Ha vasárnap reggel, akkor sklave tesztje! Az előző részben láthattuk, hogy a Sygic Truck-ban a profil beállítások nem éppen egyszerűek. Én bízom benne, hogy nem hiába való a szöszmötölés, és tényleg figyelembe veszi ezeket az opciókat.
A további lehetőségek is okot adtak a gondolkodásra. Nem boncolgatjuk azokat az opciókat, ahol zárójelben a „ csak az USA-ban” felirat szerepel. Ezt meghagyjuk az ottani kollégáknak. Igy is rengeteg a lehetőség, megpróbáltam kinyomozni mi, mit jelent…
– „Általános veszélyes anyagok”
– „ Robbanékony anyagok”
– „Vízre káros árú”
– „Mezőgazdasági terhelés korlátozás” ? Ez a terhelés szó több helyen szerepel. Ezt inkább nevezzük rakománynak, és akkor szerintem jobban érthető.
– „ Szénkorlátozás” ?
– „ Építési terhelés”( akkor legyen rakomány, vagy építőanyag) korlátozás”
– „Egészségügyi hulladék korlátozás” ?
– „ Homok és kavics korlátozás” Ez, azért beférne az építőanyag kategóriába, amennyiben nem gondolkodunk mély-illetve magasépítésben.
– „ Árucikk terhelési korlátozás” ?
– „Természeti kincsek korlátozása” ?
Ezen beállítások értelmezése nem volt könnyű. Érdekes, hogy amint olvashattátok, az ADR-es ( Veszélyes árú ) dolgokkal kapcsolatban, milyen sok szabályt kell betartani. Ennek ellenére, a három első opció beállítása elegendő ahhoz, hogy közlekedni tudjon az, aki sárga táblára kötelezett.
A további opciókból csak az „Építési terhelés korlátozás”-nak, és a „ Homok kavics korlátozás”nak” jutottam a nyomára. Ilyen korlátozások léteznek Ausztria egyes útjain.
Ha a többiről hallott valaki, kérem, ossza meg velünk.
Úgy gondolom azonban, hogy mindenki rá fog jönni, hogy mi az a beállítás amire szüksége van. Így nem merül el annyire a részletekben, mint ahogy én tettem. Szóval ezek lennének a beállítás lehetőségei, illetve ezek azok az opciók, amiket mindenki felsorol, aki forgalmazza a szoftvert.
A beállítások után tervezzünk egy útvonalat. A tervezett út hossza kb. 1300 km. Ezt az utat a A Truck-os 2p 4mp alatt tervezte, a sima Drive 1p 34 mp alatt. Ez nem mondható rossznak, lévén a Truckos-nak kerülőket is kellett terveznie. A továbbiakban, inkább a képeket részesíteném előnyben. Talán emlékeztek a Pocket Navigatorra, ami Budapesten keresztül tervezett útvonalat teherautó beállításokkal. Itt a Sygic Truck. Semmi köztes pont beadás, és tessék. M0-ás:
Úgy gondolom, ez már biztató jel, bár nem értem, miért megy át Szlovákiába. Nézzük tovább. Súlykorlátozás:
Látszik, hogy valamiért nem arra tervez, amerre láthatóan rövidebb lenne. Az eltérés 10 km. Nézzük, hogy miért ez a kerülő. Én egy nyakas ember vagyok, ezért a célpontot a szürkével jelölt útra teszem. Csak azért is. Igen. Tudjuk, hogy ott van egy korlátozás, de erre a program nem figyelmeztet hanem, egyszerűen nem számítja ki. Ez nekem ez nem tetszik. Adódhat olyan helyzet, be kell oda menni…:
Nézzünk egy magasság korlátozást:
És nézzük, hogy mi az oka a kerülőnek:
Úgy gondolom, hogy a program figyelembe veszi a többi korlátozást is, már ami a méreteket illeti. Veszélyes anyagok. Nézzünk képeket. Az előzőekben mutatott Hamburgi kép, egy nagyon jó példa. Azon az úton a magasság mellett van egy veszélyes anyag korlátozás is. Mint láttuk, ezt a program nem tudja. Nem kívánom, hogy tudja a január 1 utáni besorolását, mivel a térkép tavalyi, de akkor még teljes tilalom volt. Egy kép Hollandiából:
Itt sem kívánom, hogy tudja a tavalyi szabályokat, hisz a példának hozott Map & Guide is csak egyszerű ADR tilalmat jelölt, ( térkép 2008) de ha már ígérik, ezen tilalmak figyelembe vételét, akkor elvárom hogy ne vigyen be a csalitosba 600 euro-ért. Erre hozhatnék több példát, de úgy gondolom ez is elég.
Amit a Sygic Drive-nál nem említettem, az a hangnavigáció. Ez már a Truck-ban is nagyon jól működik. Érthetően, tisztán beszél, és ami nagy erénye, hogy mondja az út számokat, és a pályán a kijáratok számát. Ez nekem mindig nagy segítség. A táblainformáció is működik, bár néha kicsit zavaróan nagyok a táblák. A képen a Truck táblainformációja látható ( balra) a másik a Drive ugyan ott.
Mint láthatjátok, a Truck is, mint a Drive is helyesen mutatja a sebesség határokat. Úgy látom, hogy összeségében az ígért opciókat az ADR-en kívűl teljesíti, és segítségére lehet annak, akinek szánták. Buszosoknak nem nagyon ajánlom. Hiányosságnak tartom, hogy a beállított profilt nem lehet elmenteni, így fel- lerakodásnál újra be kell állítani. Reméljük hamarosan tutira megtudjuk, hogy a sok beállítási opció mit is jelent valójában. Fontos még tudni, hogy ebben a verzióban sem működik Magyarországon a tmc!
Egy valamit mellett viszont nem mehetünk el! Az ígéret szerint, frissíthető lesz. Én tavaly vettem ugyan ezen ígéret kíséretében a Sygic Drive-ot. Kérdésemre azt válaszolták, hogy a 7.71 verziószámú szoftvernek ( Az enyém ilyen) nincs frissítési lehetősége. A talált hibákat, vagy hiányosságokat jeleztük a Sygic magyarországi képviselőjének.
Jó gurit
sklave
A szoftverről eddig megjelent írásaink: bevezető, első rész, második rész, harmadik rész.
remek! látszik hogy alapos volt a munka!
a nyitott kérdések ügyében gondolom egyszer csak kiad hozzá a Sygic egy manualt…
kérdéseim hozzád, Sklave:
-csak hazánk nem tmc képes és máshol azért működik?
-tudom, hogy általában nyugaton pörögsz, de itt nálunk mennyire vetted észre pl. a magasságkorlátozások meglétét/hiányát? (gondolok itt arra, hogy a nagy nyugati országokban valószínűsítem a jó felderítettséget, de mi a helyzet, ha valaki csak belföldön dolgozik, mennyire segít nekik?)
-lehet-e tudni, hogy a tesztváltozat térképei mikori kiadásúak/állapotúak? (nem mindegy, ha már pénzt ad érte az ember!)
és végül is mi a válasz ezen oldal fejlécében feltett kérdésre? :)
És még egész baráti áron kapható is:
Technet Shop, 47,900.-
viszont ha nem akarsz vasat venni (mert már mondjuk van), akkor 30e…
@ vacsa Ár-érték arányban, nem nagyon van ellenfele…
feltéve, ha elárulja végre valaki, hogy mikori a térkép benne…
@ vacsa Azt mondják a Sygic-nál, hogy tavaly szeptemberi a térkép.
@ vacsa Mindjárt kitalálom mikoriak a térképek…
@ Vacsa Bocsi. Nem volt netem.
A térkép mint Gyurci mondta, ezek szerint szeptemberi. Itt csak annyit látni, hogy módosítva 11. hónap. Ez nem valami jó hír, hiszen most május van, tehát rögtön illene frissíteni, mert lehet, hogy valakihez, csak szeptemberbe jut el. Akkor egy éves térképei lesznek? Erről sajnos van tapasztalatom.
TMC. Hazánkban nem működik. Franciaországban sem kaptam nagyon eseményt. A lámpa pirosan világított.
Mennyire működnek az egyéb funkciók(magasság stb.)? Elég jó jel, hogy a nálam lévők közül, egyedül a Sygic tervezett az M0-án. A héten csinálok mentéseket, és ha sikerül, akkor felteszem.
Meg venném e? Én inkább várnék vele. Lehet, hogy lesz még itt truckos navi, hiszen ez a tavasz erről szól :D
köszi Gyurci, köszi Sklave!
ez a tavasz már nyár amúgy, jövő héten már június, tehát az a szeptemberi térkép, hm nem is tudom… jójó, örül neki az ember, hogy már van ilyen is, no de pont itt olvastam, hogy a gpsmarty-ban már decemberi (vagy márciusi?) lesz/van.
Sklave, azt már tudjuk, hogy hol nincs tmc, de azt még véletlenül sem írtad le, hogy hol van (volt) ?
Kíváncsian várom a mentéseket, remélem nem főváros központú lesz! :)
@ vacsa Szivi.
@vacsa. A TMC működött A,D,NL,B, csak így röviden az országokkal :) Mentéseket készítettem, és szándékosan nem a fővárosról, inkább szűkebb hazámról. Nem mondanám siralmasnak.
@ sklave Persze, nem is Budapest a lényeges, arra figyel mindenki a legjobban, hogy jó legyen…
jaja. tényleg ez Teleatlas-os, Fekete Pákó utca van rajta? :D:D
@ vacsa Ez már szakállas…
sziasztok, a legtobb korlatozas leginkabb az USA-ban letezik.
@ rita köszi az infót. .)
azt szeretném megkérdezni hogy rájött e már valaki arra,hogy hol lehet a magaságkorlátozást beállítani mert én sehol sem találom de lehet,hogy nem néztem mindenhol jól körül??
@ Szabolcs Természetesen sklave rájött: https://navigyurci.hu/2010/12/30/az-uj-sygic-truck-tesztelese-elesben/
A második kép alatti kékkel jelzett szöveget olvasd el.