Amint azt bizonyára tudjátok, szinte minden jobb navigációnál kapunk egy egyszeri (vagy akár többszöri) frissítési lehetőséget, hogy aktualizálhassuk térképünket. Nincs ez másként a Becker Transit 50 esetében sem…
Bekapcsolás után a 2011 Q2-es térképe fogad minket, ám az első pozicionálástól számított 30 napon belül letölthetjük a készülékre kapható legújabb térképet (ha van ilyen).
Jelen esetben van. Ezért töltsük le a legújabb Becker Content Managert, telepítsük fel a számítógépünkre, és a készülék csatlakoztatása után (regisztrálni se felejtsünk el) indítsuk el a frissítést.
Mobil interneten történő frissítés esetén lehetnek problémák, ezért inkább számítógép, és szélessávú kapcsolat használata javasolt. Amennyiben mindent jól csináltunk, az alábbi képernyő fogad minket:
Természetesen a készüléken is ellenőrizhetjük a frissítés megtörténtét:
A legújabb Content Managert innen tudjátok letölteni.
Sok sikert! A készüléket az NNG biztosította számunkra, ezúton is köszönjük!
Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2012/03/03/becker-transit-50-kicsomagolas/
https://navigyurci.hu/2012/03/08/becker-transit-50-nehany-mert-adat-es-osszhasonlitas/
Ha jól értem, 30 napon belül egyszeri frissítés jár? És utána csak fizetős frissítések vannak? Mindezt több, mint 70 ezerért?
Nem tudom, hány embernek fogja megérni…
A Garmin kütyük sem olcsóak, de ott legalább a hazai térkép “örökhajtós”.
@ PDA_FAN Ennél jobban át szoktad gondolni, amit leírsz. A Garmin két kamionos készüléket árul jelenleg:
– a 465T 100 ezer forint, csak egyszeri ingyenes frissítés van hozzá (Készülék élettartamra szóló térképfrissítés alaptartozék (nüMaps Lifetime): Nem), nem adnak NaviGuide kártyát, és szerintem Magyarországon nem is ismer semmilyen kamionos adatot.
“* A kamionos adatok nem minden területen és nem minden útszakaszra érhetők el! A City Navigator 2011.10 NT térképtől már Európa szinten is megtalálhatók a legfőbb utakra vonatkozó korlátozások. Részletes adatbázis Angliára, Írországra és Nyugat-Európa legfőbb országaira érhetők el.”
– dézl 560 LT 135 ezer forint, ez szintén nem tartalmaz NaviGuide kártyát, és csak egyszeri ingyenes frissítés tartozik hozzá (Készülék élettartamra szóló térképfrissítés alaptartozék (nüMaps Lifetime): Nem).
“(A következő funkciók nem minden területen érhetők el!) A rendszer jelzi az emelkedőket, lejtőket, így a sofőr időben választhatja ki a megfelelő sebességfokozatot. Ha a kamionos sebességhatár alacsonyabb az átlagosnál, a rendszer ezt is jelzi.”
Ezért nem gondolom, hogy az egyszeri frissítés, és a 30 napon belül megvásárolható akciós 24 hónapos frissítés nem lenne egy nagyon vonzó ajánlat. Igaz inkább 80, mint 70 ezer forintért.
Nos, úgy látszik, nem vagyok naprakész a Garmin üzletpolitikáját illetően :-)
Régebben még azzal kábították a nagyérdeműt a Visegrádi utcában, hogy amíg lesz önálló termékként NaviGuide, addig a hivatalos hazai forgalmazás során járni fog minden autós navihoz, valamint jár hozzá élettartam frissítés.
Ez utóbbi tudtommal továbbra is működik, mert az elmúlt kb. 4 évben folyamatosan tudtam frissíteni a hivatalosan kiadott NG verziókat.
Ha már itt tartunk a teherautós navinál: kíváncsian várom a tesztet, hogy egy normál Primohoz képest miben tud többet ez a truck verzió. Most nem a flottakezelős parasztvakításra gondolok, hanem ténylegesen a navigáció során használhatóakra. Be lehet-e pl. állítani, hogy 16 méter hosszú, és 3 méter széles kamionnal vagyok, és vajon bevisz-e a szűk utcákba, vagy olyan helyre, ahol nincs hely megfordulni?
Amit a Garmin ír, hogy jelzi az emelkedőket – hát ez nem túl sok. Emellé legalább ennyire fontos lenne pl. egy meredek hegyi útnak a szélessége, meg a kanyar sugara.
@ PDA_FAN Amikor utoljára a Visegrádi utcában jártam (még a 3760T-t hoztam el tesztelni, 2010 decembere körül), azt mondták a srácok, hogy már olyan szinten van a Navteq térkép, hogy már nem elengedhetetlenül szükséges a készülékek mellé a NaviGuide kártya.
https://navigyurci.hu/2010/12/02/garmin-376t-nagyot-szol/
A Beckerben elég sok a lehetőség, és az ára sem rossz. Azonban az igazi teszt elmaradt, lévén sklave nem elérhető. Ezért csak a saját lapjaimból játszottam, amik kamionos fronton meglehetősen szerények…
Bocs, egy kis off: miért van az, hogy az időben legutolsó komment kapja az 1-es sorszámot, mintha az elnne a legelső hozzászólás? Ez tervezetten így működik, vagy csak hiba van a mátrixban?
@ PDA_FAN Ilyen fajta.
Milyen jó lenne, ha Sklave ezt is elvihetné egy körre valahová a Lajtán túlra, hogy megírja, mit gondol a kamionos részeiről. A kamionos navik úgy látom, még mindig nagyon drágák, főleg attól borzadtam el, amit Gyurci a Garmin árairól írt… Ezért viszont nyújtaniuk is kell valamit. Jó lenne tudni, a kamionos közösség melyik szoftvert részesíti előnyben.
@ Zsolto Sajnos sklave be van havazva, így az Ő véleménye kimarad. Remélem a legközelebbi kütyüt már meg tudja Ő is nézni. A kérdésed második fele, jó ötlet. Az Androidos szavazás után megkérdezzük. Ha el nem felejtem… :)
Kíváncsi leszek, mert talán az is kiderül belőle, hogy hány kamionos olvasótársunk van :)
Megcsináljuk a szavazást, ha leketyeg az Android. Bár az is lehet, hogy majd a Facebookon. Kitalálom…