Az új térképek (v8.50) felrakása után, többeknél jelentkezett egy igen furcsa tmc hiba. Bekapcsolás után többször hosszú percekig nem talált a készülék tmc adót, de sokszor előfordult az is, hogy egyáltalán nem.
A megoldást lautnermark nevű fórumtársunk szállította, aki talált egy eldugott tmc fájl az előző térkép mentésében, ami frissítés után már nincs az új térképek mappájában. Ez a fájl a Traffic.inc. Ezt bemásolva az új térképek könyvtárába, elindulás után fél percen belül lesz működő tmc. Persze az adatok letöltése, ahogy eddig is, hosszabb időt fog igénybe venni.
A másik random előforduló hiba, hogy nem frissül a QickGPSFix. Ez általában szoftverfrissítés után szokott előfordulni, mert az egyik fájl (Ito.dat), felszívódik az ephem könyvtárból. Hogyha a mentésedből visszateszel a készülékedre egy régi ephem mappát, ismét felajánlja a TomTom Home a frissítést.
Sziasztok.
Hát ez jó hír,hogy rájöttetek a tmc hibájára.
Csak nálam az a baj hogy tegnap vitték el a navimat a szervizbe Hollandiába.
Kiváncsi leszek hogy ott mit fognak a készülékemmel csinálni ?
Nekem már nincs meg a 8.45 térkép ,akkor én honnan tudom majd megszerezni a Traffic.inc nevü fájlt ?
Azért az elég szomorú hogy a TomTom két hónappal később dobta ki a v 8.50 térképét mint a Topmap és ekkora hibát nem vettek észre.
Segitségeteket előre is köszönöm
@ deatroww Ha nem javítják meg (bár ez szerintem elképzelhetetlen), akkor keress meg.
Segitségedet előre is köszönöm.
Kár hogy ez a cikk nem tegnap jelent meg.
Az Ügyfélszolgálaton azt mondták kb:5-10 munkanap.Hát kiváncsian várom.
Idáig a gps szervizekkel kapcsolatban elég negativ a véleményem ( Garmin ),mindig hülyének nézték az embert csak amikor betudtam bizonyitani az igazamat akkor meg csak pislogtak.
Remélem Hollandiában tényleg szakemberek dolgoznak nem mint itt !!!
Előre is köszi.
Szia
Érdekes, a Garmin szerintem az egyik legjobban ügyfélbarát szerviz a “piacon”. sajálom, hogy ilyen tapasztalatod van. Remélem a TomTom szerviz jól fog dolgozni, nekem még nem volt “ügyem” velük. Szia.
Nekem már volt dolgom a TomTom szervizzel többször is. (Nem saját készülékek.)
Eddig csak csupa jót tudok róluk elmondani. Gyorsak, és nagyvonalúak. Sosem kellett bizonygatni, hogy nem a felhasználó hibájából romlott el a GPS. A 10 munkanap reális, ezt csak akkor lépték eddig túl, ha valami olyan alkatrész kellett, ami nem volt raktáron nekik.
@ Cziráki Gábor Ezt jó hallani. :)
Köszi a megnyugtatást.
Remélem tényleg 10 napon belül visszakapom a készülékem.
A Garminra visszatérve: A szervizvezető nagyon korrekt volt ,illetve a többi szervizes is kivétel egy szöke lóarcú gyerek.
Már nagyon régota garminos voltam amikor is vettem egy Nüvi 765 gpst.Ahoz képest hogy 1 évvel ezelött úgy hirdették hogy a garminnal az volt a csúcskészülék,egy ezer sebből vérző szar volt.
A készülék az alábbi hibái voltak ( az elsőnek rosszvolt a érintéspontja a kijelzőnek cserélték ,második mindig kikapcsolt cserélték ,Harmadiknak elment a hang cserélték , negyedik meg rosszul tervezett és bedöglött a tmc antennája cserélték illetve a gpsek 15 kmnél többett mentek egy adott szakaszon elfelejtette a sávinfó mutatását ).
Amikor ezt mondtam nekik hülyének néztek és kiröhögtek hogy szerintük ez nem igaz és hogy csak nálam fordult elő ez a probléma.
Amikor videokamerával felvettem leesett az álluk ,és elismerték hogy ez a hiba valós. A szervizvezető felajánlotta hogy választhatók egy másik tipúst.
Választottam és annak se müködött a sávinfója,amikor azt is visszavittem a szervizbe a lóarcú szervizes közölte hogy mit szórakózok és hogy miért fontos nekem a sávinfó (120000 ft készüléknél ???!!! ),és ha nem tetszik a garmin akkor vegyek más gpst magamnak.A gyereket elküldtema picsába és a szervizvezető állt közénk hogy ne csapjam pofán.Ő persze nem győzőtt bocsánatott kérni tőlem.Ezek útán abba maradtunk hogy visszakapom a készülék árát és viszlát.
Soha többé Garmin.A Tomtomba kellemesen csalodtam idáig tökéletesen müködött,és most is nem a készülék hibás hanem a szoftver.
Ha továbbra is igy fog müködni a gps sokáig a Tomtom pénztárcáját fogom gazdagitani :)
@ dethroww A 765t az egy állatorvosi ló volt.
én is visszakaptam a 765t árát
előtte a panaszos levelemet megjáratták pest szerte a haverok között, gondolom jól kiröhögtek és beállítottak egymás között hülyének
aztán felmentem a visegrádi utcába és visszkaértem az árát face to face
ezek szerint nem én voltam az egyetlen “elégedett” ügyfél 120 rugért
persze nekik mindig feljebb áll, hisz te vagy a vevő (=hülye)
Teljesen egyett értek veled.
Csak azt röhögtem hogy mindig beakarták adni hogy ilyen problémával nem találkoztak csak nálam.
A nüvi 765 meg egy ipari hulladék volt.lassan olvasta be a térképet ,és a tmc képessége meg egy nulla volt.
Sose kerülte el a dugokat mert minig csak 1-2 perc késést irt ki ,nem úgy mint a Tomtom.
Te is a Gyürk Andrással beszéltél?Még az volt a legnormálisabb fazon.
Úgy látszik a Garmin ennyit tudd 120 pénzért.
Sok hülye megy veszi mint ha ingyen lenne !!!!!!
jah .. egyetlen olyan know how based rendszer van amit érdemes használni a magyar valóságban, a tomtom
a többi rendszer az “érdekek hálójának” a szövevényében vergődik, jelszó: ide ez is jó lesz, cél az eladás “maga”
(pl: a navon készülékeit fel nem ismerő naviextras toolbox :-D )
@ gnme Szia Kálmán, örülök, hogy előkerültél. :) “jah .. egyetlen olyan know how based rendszer van amit érdemes használni a magyar valóságban, a tomtom” Vagy legalábbis lehetne, egy magyarországi (jó) szervízzel, egy kis odafigyeléssel (zónásított térképek helyett országok), egy új poi adatbázissal… És jó Kelet Európai térképekkel (bár a magyarországi látványosan fejlődik).
Szia Gyurci!
Ha ez az oninózus állomány (Traffic.inc) is bekerült volna az új (8.50) térképbe, akkor semmi gond nem lenne.
Jól értettem?
Mert nekem is csak pörög meg pörög a TMC-keresés, de semmi.
Meggyőznéd őket, hogy update-kor tegye ezt föl nekünk, felhasználóknak?
Ha már ekkorát hibáztak.
@ matt Megpróbálhatom, remélem sikerül…
@matt
Frissités előtti mentésből nem tudod bemásolni?
@ lautnermark Innen letölthető: http://tinyurl.com/38b6mbl