Sok kamionos navigáció (nem GPS!!) megfordult már nálunk, sőt úgy gondolom, hogy ezen az oldalon van a legtöbb, köszönhetően Gyurcinak, aki felvállalta, hogy helyet ad az észrevételeknek, amik legtöbbször inkább kritikák. Észrevételek, bírálatok. Néha esetleg árnyalt orrváladékozás, hogy finoman fogalmazzak…
Azt leszögezhetjük az eddigi tapasztalatok alapján, hogy kiadás előtt egyiket sem látták ( talán egyet) az érintettek, vagyis a kamionsofőrök.
Láttam már külföldi lapokban reklámot, kamionos navigációról, amiben a kamion mellett egy nővel próbálták népszerűsíteni az adott terméket. Jó. Legyen, hiszen lehet sofőrnő, bár az említett fénykép szereplője, láthatólag nem ponyvázott még, és kamiont csak a kisöccsének a polcán látott.
Kicsit elkalandoztam, a témától, de ezek a gondolatok jutottak eszembe, amikor sikerült „kézbe vennem” a Becker (akkor) legújabb kamionosoknak készült programját. Őszintén mondom, nagy volt a várakozás, hiszen az itteni tesztben olvasottak szerint, a középmezőnyben végzett. Magáról a Beckerről már több cikkben olvashattatok, alább inkább a kamionos részét elemezgetném.
A beállításokból tűnik ki először, hogy kamionos navigációval van dolgunk A méretek beállítása a megszokott, és nincs túlbonyolítva. Magasság, szélesség, súly.
Három profilt állíthatunk be. Itt még úgy gondolhatná a felhasználó, hogy a készítők, tudnak valamit a kamionokról. Aztán az egyéb lehetőségek, közelebbről az ADR, de erről majd később.
Elmondhatjuk, hogy a beállított adatok alapján a program, megfelelően tervezi meg az útvonalat, és figyelembe veszi a korlátozásokat, ami a méreteket illeti. Ez így sommásnak tűnhet, de nem szeretném rabolni az olvasó idejét, hiszen mindenki kipróbálhat vásárlás előtt egy programot, megnézve egy ismert útvonalat.
Ha esetleg nem az általunk megszokott útvonalon tervez, akkor, az nem azt jelenti, hogy a program rossz. Sokszor hallottam már, hogy „ Nem jó ez a program, mert nem erre, vagy arra visz” Fogadjuk el, hogy alapesetben, optimális útvonalat tervez, adott beállítások alapján. Nem tudhatja, hogy pl. Németországban az A3 autópálya több helyen fel van bontva, ( Vita a buszban: „Erre, vagy arra menjünk, mert voltam erre-arra a héten és nagy dugók voltak” 6 sofőr hatféle tutti útvonalat tud ) hacsak…
A Becker tervez alternatív útvonalat, bár erre a vas teljesítménye miatt kicsit hosszabb időt kell várni, mint amit megszoktunk egy Beckertől. Gondolom a gyengébb proci miatt lehet.
Segítségül hívhatjuk a TMC-t, ami alapból jár a készülékhez, és amivel fenntartásaim vannak. Nem ezzel, a készülékkel, hanem úgy általában. A TMC, Németországban, Hollandiában, és Belgiumban működött, de az általam járt országok közül nem hozta az eseményeket Franciaországban. A program menürendszere nem mondható bonyolultnak, és hamar megszokható. A kijelző tiszta, és erős fényben is látszik. Az érintésre azonnal reagál.
Térjünk vissza, a kamionos szempontokhoz, hiszem, mégiscsak ez lenne a legfontosabb. Az általam említett tesztben, egyik szempont volt, hogy mutatja-e az útvonalon található korlátozásokat.
Sajnos, amit már többször elmondtam és talán egyszer a program készítői figyelembe vesznek, hogy ez a tulajdonság meglehetősen fontos egy kamionos számára, a Becker (sem) bír ezzel az opcióval. Útközben, mutatja a figyelmeztető- veszélyjelzőtáblákat, valamint az előzési tilalmat, ami tényleg remek, ha az ember ismeretlen helyen jár, hiszen felkészülhet, egy veszélyes kanyarra, vagy síkos útra.
Ha ezeket be lehet állítani, mutassa – ne mutassa, menyivel előtte jelezzen, akkor miért nem lehet lehetővé tenni, hogy láthassuk az esetleges korlátozásokat is? Itt van az a pont amikor számomra az derül ki, hogy a programot kiadás előtt nem mutatták meg, nem teszteltették egy érintettel, vagyis, egy kamionsofőrrel. (Igaz, tudok ellenpéldát, de ennek sem lett eredménye, mivel nem változtattak a programon).
Ez kiderül akkor is amikor a szállított anyag tulajdonságait, közelebbről, veszélyes-nem veszélyes opciót lehet beállítani. Teljesen felesleges felsorolni, az ADR kilenc osztályát. Van veszélyes, és nem veszélyes anyag. Esetleg lehet külön korlátozás a tartányban (Így helyes az elnevezés az ADR szerint) illetve egyéb módon ( pl. Hordóban, üvegben, vagy por alakban stb, szállított un. küldeménydarabos ) szállított árúkra.
Ha már foglalkoznak a kilenc osztályba sorolt anyaggal, akkor annak is utána nézhetnének, hogy két éve érvényben van egy törvény Európában, miszerint az anyagokat el kell látni (be kell sorolni), un. alagútkódokkal, és e mellett a forgalom szempontjából veszélyes alagutakat is be kell sorolni, és el kell látni a megfelelő kódokkal.
E szerint van A, B, C, D, E alagút, és ennek megfelelően kell ellátni az anyagokat is a kódokkal. Ha ezek kerülnének az opciókba, mindjárt lenne értelme, és nem lenne hókusz-pókusz a beállítási lehetőség. (Természetesen ez nem csak a Beckerre vonatkozik). Az alábbi képen, kimásoltam egy szállítólevél részletét a könnyebb érthetőség kedvéért.
A másik, bár azt gondolom nem csak kamionos szempont, és már többször elmondtuk itt az oldalon is, más programmal kapcsolatban, ( Nevezzük nevén, hiszen a Becker Igo alapú)hogy a készítők kivették, az oly kedvelt lehetőséget a programból, hogy a saját érdekes helyeket (poi) kategóriába lehessen sorolni. Nem lehet csak „kedvencek” Kész. Igaz, különböző módszerekkel megoldható a probléma, de nem mindenki poitológus, vagyis nem akar, szeret, tud, matatni, buherálni. A programba tehetünk az Igoval kompatibilis poikat, mert a formátum azzal megegyező.
Véleményem, hogy kapunk a pénzünkért, egy masszív vasat, egy jól kezelhető átlagosnak mondható programmal.
Emlékeztetőül a készülék és a szoftver főbb tulajdonságai:
– Kijelző méret: 4,3″
– Processzor sebesség: 400 MHz
– SIRF Star III GSC3TW
– Memória: 4 GB Flash
– Bővítés: microSD
– Térkép: Navteq – 43 ország
– Akkumulátor 1200 mAH
– Kamionos adatok
– Aktív Tartó
– Bluetooth kihangosító
– Magyar nyelvű text-to-speech
– 3D sávasszisztens
– Veszélyt jelző táblák kijelzése
– Eseti és állandó útkizárás
– Becker EasyBack
– Média player
– Sebességmérő kamera riasztás
– TMC (Magyarországon kiegészítő kártyával)
Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2011/08/25/kamionos-navigaciok-osszehasonlitasa/
https://navigyurci.hu/2011/08/17/a-becker-active-43-transit-es-a-tmc/
https://navigyurci.hu/2011/09/01/nehany-mert-adat-a-becker-active-43-transit-keszulekol/
Hm. Tényleg nagyon vicces, hogy a jelek szerint a vas pont azt nem tudja tisztességesen, ami a fő szempont lenne a megvásárlása mellett.
Jó lenne hallani erről a Becker kamionológusainak véleményét…
@ Zsolto Ezt kifejtenéd bővebben? Nem igazán értem…
Arra gondolok, hogy egy kamionos vasnál a kamionos tulajdonságok lennének a legfontosabbak, és Tamás szerint több szempontból pont ebben nem jeleskedik a vas:
“Azt leszögezhetjük az eddigi tapasztalatok alapján, hogy kiadás előtt egyiket sem látták ( talán egyet) az érintettek, vagyis a kamionsofőrök.”
“Sajnos, amit már többször elmondtam és talán egyszer a program készítői figyelembe vesznek, hogy ez a tulajdonság meglehetősen fontos egy kamionos számára, a Becker (sem) bír ezzel az opcióval.”
“Ha már foglalkoznak a kilenc osztályba sorolt anyaggal, akkor annak is utána nézhetnének, hogy két éve érvényben van egy törvény Európában, miszerint az anyagokat el kell látni (be kell sorolni), un. alagútkódokkal, és e mellett a forgalom szempontjából veszélyes alagutakat is be kell sorolni, és el kell látni a megfelelő kódokkal.”
@ Zsolto Valóban, bár mindenki mást ért belőle.:
– “A program menürendszere nem mondható bonyolultnak, és hamar megszokható”
– “A beállításokból tűnik ki először, hogy kamionos navigációval van dolgunk A méretek beállítása a megszokott, és nincs túlbonyolítva. Magasság, szélesség, súly.”
– “Elmondhatjuk, hogy a beállított adatok alapján a program, megfelelően tervezi meg az útvonalat, és figyelembe veszi a korlátozásokat, ami a méreteket illeti.”
Szerintem ez a lényeg. Bár lehetne sokkal jobb is, ha sklave által leírt hiányosságokat kijavítanák:
Lehetne látni a táblákat, hogy milyen korlátozás miatt nem lehet bemenni, egy adott helyre, és az ADR beállítások egyszerűsödnének, illetve az alagútosztályokat beletennék, de ettől még jól használható, ezért:
– “Elmondhatjuk, hogy a beállított adatok alapján a program, megfelelően tervezi meg az útvonalat, és figyelembe veszi a korlátozásokat, ami a méreteket illeti.”
– “Őszintén mondom, nagy volt a várakozás, hiszen az itteni tesztben olvasottak szerint, a középmezőnyben végzett.”
Hello. Van egy Becker activ 43 transit navigációm. Lenne egy kérdésem: mit tudok tenni ha frissiteni szeretnem a programot és azt irja, hogy nincs elég hely a készüléken. Belső memoriája 4 gb plusz beleraktam egy 7 gb kartyát ami full üres. Az törölni nem akarok mert az összes országra szükségem lenne mert nemzetközi kamionos vagyok. Hogy lehet elérni hogy használja a kártyát is tárhelynek? Amúgy nagyon jó készülék csak néha elvesziti a gps jelet pár napra és olyankor kiakaszt. Remélem itt kapok némi segitséget! Köszi helló
@ leader Szia. Melyik Becker Content Managert használod? A bordót, vagy az szürkét?
hello. A szürkét használom.
@ leader Akkor nézd meg, hogy van-e hozzá frissítés. A 4 GB belső memóriával rendelkező készülékeknél már a régi – bordó szoftvernek sem kellett segítség, az újabb ezüst, pedig már alapból kezeli a memóriakártyát telepítéskor (feltéve, hogy a készülék látja azt).
hello. Kitöröltem az idegen nyelveket és igy lett annyi hely, hogy frissitsek. Hogy értsem azt, hogy memoria kártya telepités? Szerintem felismeri mert amikor beraktam lett magától egy -addons- mappa, és a content manager is azt irja, hogy: flash 400mb/3.6gb és SD: 7.4gb/7.4gb. Most a frissités után leellenőrzi és mindig azt irja, hogy egy új telepitendő csomag -europa térkép, akar hányszor telepitem mindig ezt irja. koszi a segitséget. hello
@ leader Ha csinált addons mappát, akkor telepít is oda. Apropó, mentésed van ugye?