A kezdet a szokásos. Hbk barátomtól kaptam tesztelésre egy CNS XXL-t, és nem mellékesen egy GPSmarty programot. A leglényegesebb, ez a szoftver Utinavi alapokon nyugszik, de mégis teljesen más. Látszik hogy sokat dolgoztak vele, nagyon barátságos a kinézete, és a kezelőfelülete is teljesen megújult.
Amikor elindítjuk a programot, az az érzés van bennünk, hogy ezt a programot már láttuk valahol… De valahogy mégsem ugyanezt. A teljesen megváltozott menü, egy új kinézetű térkép tárul a szemünk elé. A menü logikusan felépített, és néhány pillanat alatt megszerethető. Mi egy CNS Stylus XXL készüléken próbálhattuk ki.
A beállítások menün keresztül a szoftver jól paraméterezhető, úgy a kezelését, mint a gps és tmc hardverek beállításait tekintve. A zöld-szürke kezelőfelület kifejezetten barátságos.
Természetesen lehetőségünk van személyre szabni a szoftvert, kiválasztani a navigációs hangot, a háttér szkint, vagy akár a riasztást is.
A navigációs beállítások:
Ezek testreszabása után indulhat a navigáció. Többféle módon kereshetjük meg uticélunkat:
A cím kiválasztása után a cél kijelölésével kezdjük meg az utazást. Ezt most a nappali módban láthatjuk (nem én lennék ha nem tennék megjegyzést a nappali színekre. Szerintem a barátságos zöld alapszinen, a kék út kritikán aluli kontrasztot eredményez. Ezen jó lenne változtatni).
Ez pedig az éjszakai:
A térképek a 2009.12-es TeleAtlas adatbázist használják.
Rögzíthetjük a nyomvonalunkat:
És a rövid teszt alatt azt vettem észre, mintha másképpen is tervezne, mint az Utinavi. Az alábbi verziót tesztelhettük:
Végül néhány ismerős név a készítők-tesztelők közül:
Utoljára hagytam a legnagyobb hírt. A GPSmarty térképe már a kamionos információk nagyrészét is ismeri, és kapható lesz fleet,és truck navigáció is belőle. A kamionos verzió megjelenésekor ismét hírt adunk a szoftverről.
Jól néz ki — és végül melyik korábban már látott programra hasonlított?
A navigációs képernyőről láthatnánk egy mentést (mondjuk olyasmiről, ami a legfelső, műszerfali képen látható). Kíváncsi lennék, milyen infókat ír ki. Köszi!
…á, ne fáradj, a legfelső kép nagyított változatán látni azt is :)
Igen.
Van már itt kamionos navigáció! Most több kamionos fog ballagni? :D
Bizony, most már akárki lehet kamionos ;)
Na azt még megvárom… Milyen hosszú is egy ilyen? 18 méter…
Off Lassan már nem lesz szükség rá. Gondolj bele. Innen már csak pár lépés,és a kütyüket összekötik a kamion “agyával” érzékelőt tesznek az útba, és go!
Láttam már vezető nélkül kamiont. Egy gyár udvaron tolatni! A hideg kirázott.off
Ennyire talán nem lesz komoly, de a BMW-ben már van fékasszisztens, sávtartó automatika, parkol magától… Ezekből lehet, hogy lesz amit egyszer ti is megkaptok.
a 18 méter hosszú már túlméretesnek számít! inkább 16,5m x3.8 magas x2.5 széles.
Na képzeld el amikor azt egy “magamfajta” vezeti… Á, inkább ne képzeld el. :D
hozzászoknál pedig. először csak focipályán vezess! ;)
:D
Gyurci, találtam Neked oktatófilmet! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NGy2OCp46dw&feature=related
@ vacsa Ez kemény! És munkanélküli…