GPSmarty. Kamionosoknak is

A kezdet a szokásos. Hbk barátomtól kaptam tesztelésre egy CNS XXL-t, és nem mellékesen egy GPSmarty programot. A leglényegesebb, ez a szoftver Utinavi alapokon nyugszik, de mégis teljesen más. Látszik hogy sokat dolgoztak vele, nagyon barátságos a kinézete, és a kezelőfelülete is teljesen megújult.

Amikor elindítjuk a programot, az az érzés van bennünk, hogy ezt a programot már láttuk valahol… De valahogy mégsem ugyanezt. A teljesen megváltozott menü, egy új kinézetű térkép tárul a szemünk elé. A menü logikusan felépített, és néhány pillanat alatt megszerethető. Mi egy CNS Stylus XXL készüléken próbálhattuk ki.

A beállítások menün keresztül a szoftver jól paraméterezhető, úgy a kezelését, mint a gps és tmc hardverek beállításait tekintve. A zöld-szürke kezelőfelület kifejezetten barátságos.

Természetesen lehetőségünk van személyre szabni a szoftvert, kiválasztani a navigációs hangot, a háttér szkint, vagy akár a riasztást is.

A navigációs beállítások:

Ezek testreszabása után indulhat a navigáció. Többféle módon kereshetjük meg uticélunkat:

A cím kiválasztása után a cél kijelölésével kezdjük meg az utazást. Ezt most a nappali módban láthatjuk (nem én lennék ha nem tennék megjegyzést a nappali színekre. Szerintem a barátságos zöld alapszinen, a kék út kritikán aluli kontrasztot eredményez. Ezen jó lenne változtatni).

Ez pedig az éjszakai:

A térképek a 2009.12-es TeleAtlas adatbázist használják.

Rögzíthetjük a nyomvonalunkat:

És a rövid teszt alatt azt vettem észre, mintha másképpen is tervezne, mint az Utinavi. Az alábbi verziót tesztelhettük:

Végül néhány ismerős név a készítők-tesztelők közül:

Utoljára hagytam a legnagyobb hírt. A GPSmarty térképe már a kamionos információk nagyrészét is ismeri, és kapható lesz fleet,és truck navigáció is belőle. A kamionos verzió megjelenésekor ismét hírt adunk a szoftverről.

15 hozzászólás
  1. avatar
    2010. április 22. Válasz
    Zsolto

    Jól néz ki — és végül melyik korábban már látott programra hasonlított?
    A navigációs képernyőről láthatnánk egy mentést (mondjuk olyasmiről, ami a legfelső, műszerfali képen látható). Kíváncsi lennék, milyen infókat ír ki. Köszi!

  2. avatar
    2010. április 22. Válasz
    Zsolto

    …á, ne fáradj, a legfelső kép nagyított változatán látni azt is :)

    • avatar
      2010. április 22. Válasz
      Gyurci

      Igen.

  3. avatar
    2010. április 22. Válasz
    sklave

    Van már itt kamionos navigáció! Most több kamionos fog ballagni? :D

  4. avatar
    2010. április 22. Válasz
    Zsolto

    Bizony, most már akárki lehet kamionos ;)

    • avatar
      2010. április 22. Válasz
      Gyurci

      Na azt még megvárom… Milyen hosszú is egy ilyen? 18 méter…

  5. avatar
    2010. április 22. Válasz
    sklave

    Off Lassan már nem lesz szükség rá. Gondolj bele. Innen már csak pár lépés,és a kütyüket összekötik a kamion “agyával” érzékelőt tesznek az útba, és go!
    Láttam már vezető nélkül kamiont. Egy gyár udvaron tolatni! A hideg kirázott.off

    • avatar
      2010. április 22. Válasz
      Gyurci

      Ennyire talán nem lesz komoly, de a BMW-ben már van fékasszisztens, sávtartó automatika, parkol magától… Ezekből lehet, hogy lesz amit egyszer ti is megkaptok.

  6. avatar
    2010. április 22. Válasz
    vacsa

    a 18 méter hosszú már túlméretesnek számít! inkább 16,5m x3.8 magas x2.5 széles.

    • avatar
      2010. április 22. Válasz
      Gyurci

      Na képzeld el amikor azt egy “magamfajta” vezeti… Á, inkább ne képzeld el. :D

  7. avatar
    2010. április 22. Válasz
    vacsa

    hozzászoknál pedig. először csak focipályán vezess! ;)

    • avatar
      2010. április 22. Válasz
      Gyurci

      :D

  8. avatar
    2010. május 9. Válasz
    vacsa

    Gyurci, találtam Neked oktatófilmet! ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=NGy2OCp46dw&feature=related

    • avatar
      2010. május 10. Válasz
      Gyurci

      @ vacsa Ez kemény! És munkanélküli…

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás