Hogyan NE vegyél 30 éves autót – hiba, hiba hátán

Autó – motor. Ahogy ígértem, folytatódik az öreg Lada Samara története. A hely ahol vettem, csak néhány kilométerre volt otthonról, így ha kicsit nyögvenyelősen is, de hazaértünk. Ezek még a felhőtlen öröm percei voltak, bár a járgány már jóval túl volt…

…élete delén, de alapjában véve egy, a korához képest egyben lévő autónak tűnt. Még, ekkor 2019 Januárját írjuk. Ám csak néhány rövid nap/hét telt el, és az öreg autó “megmakacsolta magát”… De erről kicsit később. Első körben kipakoltam a csomagtartót, végig néztem az alját, a doblemezeket belülről, és az innen – onnan előkerült “maradékokat”, amit az autóval kaptam. A lemezek rendben, rozsda alig, de a csomibol előkerülő bontószökevény alkatrészek között szinte semmi használható nem volt. Némi porszívózás és takarítás után hátul minden rendben lévőnek tűnt. A tüzetesebb külső átvizsgálás után a bal hátsó kerékíven találtam egy pörsenést, illetve jobb hátsón gyanús gitt nyomokat. Meg persze az ajtók sarkán is. De ezek aránylag könnyen cserélhetőek, alkatrésszel tele vannak a bontók.

Azért ezek karosszériahibák nem voltak annyira ijesztőek, végül is egy 30 éves autóról beszélünk. Boldogan használatba vettem volna, de az autó másképpen akarta. Amivel nem számoltam, illetve nem ebben az ütemben, az a motor és a közvetlen környezetének állapota. Az természetes, hogy kell hozzá néhány alkatrész: benzincsövek, szűrők, gyertyák, elosztófedél, rotor, vákumcsövek, olaj, fagyálló, fékfolyadék… De azt nem terveztem előre, hogy ezek a kuplungcserével együtt, közel egyszerre fognak bekerülni. Mint ahogy azt sem, amihez csak nyúlok, nyúlunk az elszakad, eltörik, szétmállik, vagy egyszerűen csak szétesik (és arra, hogy olajat/fagyállót/fékolajat újkorában cseréltek rajta utoljára)… Ráadásnak találtam egy újabb hibát, töltés sem volt. Ez nem volt túl bíztató.

Ugye az ember készít egy (anyagi és technikai) ütemtervet, eltervezi milyen sorrendben cserél/újít fel dolgot, amit persze az élet jól felülír, Murphy kapitány mindenütt ott van…

Hogy miért kellett minden cserélni szinte egyszerre? Mert az autó megállt. Nem egyszer, de többször is (itt már Február havában Járunk, az eddigi téli szerelés csak néhány kis híján elfagyott, és összevagdalt ujjat hagyott maga után, minden látható javulás nélkül). Azért ekkorra egy kicsit megcsappant a lelkesedésem. Szerencsére alkatrész minden bokor alján van hozzá, így elkezdtem minden látható hibát megszüntetni. A teljesség igénye nélkül: vadonatúj benzincsövek, benzinszűrő, gyertyák, elosztófedél, rotor (félemetesen elhanyagolt állapotban volt minden, ahogy a képeken is látszik). És ezeket előre maximum megjósolni lehetett volna). Ám ezek az alkatrész cserék nem oldották meg a problémát. Jó néhányszor megállt az autó, Három – négy alakalomra is emlékszem. A hiba érdekessége az volt, hogy minden alkatrész csere után rövid időre megjavult. Kicseréltem a gyertyákat, egy darabig jó volt, utána rotort, és elosztófedelet cseréltünk, megint működött egy darabig, késöbb kicseréltem a gyertyakábelt és ment az autó. De a jelenség minden alkalom után visszatért…

Ám úgyis el kellett vinni kuplungcserére az autót, aki bevállalta az régi Ladás klubtárs, ezer éve javít ilyeneket. Megvolt az időpont, elindultam, majd az M0-on gondolt egyet az autó, köhintett kettőt és megállt. Azután nagy nehezen újra elindult, de normális tempóra nem volt képes. Így nem kevés hálálfélelemtől hajtva félreálltam (közben a lehajtót is eltévesztettem…). Na, egyszónak is száz a vége, a szervizbe tréleren érkezett meg a bordó csoda. Itt átkoztam el a Samarák le és felmenő rokonait (és azokat a marhákat is, akik mindenképpen egy öreg romot akarnak megmenteni az enyészettől), szerencsére az autó felgyújtását megakadályozták…

Ja, és ekkor még dolgoztam… Ennek később még fontos szerepe lesz.

Talán elég is ennyi mára. Hamarosan az is kiderül hogy milyen konkrét hiba miatt állt meg többször is az orosz csoda, persze nem kevés szívás után.
Folyt. köv.

I. rész: http://navigyurci.hu/2019/08/22/hogyan-ne-vegyel-30-eves-autot-bevezetes/
A harmadik rész:http://navigyurci.hu/2019/09/04/hogyan-ne-vegyel-30-eves-autot-a-kuplungcsere/

2 hozzászólás
  1. avatar
    Zsolto

    Szegény Szamár. Remélem, ahogy a történetben kitavaszodik, jönnek a derűsebb hírek is ;)

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás