TomTom GO 40 Refurbished. Gyorsteszt

Navigáció – GPS. Mostani tesztalanyunk a TomTom egyik “újracsomagolt” készüléke, a GO 40 Refurbished. Azért is örültem meg a lehetőségnek, mert általában csak nagyobb kijelzővel szerelt PNA…

tt_go40r_1

…készülékek fordulnak meg tesztelésre nálam, így most (újra) kipróbálhattam milyen egy ma már talán nem megszokott 4,3″-os kijelzővel navigálni ma (évek óta 5″-os készülékeket használok). A csomagolás könnyen felismerhető, az “új” széria készülékei mind hasonlóba vannak öltöztetve, a különbség csak a szürke háttérben olvasható “Refurbished”, és a egy matrica zöld felirattal, hogy “Quality Checked”, amely az újracsomagoláskor kerül a dobozra.

tt_go40r_3

A kicsomagolás után a készüléket a kezembe fogva az első teendőm a hátlap megvizsgálása volt, mert úgy szól a hivatalos meghatározás, hogy az újracsomagolt készülékek hátoldalán apróbb használati nyomok, és karcok lehetnek. Az első szemrevételezés során semmi ilyet nem találtam.

tt_go40r_8

tt_go40r_7

Bár az ára alapján nem biztos hogy látszik, de a minősége és a tudása alapján inkább a középkategória felé kapaszkodik a készülék. Jól össze van rakva, nem recseg-ropog, a tartó jól tapad és sok szögben állítható. Bár a gömbfejes tartó nem a nagy kedvencem (rövid a nyaka, és a messze lévő szélvédőre néha nem könnyű feltenni, és persze levenni sem), de végül is teszi a dolgát.

A dobozban minden olyan tartozék megtalálható, amelyek segítségével akár azonnal használatba vehető a TomTom GO 40 Refurb. A csomagolásban a GPS-en kívül egy töltő (és szinkron) kábelt, egy szivargyújtóba dugható töltőfejet, és egy leírást is kapunk (a tartó úgymond a készülék “része”).

tt_go40r_5

Az első indítás után észrevehető, hogy nem csak a készülék külseje lett más, hanem a szoftver verziója is a legújabb rajta (letölthető rá), a jól használható új “kombinált keresővel”, és a nyomvonal mentésének lehetőségével. A tartó, egy “hagyományos” gömbfejes tartó (passzív tartó), a csatlakozás egy micro USB aljzaton keresztül történik (töltés, szinkronizálás), és kijelző fényereje is jónak tűnik.

Az első üzembehelyezés egyszerű. Az új menük használata megszokható, azok számára – akik a régebbi TomTom készülékek kezeléséhez szoktak, talán több időt fog igénybe venni.

ttnew_menu_2

Navigáció:

A készülék indulása lehetne gyorsabb, nagyjából 50 másodperc mire indulásra kész. A keresés gyors, és az útvonaltervezés is, egy 200 km-es útvonal megtervezése néhány másodperc, de egy 2000 km útvonal elkészítése is nagyjából 20 másodperc alatt készen van. Az egyszerű keresésben segít az új szoftverben bevezetett “kombinált kereső”, amely a címek, az érdekes pontok és a kedvenceink között is egyszerre keres.

Fontos megemlíteni, hogy ebben az árkategóriában nem jellemző a Live Traffic* lehetősége, ám ez a készülék ezt az extrát is megkapta.

tt_go40r_10

tt_go40r_11

– Élettartam Európa térkép frissítés
– Élettartam TomTom Live Traffic*
– 3 hónapig ingyenes sebességmérő kamera adatbázis letöltés

Néhány fontosabb tulajdonság:

Kijelző mérete: 4,3 zoll
Kijelző felbontása: 480×272 pixel
Kijelző típusa: Rezisztív
Bővíthető: micro SD
Bluetooth: Igen
Kéznélküli kihangosító: Nem
Forgalmi információk: TomTom Live Traffic*

Összegzés: bár a készüléken ott a Refurbished felirat, de ha nem lenne, nem jöttem volna rá hogy ez egy újracsomagolt készülék. Míg régebben a hasonló készülékek egy egyszeri térképfrissítést kaptak, a mostaniak már megkapták az élettartam frissítést, az élő forgalmi információkat*, az új menüt, és a kombinált keresőt is. Az egyedüli kérdés számomra a 4,3″-os kijelző volt, de kellemesen csalódtam. Nem éreztem komoly hiányát egy 5 vagy 6″-os készüléknek, de az igazsághoz az is hozzátartozik, hogyha lehetőségem, lesz rá azért inkább eggyel nagyobb mérete használok.

A TomTom GO 40 Refurbished jelenleg 38 ezer forinttól elérhető (az új ára 54 és 60 ezer forint körül mozog).

*Az élő forgalmi információk letöltéséhez okostelefon, Bluetooth internet megosztás és mobil internet előfizetés is szükséges! Az online keresés Magyarországon nem működik.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.