Természetesen egy navigáció, navigálásra való. Így mielőtt visszaadtuk volna a készüléket, Natasával kipróbáltuk milyen érzés használat közben. A kicsomagoláskor nem voltam biztos benne, hogy a Zsiguli szélvédőre jó lesz a tartókar…
…de végül probléma nélkül feltehető volt a majdnem függőleges szélvédőre is. A tartó amúgy nagyon tetszik, kifejezetten szép megoldás, ahogyan a tapadókorongos tartó kinéz. Az első egy-két készülék felpattintáskor figyeljünk oda, a még friss tartó és a készülék elég “morcosan” kapcsolódik össze. Ez néhány összerakás után elmúlik.
A középső nagy körbe kattan be a tartó.
Egy biztos a tapadókorong is stabilan fog, és a készüléket sem lehet lerobbantani egykönnyen a tartóról. Eddig jó.
Autóstöltő bedug. készülék bekapcsol. Hogy, miért kell az autóstöltő? Azért mert a Navigon 40 Premium készülék aktívan használja a magyarországi TMC adatokat, és ebben lakik az integrált antenna (is).
Az utolsó két Navigon ami a kezemben volt, kicsit problémás volt TMC ügyileg, de ebben a készülékben korrektül működik a szolgáltatás. Hamar megtalálja az adót (magától), és minden bekapcsolás után. Régebben ezzel elég sok problémát tapasztaltam.
Indulás. A cím beírása egyszerű, többféle módon megtehetjük, és a keresés is gyorsan ad találatokat.
Nagyon szeretem az alternatív útvonalak kijelzőt, egy kijelzőn, több utat, csak néhány készülék típus mutat meg, ezek egyike a Navigon. Amikor gyorsan indulnék, számomra hasznos, hogy azonnal látom melyik irányba mennék, és azt az útvonalat azonnal ki is tudom választani.
Kezdődjön a navigálás. A GPS vevő hamar pozicionál, többször észrevettem, hogy mire az első ulticélt bepötyögöm, közben már pozicinált is. A kijelzőt komolyabban szemrevételezve észrevesszük, hogy a felülete megnyomáskor “gyűrüzik”, ami egyrészt nem szép látvány, másrészt előfordul hogy többször is meg kell nyomni egy gombot. Ez legkönnyebben akkor ellenőrizhető, hogyha valamelyik sarokban van dolgunk (például a jobb alsó sarokban lévő gombbal, screenshotot akarunk készíteni), így tutira elő tudjuk idézni ezt a hibát.
Bár használat közben egy idő után meg lehet szokni, én azért úgy gondolom nem feltétlenül kellene ennek így lenni…
Menet közben egyértelmű információkat ad, többfele, akár egyedi módon is. Az új sávasszisztens érdekes, és a használata is egyszerű, mégis kicsit darabosnak tűnik. Da az jól látszik, hogy valami új megjelenésre törekedtek…
Navigálás közben a szoftver nem akad, az újratervezés elég gyors, és a készülék hangerejével sincs probléma. A térkép, a Navteq adatbázisát használja, erre nem térnék ki bővebben, hiszen erről több információ (pro és kontra) megjelent.
Összegzés: A kijelző kivételével, az egész készülék tetszik. Kecses a tartó, működik a magyarországi TMC, és nekem a MyRoute is bejön. A 45-50 ezer forintos ára jó vétel is lehetne, de érdemes vásárlás előtt “megnyomkodni” a készüléket.
Még egyszer, a készülék főbb jellemzői:
Kijelző: 4,3″-os érintőképernyős kijelző 16 : 9 formátumban
GPS: SiRF Atlas V
Operációs rendszer: Microsoft Windows CE
Memória: 4 GB Flash / 128 MB RAM
Processzor: Atlas V (500 MHz)
Akku: 1300 mAh Lithium akku
Súly: ~160 g
Méretek: 120,5 mm x 75,5 mm x 15,2 mm
Bluetooth kihangosító: 2 készülék kezelése
A készüléket a Navigon AG magyarországi képviseletétől kaptuk. Ezúton is köszönjük.
Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2011/02/21/navigon-40-premium-mit-kapunk-a-penzunkert/
Kedvelem a készüléket, bár néha azért vannak érdekes dolgai… :-)
Megszokást igényel a pl. “tarts balra” helyett általa használt “hajts balra”, ami bizonyos helyzetekben ráadásul pont rossz irányba viheti a gyanútlan sofőrt.
Ilyen pl. a Nyugatinál, amikor a híd felől az Oktogon irányába hajtunk, azaz egyenesen, erre ő benyögi a fenti szöveget. Ezt hallva szerintem a legtöbben a Váci útra kanyarodnának…
A térképhibákat mindenesetre igyekszem folyamatosan jelezni a Navteq oldalán.
Amúgy jó kis kütyü, félreértés ne essék, de gondoltam ezek is hasznos infók. :-)
@ gomzol Valóban vannak érdekes dolgai. De egyik sem hibátlan. Ahogy mondani szokták: a navigáció csak segítség, de haladni csak a kresz szerint szabad vele…
Üdv.
Elöször nekem is gondom volt az irányitással,de pár navigáció után rá állt az agyam ma már fel se tünnek ilyen aproságog
@ csizi65 Mint a gazda és kutyája. Még a gondolatuk is egy… :)
Még egy érdekesség:
Múltkor Budán az alsó rakparton haladtunk észak felé, és a navi folyton úgy gondolta, hogy a felső rakparton vagyunk…
Még nem tudom, hogy ezt a hibát pontosan hogy is jelezzem.
@ gomzol Szia. Ez valószínüleg nem térkép hiba, hanem inkább a gps vevőé. Nem képes az 5 méter különbséget megkülönböztetni.
Üdv
Csak megosztanám örömömet veletek
vettem egy 40 prémiumot
hát mit mondjak:fél órája nyuzom és kiváló
@ csizi65 Gratula!!! Akkor a régit el tudtad adni, szuper. Használd egészséggel! :)
üdv
egy gyors tapasztalat a képernyö nem gyürüsőddik
@ csizi65 Fontos infó, köszi!
üdv Gyurci
nem adtam el a 4310-et de adodott egy remek lehetőség
most frissitem a vasat majd később megosztom a tapasztalataimat
@ csizi65 Szuper, előre is köszi!
üdv
a frissités fél ora alatt megtőrtént rekord idő nálam
a regisztráció és frissités probléma mentes
a második be kapcsolás után mint a gps mint a tmc pillanatok alatt fel áll
rővid utat tettem a városban tmc informáciok pontosak navigácio is jól sikerült több utvonalat ajál
fel figyelembe véve a tmc adatokat
ugy hogy remek a vas
hogy negativumot mondjak nekem hiányzik a 3d domborzat
hát most ennyi
szép estét mindenkinek
No! Én a 3D miatt vettem 70 Premiumot. Csak pl. Budapesten nincs benne a City View (az amikor szürke kockákkal vannak az épületek térben ábrázolva). Persze ennek oka van: a City View 2.0 van rajta, az pedig Budapestre nincs megcsinálva. De nagyon jól működik.
@ Pietro68 Nekem is nagyon tetszett az a vas.