A Becker z302-re, nagyjából tavaly szeptember óta várok. Az első komolyan számbavehető kaminos navigáció volt a maga idejében. Persze azóta már sok víz lefolyott a Dunán innen, és túl is. Az azóta eltelt időben, több szoftver is megjelent erre a célra, mi is többet bemutattunk már. Az első ilyen a Pocket Navigator 10 Truck volt.
Most a Sygic Truck van soron, és nem sokára érkezik a Becker z217 is. A Becker z302 Traffic Assist Pro ami hozzám került tesztelésre, már nem új, és nincs is itt minden darabja. Valahogy elmaradt útközben az autóstartó, a töltő és a szinkronkábel is. De ezek nélkül valahogy megleszek… Csináltam pár képet a gépről, és az itt lévő tartozékokról, csak az utókor kedvéért.
Hivatalosan ezek a tartozékok vannak a dobozban:
– z302
– tartó
– tmc antenna
– 12/24v töltő
– távirányító
– usb kábel
– dvd
A z302, még az előző széria legnagyobb tudású darabja, így más a formája, és a “doboza” is mint az idei sorozatnak. Azonban elsőre találtam egy nekem nagyon kedves dolgot a készüléken, éspedig a hangerő állító gombot! Nagyon-nagyon utálok szoftveresen, vagy akár menüből hangerőt állítani. És menetközben nem is egyszerű. Még akkor sem, hogyha két-három tapicskolással megvan…
Sőt, a gomb nem csak hangosításra és halkításra szolgál, hanem nyomásra elnémítja a készüléket. A készülék jobboldalán helyezkedik el még a headset 3,5 m-es csatlakozója, a töltő csatlakoztatási pontja, és a mini usb aljzat (szinronizálás is).
Baloldalon felülről lefelé a reset gombot, alatta a micro sd foglalat, majd egy kapcsolót a kijelző lezárásoz találunk. Utóbbi helyett egy on/off kapcsoló talán hasznosabb lett volna.
A z302-höz is kapunk többféle leírást, a magyar kezelési útmutató a DVD-re került:
Utoljára hagytam a “távvezérlőt”. Ez egy nagy találmány, gyakorlatilag a cím beírásán kívül, szinte minden funkció működtethető vele. Ezért ha ezt jól elhelyezzük, akkor minimálisra lehet csökkenetni a készülék nyomkodását. Azaz, hogyha muszáj menetközben megnéznünk valamit, akkor “zsigerből” a vezérlőn keresztül megtehetjük… Nagyon hasznos extra.
Néhány technikai adat, a teljesség igénye nélkül:
Kijelző: 480×272, 64000 szín
Processzor: 600 MHz
Memória: 128 MB RAM, és 4 GB ROM
Bővíthetőség: MicroSD, 4 GB-ig
Cserélhető akku
Ezen a készüléken már kijelzésre kerülnek a veszélyt jelző táblák is, úgyhogy ezt hamarosan egy videóval illusztráljuk. A magyarországi tmc vételét, a hiányzó tartozékok miatt nem áll módunkban kipróbálni. Sajnos sklave tesztje most elmarad, mert olyan hosszú ideig nem tudják nélkülözni készüléket. Előreláthatólag hosszabb teszt a Becker z217 típussal készül.
Óóó! Pedig kíváncsi lennék rá :D
@ sklave Nálam van még egy darabig. Csörögj rám, ha Pesten jársz. :)
nem mondod! :) még nem láttad?
Az mezei változatot igen, de most truckos tavasz van :D Mondjuk itt 7 fok van. Ez még nem nagyon tavasz. :(
Klafa vas, főleg a távirányító miatt tetszik. Melyik is volt az a TomTom, amihez járt távirányító? Asszem a 910-es. Szerintem nagyon okos dolog, az én autómban bármilyen navi elég messze kerül tőlem, igencsak nyújtózkodni kell, ha el akarom érni.
Sklave: Nem ugrasz haza érte? :)
@ Zsolto A GO910-920-930-930-hoz, ha jó tudom.
úgy tudom, hogy beépített tmc vevős. tehát ha csak az antenna hiányzik, dugj a fejhallgató kimenetbe egy szimpla kábelt, amin jack dugó van (úgy látom más helye nincs)!
Megnéztem a leírást :), tényleg integrált vevő van benne. Így bizton mondhatom, Magyarországon nem működik a tmc…
na ezt az összefüggést nem nagyon vágom le…
kipróbáltad, hogy teszel hozzá antennát? miután maga a navteq térkép tuti hogy tmc képes, akkor a licensz lenne a gond?
Magyarországon nem tmc képes, mert a Beckernek nincsen licensze…
@ Zsolto. Remélem látni fogom, de hallod nem tudják nélkülözni. Vajon miért? Rosszat nem írok semmiről. Csak az igazságot :D Én még voltam úttörő :D Mondjuk egy gyors teszt alapján is sok mindent lehetne megtudni. Ejj! Ha Gyurci bevállal egy szombati koránkelést, még akármi is lehet…..
@ Sklave Még akármi is lehet… :D Beszéljük MAC.