Amit itt látunk (persze a fejünket érdemes 90 fokkal jobbra billenteni), az nem más, mint egy EPIRB, vagyis egy vészhelyzetjelző rádióbója, méghozzá az új Tron 60S/GPS, a norvég Jotron AS legújabb terméke. Kis méretének és tömegének köszönhetően jól használható olyan körülmények között is…
…amikor nem áll rendelkezésre automatikusan felfújódó mentőtutaj, így a bajba jutott a kezében tartja vagy a mentőmellényére rögzítve viseli a készüléket.
A beépített akku élettartama öt év, a készülék tömege 680 gramm, és egy Fastrax IT500-as, 22-csatornás GPS vevő dolgozik benne..
Forrás: NaviGadget
Fordítás: Zsolto
Bélyegkép: tuleles.hu
Jó jó, de nem látom rajta az LCD-t, hány colos? És fut rajta a Zájgó? Elég béna, az én navimon nincs ilyen gagyi antenna, milyen kőkorszaki megoldás már ez? Bár úgy látom, LED van a végében, az vagány, az Ericsson 337-esemre is vettem olyat a kőbányai piacon ;)
@ Zsolto Mit nem adnál egy ilyenért Scájcban, mondjuk lavina után…
és ennek a jelére figyel valakit?
valami szolgáltatás van hozzá?
@ batip “Az EPIRB olyan jeladó, amely önállóan is használható vészjelző berendezés – a veszélybe került hajó vagy ember azonosításához szükséges adatokat, valamint a jeladó pillanatnyi GPS koordinátáit is sugározza. Az EPIRB az Emergency Position Indicating Radio Beacon rövidítése, ennek jelentése kb: Vészhelyzeti, pozíciójelző rádiós jeladó. Magyarországon, arra is utalva, hogy a tengeren használt EPIRB úszik a víz felszínén, az EPIRB-bólya elnevezés a leggyakoribb.” “Az EPIRB és PLB eszközök a 406 MHz-es globális vészhelyzeti frekvenciát használják, és műholdon keresztül adják le a vészjelet, amit a mentőegységek vesznek, és a küldött jel alapján a használót is pontosan be tudják azonosítani. A 121.5 Mhz-es frekvencia a mentőegységek pontos navigálására szolgál, ha azok elérték azt a térséget, ahol az eszközt aktiválták.”