést biztosít.

Ahogy a térképről, úgy a szoftverről is szót kell ejteni – az NNG által készített iGO primo 2.0-ás verziójának tulajdonságait és tudását hordozza, ám ezt a Becker által megálmodott felszín és menü mögé rejtették. Az tagadhatatlan, hogy a 3D-s megjelenítése a készüléknek igen jól sikerült.

bice__13

A Főmenü közepén, egy lencse alatt a valós helyzetünket látjuk

Néhány érdekesebb tulajdonság:

– Becker Best Tracks
– Becker Eco Power System
– Becker SituationScan
– Becker SmartGuess (ez biztosan sokunknak gondot okozott)
– Becker Learning Navigation (Tanuló navigáció)
– Time Dependent Routing (Idő alapú tevezés)

Navigáció – térjünk a lényegre: a tartó felhelyezése a zsírtalanított szélvédőre egyszerű, jól tart és gyakorlatilag minden szögbe állítható. A tartóba helyezett készülék nyomkodás közben kicsit bizonytalan, “lebegős”, de menet közben ez a bizonytalanság nem jelentkezik. A GPS vevő gyorsan megtalálja a helyzetünket, és azt stabilan tartja is. A kijelző napfényben is látható, a TMC események az RDS megoldásnak köszönhetően lassan de biztosan csordogálnak.

Összegzés: a maga idejében különlegesség volt, de napi használatra még ma is alkalmas. Az élettartam frissítéssel “naprakészen” tarthatóak a térképek, a kéznélküli kihangosítós a Bluetooth nélküli autókban nagy segítség lehet, a különleges “csomagolás” pedig bármelyik autó díszévé teheti…

Két videó a múltból:

Néhány technikai adat, a teljesség igénye nélkül:

Kijelző mérete: 5″ (12,7 cm)
Felbontás: 480×272
GPS: SIRF Star III GSC3TW
Telefonkihangosítás: Bluetooth
Belső memória: 4 GB
Bővíthető: Micro-SD (bis 32 GB, Class 6)
Méret: 140 x 90 x 17 mm
Súly: nincs adat

– Life Time Update
– magyarországi TMC
– Situation Scan
– Legjobb útvonal
– Képnéző
– 44 országos térkép

2 hozzászólás
  1. avatar
    Zsolto

    Az egyik legszebb Becker, és pont azt tudja, amit egy nem csúcskategóriás navitól elvár az ember. És hát ez még mindig kibírja, ha egész nap a napon aszalódik a szélvédőre tapasztva, nem úgy, mint egy telefon.
    Minden autósnak legyen PNA-ja! :)

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.