WeGo. Navigálás közben

Néhány napja már írtunk a készülékről, kicsomagoltuk és szemrevételeztük a hozzá kapott különleges tartozékokat is. Találtunk egy-két egyedi megoldást is, ami nem meglepő, lévén az egész egy nagy “egyedi megoldás”…

Az összeszerelés és elhelyezés pikk-pakk megy, hogyha az ember már tudja, hogy hová akarja tenni. Esetleg a legfontosabb információ is a birtokában van, hogy ez a kütyü nem minden szélvédő mögött működik… Így természetesen a hivatalos tesztautó (ahogy Gyuri barátom mondja, a jó kis Zsiguli), nem jó hozzá.

Hogy miért? Mert a szélvédő közel függőleges, és arra nem tud vetíteni képet az eszköz. neki olyan 15 és 30% közötti dőlésszög kell. Na persze, nem baj jöhet (ne) a második versenyző, egy Suzuki Swift, de Ő éppen szervizben van… Első kör vége…

Szerencsére elkészült a Suzuki, így még idejekorán jöhetett a második menet. Igen ám, de a gyári fólia, ami a Ladára még új volt, mostanra elég viharvert lett. Majd látjátok a képeken, hogy elég nehéz jól levenni.

Jól látszik, ahogy a megnyúlt fólia megtöri a fényt. Persze ez alapesetben nem nagy gáz, egyrészt azért mert ilyen fólia valószínüleg a 3M kínálatában is található, másrészt, mert egy iPad fólia is megteszi ideiglenesen. Hoztam képet arról, hogy miért nem nyerő ha fólia nélkül használod:

Az eredeti fólia használatával nincs szellemkép, és a szélvédőre vetített kép is valamivel jobb minőségű. Kezdjük az elején. A készülék gyorsan üzembe helyezhető, főleg hogyha nektek nincs olyan kollégátok aki a magyar nyelvet átállítja mondjuk mandarinra…

Persze ezen néhány óra alatt túl lehet jutni. A készülék képes 2D-s, 3D-s illetve HUD (fotó lejjebb) megjelenítésre is. Szerintem a vezetéshez tálán az utóbbi a legalkalmasabb. A szoftver beállításai hasonlóak, mint a többi navigációs szoftveré. Néhány próbálkozás után, ha nem is otthonosan, de már boldogulni fogunk velük.

Nem tudom igazán megmagyarázni hogy miért, de nekem valahogy az iGO 2006 jut eszembe, ahányszor csak ránézek.

Miután a WeGo-n egy árva gombot, vagy kapcsolót nem találunk, ezért minden beállítást a távirányító segítségével tudunk elvégezni. Ez kicsi, jól eltalált, könnyen kezelhető… Csak címet ne kellene vele beírni. Mire az ember a végére jut, addigra a szeme romokban hever… Főleg ha süt a nap.

Miután túlestünk a beállításokon, és a megfelelő nézet kiválasztásán, kezdődhet a navigáció. Abban biztosak lehetünk, hogy mire a címet beírjuk, addigra a WeGo már réges-régen tudni fogja hogy hol vagyunk.

Az is látszik, hogy holdakban sem lesz hiány. Autóban talán inkább ezt a nézetet használnám:

Ez a nézet (HUD) kevesebb hasznos felületet takar ki, és mintha valamivel jobban is lehetne látni napsütésben (persze a fotó nem napsütésben készült). Lássuk néhány mondatban, mit tud a mellékelt távirányító. Szinte mindent. Ki-bekapcsolás, léptetés, fényerő, hangerő, parancs megerősítése, menü megjelenítése…

Nekem tetszett a kialakítása, kézre esik, és a gombok nyomáspontja is kiváló. kifejezetten jó volt kezelni, csak a kormányon ebben a formában történő elhelyezése nem kényelmes és egyben zavaró is.

Én inkább a váltó köré, vagy a középső könyöklőhöz, esetleg a baloldalra – kézközelbe tenném. De ebben a formában a kormányra biztosan nem. Viszont sokat kell használni, és ez összefügg tesztelésre kapott készülék egy hiányosságával: minden megállás után kikapcsol, ezért néhány dolgot újraindítás után megint programozni kell.

Elveszti a beütött útvonalat, és bár az előzményekből a navigáció néhány mozdulattal újra hadra fogható, azért én ezt másképpen oldanám meg. Persze lehet, hogy a tesztelésre adott példányban egyszerűen csak lemerült egy memóriaelem.

Maga a navigáció hasonlóan zajlik, mint egy más tipusú készülék esetében, a hangutasítások egyértelműek és érthetőek. Amennyiben térkép módban vagyunk, az kijelölt út többnyire látható, de ugyanúgy ahogy a hagyományos navigációnál is, a tűző nap esetén vannak problémák.

Amúgy maga az ötlet nagyon tetszik, igazán különleges élmény a szélvédőn nézni a navigációt. És mekkora találmány lenne ezt a dobozt a műszerfalba beépíteni… Különlegesség lenne a javából. Most néhány szót az eszközről készített képekről. A működés közben elkattintott fotók, akkor is “szellemképesek”, amikor a szemem hibátlannak látta.

Azaz élőben más, mint amit a képeken láttok. Videót egyáltalán nem tudtam készíteni. Sajnálom, mert egyetlen képet nem tudtam hozni amin a valós helyzet látható. Az eredeti fóliával gyakorlatilag tökéletes, az átlátszó Cellular Line fólia segítségével is élvezhető volt a látott kép.

Összegzés:

Ötletes a szélvédőre vetített navigáció. Nagyon jó a távirányító, és a szoftver kezelhetősége is jónak mondható. Korlátozott a készülék használati lehetősége, régi keleti autókban nem nagyon fog működni, de ezekből úgyis már csak mutatóban van néhány darab.

A gyári fólia színén lehetne finomítani. Azon, hogy minden motor indítás után újraindul, egy fixre kötött szivargyújtó aljzattal lehet segíteni. Valahogy olyan kezdeti iPhone feelingem van…

Az első üzembehelyezéskor érdemes meggondolni, hogy hová tesszük a kütyüt, mert a fóliát nem lehet gyűrődésmentesen eltávolítani… Javaslom, hogy amíg a végleges helyét meg nem találjuk a készüléknek, addig ne fóliázzuk fel a szélvédőt.

Néhány technikai adat a WeGO navigációról:

– 4,5″ (Virtual Display)
– 400×240
– Fényerősség: 13000 cd/m2 (képcsöves tv, kb:350, lcd tv, kb:500, plazma tv kb:1500 cd/m2)
– Samsung S3C 2416XL – 40 (400 MHz)
– GPS 32 műhold
– 64 MB RAM
– Pozicionálási sebesség: Melegen 3 mp, hidegen 45 mp.
– 2 GB NAND Flash
– SD/SDHC memória kártya támogatás
– Microsoft Windows CE
– Távirányító
– 176x106x67 mm
– 400 gr.

A készüléket a smartshop.hu-tól kaptuk tesztelésre, ezúton is köszönjük.

Kapcsolódó cikkek:

https://navigyurci.hu/2013/07/11/szelvedore-vetitett-navigacio-a-garmintol/

https://navigyurci.hu/2011/06/16/wego-a-szelvedore-vetitett-navigacio/
https://navigyurci.hu/2011/11/11/true3d-egy-vadonatuj-gps-kivetitorendszer/

11 hozzászólás
  1. avatar
    2011. június 27. Válasz
    Watt

    Hmm, hmm… Nem is tudom. Macerásnak tűnik. A felszerelése is a fólia mizéria miatt, meg az érintőképernyő hiánya miatt is. Néhány gombbal címet beírni? Rosszabb lehet, hogy normál telefonnal SMS-t írni. Pedig jó ötlet lenne. De én is inkább gyárilag a kocsiba építve tudnám elképzelni.

    • avatar
      2011. június 27. Válasz
      Gyurci

      @ Watt Igazándiból a be/felszerelés egyszerű, csak meg kell gondolni, hogy hová teszed. A címbeírás meg bármelyik távirányítóval hasonló… Persze érintőkijelzővel sokkal könnyebb. :D

  2. avatar
    2011. június 27. Válasz
    Schaf

    Ez még nagyon “gyerek cipő”.. Gyakorlatilag a felhasználási idő döntő többségében használhatatlan jelen formájában.

    Nappal azért, mert napfényben nem, vagy csak rosszul látszik, este pedig inkább zavaró…. (Már amennyit eddig tapasztaltam belőle)

    • avatar
      2011. június 27. Válasz
      Gyurci

      @ Schaf Este nem próbáltam, de valószínűleg nem zavaróbb mint egy PNA. Ennek is leveheted a fényerejét.

  3. avatar
    2011. június 27. Válasz
    Schaf

    De ez a szélvédőn van a látótérben wazze :)) Nem mindegy…

  4. avatar
    2011. június 27. Válasz
    Schaf

    Ennek akkor lenne értelme, ha csak mondjuk a manőver nyilakat, meg esetleg a legfontosabb infókat tenné fel a szélvédőre.

    Pl. lenne egy sima kijelző a hátulján pedig ez az optikai rendszer, ami egyes dolgokat (akármilyen dőlésszögben) kivetítene.

    Inkább egy jó játéknak érzem egyelőre…

    • avatar
      2011. június 27. Válasz
      Gyurci

      @ Schaf Van olyan nézete is.

  5. avatar
    2011. június 27. Válasz
    Schaf

    Holnap kirándulj egyet felém.. nem vagy mesze :)

  6. avatar
    2011. július 1. Válasz
    Talpitoo

    Hát ez a fóliázgatás nem győzött meg igazán, és a fényerő, meg a távirányítós bevitel is sántikál. Mondjuk ez akkor lenne jó megoldás, ha az autóba beépített navi kiegészítőjeként funkcionálna. Persze ez is beépítve. Olyan formában nagyon kívánatos megoldás. Szerintem jobban is tennék, ha inkább autógyártóknak próbálnák eladni a terméket, nem kiskereskedelmi célokat tűzének ki. Amúgy ezt a fóliázgatást a KRESZ engedi-e, mivel nekem sötétebbnek tűnik az üvegnél?

  7. avatar
    2013. november 16. Válasz
    Zsolto

    Na, ez a cikk nekem anno kimaradt, de most pótoltam. Valószínűleg egy jobb minőségű fólia itt is sokat javítana a láthatóságon, és talán egy hosszú úton, amikor nem kell sűrűn ki-be kapcsolgatni, jó hasznát lehetne venni ennek is.
    Éljenek a kütyük, találja meg mindenki a neki legjobban tetszőt :)

    • avatar
      2013. november 17. Válasz
      Gyurci

      @ Zsolto Valószínüleg. Először a Miguliban akartam kipróbálni, de annak közel függőleges a szélvédője, és nem lehetett a WeGO-t beállítani. Így fólia le… Na ezután már nem volt tökéletes. Persze ez csak a fénytörésre magyarázat, a rossz minőségű képre nem.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás