A Becker z100 Krokodil frissítése

Ez jó móka lesz! Már akinek. Kicsit zűrösen lehet frissíteni a Becker z100-as készülékét. Alapvetőan az a probléma, hogy a 2 gigabájtos belső memóriát kinőtte a térkép, így a letöltés/telepítés előtt, mindenféle “varázslatot” kell előadni…

Ezen kívül, ha “szerencsénk” van, még más hibába is belefuthatunk, de erről késöbb. Lássuk hogyan frissítsük a térképeket. Meglepő módon, először a térképfrissítéssel kezdjük, és csak utána fogjuk a szoftver legújabb verzióját felrakni. Természetesen a legfontosabb teendőnk, mielőtt bármit változtatnánk a készüléken, az a teljes mentés! Erre két lehetőséged is van. Az egyik a Becker Content Manageren kersztül, míg a másik a Total Commanderes megoldás. Én inkább az utóbbit javaslom (vagy mindkettőt).

A Total Commanderben kiválasztjuk baloldalon a készüléket, jobboldalon készítünk egy Becker Save mappát, és a készülék teljes tartalmaát (az utolsó fájlig bezárólag) bemásoljuk. Amikor ezzel készen vagyunk, akkor kezdődhet a tényleges frissítés. Elmondom én hogy csináltam:

– mentés
– CM regisztráció
– hely felszabadítása az eszközön

– szoftverfrissítés
– térképfrissítés

Ez így leírva, normális esetben működhet is, de nálam (és még több felhasználónál sem), nem működött. A letöltés végén, ezt a hibaüzenetet kaptam, mint a képen is láthatjátok. Ezért a telepítés menetét nektek, kicsit megváltoztattam. Nézzük meg hogyan?

– mentés
– CM regisztráció
– hely felszabadítása a készüléken
– térképfrissítés
– szoftverfrissítés

Persze mielőtt elkezdtem “agyalni” a megoldáson, megpróbáltam hivatalosan is segítséget kérni. Maradjunk annyiban, hogy ez az út nem vált be. Lássuk hogyan tudtam mégis frissíteni a Becker Korokodil készüléket. Először is helyet kell csinálni, az új térképeknek. Nem túl vicces, de közel 500 megabájt helyet kell nekik. Ez csak többszöri nekifutásra sikerült. Lássuk hogyan?

Gyakorlatilag az összes általam feleslegesnek ítélt fájlt leszedtem (természetesen a mentésben megmaradtak, így bármikor visszatehetőek) a z100-ról, nézzük mik ezek:

– a domborzatból, nem hagytam meg, csak Európát. (204 MB)
– a nyelvek közül nem hagytam meg, csak az Angolt, Németet, és a Magyart. (2.6 MB)
– a hangok közül, szintén csak az előbbi három maradt, és az Angol, meg a Német TTS is. (68 MB)
– a térképek közöl azokat, amelyek úgy ítéltem, hogy ritkábban használunk (ez persze személyenként változik), áthelyeztem egy SD kártyára. Ilyenek például a: Dánia, Finnország, Irország, Norvégia, Svédország, és az Egyesült Királyság. (227 MB).

Ezek a változtatások, 501 MB-t szabad helyet eredményeztek, amivel már nekifoghatunk a letöltés/telepítésnek. Ezeket a térképeket, az iGO8/content/map könyvtárba kell tenni, így látni, és használni is fogja a készülék, bár a betöltődésük valamivel lassabb lesz.

Innen már sinen vagyunk, és alapesetben semmilyen további meglepetés nem érhet minket. Mondom alapesetben…

Amenyiben mégsem sikerül a frissítés hibamentesen, nekem az alábbi megoldás működött: Először a térképeket telepítettem fel, majd utána, az R3-as szoftver update-et. Így nem jelentkezett a hibaüzenet, és települt a frissítés. Természetesen az összes térképet feltelepítette, így a sikeres frissítés után, a követketkező frissítésig, nincs szükségünk az SD kártyás megoldásra.

Jól látható, hogy már a Becker is országonként tette lehetővé letöltést. Így kiválaszthatjuk, mely elemeket akarjuk frissíteni. Természetesen a 45 napos frissítéskor, az összes elérhető lehetőséget vegyük igénybe. Ha az általam leírt módszer nem segít a hibaüzenet megszüntetésében, akkor még van néhány lehetőség. Természetesen mindíg a legfrissebb Content Manager legyen fent! Olyat is hallottam, hogy az SR3 feltétele után, ismét megfrissítették/feltelepítették a Content Managert. Esetleg próbáljunk meg frissíteni, bejelentkezés nélkül.

Remélem, a többféle ötlet alapján valamelyik tényleg beválik. Ja közben a Becker is reagált a kereskedőn keresztül, hogy többféle rendszerfrissítés is van (volt) a rendszerben, és ezek után megszűnik a hiba.

Mindent összevetve, ez a frissítés elég zűrösre sikerült. Reméljük a soronkövetkező már hibamentesen lesz telepíthető. A készüléket a Milcom Hungary Kft. biztosította számunkra. Köszönjük.

Kapcsolódó cikkek:

https://navigyurci.hu/2010/11/18/becker-z100-crocodile-az-elso-inditas/
https://navigyurci.hu/2010/10/23/becker-trafficassist-z100-crocodileharap-is-meg-nem-is/
https://navigyurci.hu/2010/08/23/nem-a-szepsegevel-hodit-becker-z100/
https://navigyurci.hu/2010/08/26/nehany-mert-adat-a-becker-z100-rol/
https://navigyurci.hu/2011/06/20/becker-terkepfrissites-egy-ujabb-alternativa/

75 hozzászólás
  1. avatar
    2011. június 1. Válasz
    Csapos

    Helló! Ezzel pedig próbálkoztam, de semmi reakció….
    De majd próbálkozom azért…

  2. avatar
    2011. június 3. Válasz
    Csapos

    Szia Gyurci!

    Nos a tanácsodat a Navteq ügyfélszolgálata is megerősítette, miszerint nincs szükség ama bizonyos kódra! :) Mindazonáltal hiába klikkelgetek bőszen, új ablak nem ugrik fel, sőt, továbbra sem történik semmi! Pedig a legújabb Contant Manager-t használom. Lehet meg kéne próbálnom egy másik PC-re feltelepítve?
    Esetleg bárkinek vmi hasznos ötlete?

    • avatar
      2011. június 3. Válasz
      Gyurci

      @ Csapos Felugró ablakok tiltása?

  3. avatar
    2011. június 6. Válasz
    KIZS

    Miután az előző Z100-am teljesen bekrepált ma vettem egy újat, mert nagyon bevált a kütyü nekem. Próbálkozok a hivatalos 45 napos frissítéssel, de nem akar sikerülni. Beregisztráltam, be is léptem, de azt mutatja, hogy nincs frissítés a készülékhez (2008-as térképek vannak rajta gyárilag).
    Az mondja a legfrissebb dolog a “Becker Z100 SR3 update” és ez van fent nekem.
    Van valami trükk? Újonnan vettem boltból…

    • avatar
      2011. június 6. Válasz
      Gyurci

      @ KIZS Megjött az e-mailed minden melléklet nélkül. :(

    • avatar
      2011. június 6. Válasz
      Gyurci

      @ KIZS Persze. :) A számla másolatát, a lcense mappát tömörítve, és a felhasználónevet küldd el a: hotline (kukac) mybecker.hu-ra. Azután csak némi türelemre lesz szükséged…

  4. avatar
    2011. június 6. Válasz
    KIZS

    Ja, hogy te vagy a túloldalt? Akkor küldöm is…

    • avatar
      2011. június 6. Válasz
      Gyurci

      @ KIZS Aha. :D

  5. avatar
    2011. június 6. Válasz
    KIZS

    Egyébként mi a leggazdaságosabb módja annak, hogy állandóan frissen szeretném tartani a térképeimet? Van valami térkép frissítési előfizetés aminek jobb az ár/érték aránya mintha alkalmanként megvenném a térképeket?

    • avatar
      2011. június 6. Válasz
      Gyurci

      @ KIZS Az első pozicionálástól számított 30 napon belül megvásárolhatod a 24 hónapos frissítést, az eredeti 100 euro helyett 30-ért. Legalábbis remélem. :)

  6. avatar
    2011. június 6. Válasz
    KIZS

    És azt a content manageren keresztül tudom megtenni vagy a mybecker.hu-n? A content managerben jelenleg nem látok ilyen lehetőséget. Mondjuk a mybecker.hu-n sem…
    (Problémás ügyfél vagyok? :) )

    • avatar
      2011. június 7. Válasz
      Gyurci

      @ KIZS Működik a frissítés, ellenőrizd légyszíves. A Becker Content Manageren keresztül tudsz frissíteni, miután beléptél a regisztrál felhasználóneveddel.

  7. avatar
    2011. június 7. Válasz
    Sebestyén Márió

    Hello! az lenne a kérdésem hogy ha az én z100 asom-at tavaly vettem és még nem frissítettem akkor most csak pénzért tudom megvenni a térképet hozzá? mert ez ami van rajta gyárilag az nagyon gyér. válaszod előre is kösz :D

    • avatar
      2011. június 7. Válasz
      Gyurci

      @ Sebestyèn Màriò Igen. Az elsö poziconàlàstòl szàmìtott 45 napon belül frissìthetted volna ingyenesen.

  8. avatar
    2011. június 7. Válasz
    Sebestyén Márió

    és most akkor már csak a pénzes megoldás van?

    • avatar
      2011. június 7. Válasz
      Gyurci

      @ Sebestyén Márió. Mi más lenne?

  9. avatar
    2011. június 7. Válasz
    KIZS

    Igen megjelent, köszönöm!

    • avatar
      2011. június 7. Válasz
      Gyurci

      @ KIZS Szívesen. :)

  10. avatar
    2011. június 8. Válasz
    Z100-ast használó

    Szia Gyurci! Olyannal találkoztál már, hogy vásárlásnál az ügyfél hiába próbálkozik több, korábban már bevált bankkártyával megtörtént fizetéssel, s hiába a helyes adatok megadásának mégis valami hibát jelez állandóan vissza a rendszer, s gyakorlatilag nem lehetséges a vásárlás?
    Mit lehet tenni? Javaslat? Köszönöm előre is!

    • avatar
      2011. június 8. Válasz
      Gyurci

      Z100-ast hasznàlò Szia. Esetleg nem dombornyomott a kàrtya.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás