Bár a készülék csak egy rövid hétvégére volt nálam, azért igyekeztem minél több tapasztalatot gyűjteni az újdonságról. Így azután befogtam egy rövid velencei kirándulás erejéig… Éppen ideális idő volt a teszteléshez.
Nagyon vártam, hogy mivel fog meglepni az új készülék, hiszen a 80 ezer forintos ár, az már a felső kategória. Olyan versenytársak laknak itt, mint a TomTom GO1000, vagy a Garmin 3760T. Persze az első szemrevételezés mindig a külsőt vizsgálja. Apró ráncfelvarrás, szálcsiszolt előlap, krómozott mikrofon keret, feketére festett keret… Igényes a készülék, van súlya és megjelenése is, de a külsejében nem hoz sok újat.
Azonban a szoftverbe bekerült néhány újdonság, amely a navigációt, és a gazdaságosságot is segíti. Az első, és talán számomra legfontosabb maga Eszter, aki megfogta a betyár bútort, és beköltözött a primo 1.2 alapú szoftverbe. Nemcsak az utcák nevét mondja be magyarul, de az érkezés idejét is.
Ezután talán a kijelzőre hívnám fel a figyelmet. Az összes fotó amit készítettem, szikrázó napsütésben, nyitott helyen készült. Így elég jól látható, hogy a Professional 43 jól megbirkózik ezzel a helyzettel is. Ez a jó tulajdonság amúgy már a z217-es használata során is feltűnő volt.
A következő újdonság, amit az új szoftver verzió hozott magával, az az Eco Route.
Még mindig nagy kedvencem a Driver Alert, azaz a veszélyre figyelmeztető riasztás. A készülék a főbb útvonalakon (már a városban is találkoztam pl. a gyalogátkelő kijelzésével) mutatja a veszélyt jelző táblákat (előzni tilos, oldalszél, csúszós út, balesetveszély, vadveszély, stb.).
Navigálás előtt, az ulticél kiválasztását nagyban elősegíti az alternatív útvonalak képernyő, amelyen egy képen-más színnel jelennek meg a különböző módon kiszámolt útvonalak. Nagyon ritkán az is előfordul, hogy az adott beállításokkal, csak egy útvonal akad…
Az legkomolyabb újdonság a távirányító, amelyet a z302-es kamionos navigációban már megcsodálhattunk. Tudunk a menükben előre, hátra lépkedni vele, a telefonunkat csatlakoztatni, vagy a térkép lehetőségei között is böngészhetünk vele. Néhány napi használat után, talán már nem is fogunk tudni élni nélküle…
Velencén nem akartam neki hinni, én másfelé mentem volna, de gondoltam kipróbálom merre visz és láss csodát. Egészen kis utcákon a nyaralók között vitt ki az M7-es autópályáig. Elég meggyőző mutatvány volt…
Amúgy navigálni tényleg öröm vele. Nagyon hamar pozíciót fog, a kijelzője nagyon jól látható, a mániákusoknak rengeteg fícsör van benne, de… Jajj, már megint egy de. Bár a Navteq térkép dátuma és verziója is változott, azonban még így is hiányosságokkal küzd. Még mindig elkél mellé egy TopMap Magyarország kártya. Hoztam egy rövid videót is:
Szívesen mondanám, hogy ebben a kategóriában ez már nem menő, de ha megnézzük az ebben az árban megvásárolható navigációs kütyüket, bizony többen is kihívásokkal küzdenek…
Néhány fontosabb adat a készülékről:
Néhány fontosabb adat, a készülékről:
– Akkumulátor: 1200 mAh
– GPS vevő: SiRFstarIII ™
– Kommunikáció: miniUSB, aktív dokkoló, fülhallgató, csatlakozó készlet, TMC antenna
– Méret: 126 x 82 x 18 mm
– Memória: 4 GB Flash memória
– Bővítés: microSD kártya 32 GB class 6 SDHC típusig
– Bluetooth ® kihangosító
– prémium TMC (dugóelkerülés) (Magyarországon a TMC nem működik)
– teljes 3D megjelenítés
– hang navigáció
– hangvezérlés (magyarul nem működik)
– 3 alternatív útvonal
– veszélyt jelző táblák kijelzése
A készülék kipróbálását a smartshop.hu tette lehetővé, ezúton is köszönjük!
Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2011/01/17/becker-professional-43-control-a-dobogo-legfelso-foka/
https://navigyurci.hu/2011/01/28/nehany-mert-adat-a-becker-professional-43-control-keszulekrol/
Jó vasnak tűnik, de rémisztően drágának találom, pláne, hogy a normális térképhez még “elkel mellé egy TopMap Magyarország kártya”… Nem fogom fel, hogy ha egyszer létezik egy jó térkép, ami használható is rajta, akkor miért nem gyárilag azt töltik rá. A Becker ugyanúgy megvehetné, és nyilván olcsóbban kapná, mint az átlagfelhasználó, aki a netről, egyesével tölti le. A 80 ezer forintos árba ennek _bele kellene_ férnie.
Tudom, mindig a térképen rugózom, de végül is onnan indulunk egy navi értékelésekor, nem? Hiába lenne akármilyen jó, szép és mindentudó például egy *ag *euer karóra, ha az időt nem mutatná pontosan…
@ Zsolto Ehhez nem lehet sokat hozzáfűzni. Igazad van, valóban a navigáció a térképtől indul. Sajnos, hogyha megnézed a kategóriatársakat, akkor vagy a vas, vagy a térkép nem tökéletes. Úgy gondolom, hogy a Becker készülékek áraban az utóbbi néhány hónapban, komoly változások történtek, és akár bele is férhet egy kiegészítőkártya. De ettől még maximálisan igazat adok neked, az általad felvázolt állapot volna az ideális.
ÜDV
A sok tesztet olvasva azt tapasztalom hogy mindig van fejlődés de mindig van egy DE.
Valoszinü azért hogy ha érdekel milyen a kütyüd akkor arra kényszeritsen hogy vedd meg a következö szériát.ÜZLET Olyan mint az autoipar
erről jut eszembe lehetne rendezni navigácios találkát,versenyt,tuning bemutatót
Egyébként a teszt alapján tetszika szerkezet
@ csizi65 Tényleg mindig van egy de. Ezért csak arra van lehetőséged, hogy a sok de közül, a legkevesebb megalkuvást nyújtót válaszd.
@csizi65: szerintem nagyon jól gondolod, csak azt nem értem, hogy a navik frontján miért ennyire kirívó ez a hozzáállás. Talán azért, mert tévéből, laptopból, fényképezőből stb. több gyártó van, nagyobb a verseny, ha körülnézel, ott megtalálod azt a terméket, ami pont megfelel az igényeidnek, csak legyen pénzed megvenni. A navi-piacon három nagy rendszer van, és bár nem szokásom összeesküvés-elméleteket gyártani, van egy olyan érzésem, hogy ezek összebeszéltek, hogy Magyarországon egyiknél se legyen olyan navi, ami egyszerre tudja a következőket:
– TopMap Magyarország-térkép
– TMC-szolgáltatás
– Legalább a tápkábelbe, de inkább a talpba épített TMC-vevő
– Jó kijelző
– Igényes ház
– normális ár (bár még “nem normális” áron sincs olyan, ami a fenti négyet egyszerre tudná…)
Aki ismer ilyet, az szóljon – szerintem pillanatnyilag a Becker áll ehhez a legközelebb, náluk csak a TMC-szolgáltatás hiányzik, az pedig csak adminisztratív kérdés, ezért ha akarnák, könnyen megoldhatnák a dolgot. Örülnének is az itthoni felhasználók, az tuti.
@ Zsolto A TMC-s TopMap kártya folyamatban van, remélem hamarosan megoldódik ez a hiányosság is. A normális ár most is megoldott, lévén 32 ezer forinttól lehet kapni Beckert 41 országos Európa térképpel (Navteq), tmc vevővel…
Zsolto
Nekem navigon 6310 van szerintem nagyon jó
Igaz amit szolsz
Egy biztos a gyártók szolgáltatók monopol helyzetben vannak és magyarországra jellemző,hogy csak a termékforgalmazó járjon jól a vevő meg elégedjen meg avval amit kap
És ezek után csodálkoznak a warez megoldásokon
szerintem ha lennének olyan készülékek amiket leirtál akkor sokan választanák a tiszta utat
Egyetértek Zsoltóval, bár életemben kevés hw/sw eszközzel szívtam annyit, mint a beckeremmel, de mégis ez áll legközelebb az ideális navihoz…
@ McAdam Emlékszem, frissítés. Hétfőn vagy kedden már tudok érdemi választ adni, remélem…
Nem, most nem a topmap-frissítésre gondoltam, hanem anno egy webáruházban vettem a vasat, és sikerült egy már használt (bekapcsolt-élesített) készüléket eladniuk új áron (nyaralás előtt pár nappal, tehát már visszaküldeni sem tudtam), ami miatt nem működött a 45napos frissítés (lejárt, mire hozzám került). Szerencsére Milcom-ék megoldották, és újraaktiválták…
@ McAdam Csak ismert, bejáratott helyről szabad, igen.
Jó reggelt
Én is igy jártam a navigon vásárlásnál
De sikerűlt a frissitést elintézni
Tanulság csak origi készüléket vegyél
Még egy story
első kutyum mio moov 200 hu volt/250000/ pár honap elteltével
Vettem hozzá ful eu térkpet sd kártyán a hivatalos forgalmazonál/14000/
Otthon szembesültem vele mikor behelyeztem a sd-t hogy a térkép 2007-es volt 2009-ben
@ csizi65 Hoppá, nem semmi story.
Szép napot!
A tesztelésed alapján most váltanék Garmin-ról 6 év után, nagyon tetszik mond két BECKER modell.
Kérdésem a Talk 43-nál annyival többet tud-e az árkülönbözet alapján a 43 Controll.
Én nem tudom még így kipróbálás nélkül eldönteni
melyiket érdemes választani.
Előre is kösz a választ.
@ Saxi Szia. Ha előre megbeszéljük, hogy mikor akkor szívesen megmutatom a Controll-t. .) Amivel többet tud, az a távirányító (mondjuk az nagy poén), meg mutogatja a veszélyt jelző táblákat, gyorsabb processzor van benne, a tartóhoz csatlakoztatni lehet a Connectivity Kitet (amivel némítható a rádió, illetve külön mikrofon van hozzá), és ha jól emlékszem headset csatlakozó is van benne.
Viszont a kettő közötti különbség 15 ezer forint.
Szia Gyurci!
Köszönöm a gyors választ.
Keresni foglak időpont egyeztetésre.
Remélem összejön
@ Saxi Én is!
Szia Gyurci!
Lesz e olyan Becker készülék amiben IGO Primo navigáció van?
@ sanya Van. De ahogy ezt vacsa elmondta, külsőleg nem ismered fel, inkább csak a tudásáról, és persze a verziószámról is.