Most már öko-útvonalakkal is: az iGO primo 1.1

Németországban a Becker és a Pearl navikból ismert iGO primo legújabb, 1.1-es változata több új funkcióval bővült: Az öko-útvonaltervezés figyelembe veszi a jármű motorjának típusát (dízel, benzines vagy hibrid) és az előnyben részesített utazási sebességet is. Ha a sofőr a lakott területen belüli és kívüli átlagfogyasztást is megadja, akkor a program kiszámítja a környezetet (és persze a pénztárcát) legjobban kímélő útvonalat, majd a leggyorsabb, legrövidebb és legegyszerűbb változattal együtt, a menetidő, a távolság és a CO2-kibocsátási adatok kíséretében ezt is felkínálja.

A primo 1.1 a gyártó információi szerint az öko-útvonal megtervezése során az alacsony sebességgel bejárható szakaszokat részesíti előnyben. Abban azonban nem vagyunk biztosak, hogy ez a megközelítés valóban célravezető-e, mivel egy olyan jármű, amely az autópályán 50 km-t tesz meg állandó 100 km/h-s sebességgel, bizonyosan kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint ha 30 km-t tenne meg 80 km/h-val falvak között döcögve, lakott területen belül jó néhány kereszteződésnél megállva és a lassabb járművek mögött beragadva. A gyakorlati próbák során talán majd kiderül, mennyire segít a környezetvédelemben ez a koncepció.

A primo másik újdonsága a flottaspecifikus funkciókat elérhetővé tevő alkalmazásprogramozói felület (API). A Simple Location API segítségével a navi-gyártók megvalósíthatják többek között a vezetővel való kommunikációt, a járműre és az útvonalra vonatkozó adatok kiértékelését, sőt, egy rádiós adatátviteli modul segítségével akár a navi kívülről történő vezérlését is.

Az „Allroad Routes” funkcó az ausztráliai felhasználókat segíti – a legkisebb kontinensen ugyanis az útvonal megtervezésekor nem árt tudni, hogy a vezető normál személyautóval, vagy négykerék-hajtású járművel kíván-e útnak indulni: a bozótoson átvágó útvonal jóval rövidebb, ám egy átlagautó számára járhatatlan lehet.

A NavNGo továbbra is csak hardverrel együtt árulja az iGO primót, így a felhasználóknak meg kell várniuk, míg a kedvenc hardvergyártójuk megveszi az új funkciókat is tartalmazó licencet.

Itt láthatók az öko-adatok: a leggyorsabb Graz-Budapest útvonal 246 perces menetideje alatt 62,0 kg CO2 kerül a légkörbe.

Az öko-route üzemmódban kiszámított útvonalon ugyan 264 perc a menetidő, de 10%-kal csökken a CO2-kibocsátás.

GO primo újabban több országspecifikus figyelmeztető táblát is meg tud jeleníteni. A képen a Montrealtól 100 km-re északnyugatra futó Trans-Canada Highway egyedi útjelző táblája látható a Lac Duhamel-tó partján.

Először meredeken felfelé vezet az út a hegytetőre, majd a túloldalon leereszkedünk. A Großglockner Hochalpenstraße (Großglockner-hágó) Európa egyik legszebb autós útvonala. Figyeljük meg a képernyő jobb szélén látható figyelmeztető táblákat!

A képen a sávasszisztens és néhány budapesti épület elnagyolt makettje látható.

A Melbourne és Sydney közötti Murray Gorge (Murray-hasadék) közelében jókora hegyek is vannak.

Irány egyből Wollongong – vagy inkább vacsorázzunk meg Wolloomoolooban? Balra a kikötőben a Sydney-i Operaház.

Azok a forró budapesti éjszakák… A Városliget felől a Belváros felé tartunk.

Ahhoz, hogy az öko-útvonal adatai pontosak legyenek, először meg kell adnunk a lakott területen belüli és kívüli átlagfogyasztásunkat.

Forrás: navi-magazin.de
Fordítás: Zsolto

16 hozzászólás
  1. avatar
    2012. április 17. Válasz
    Barbár

    Gyurci!
    MIO Black edition (N191) szerinted futna rajta az
    IGO primo?

    • avatar
      2012. április 17. Válasz
      Gyurci

      @ Barbár Hivatalosan tilos. Amúgy-talán.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás