Lassan két hónapja használom, és most megosztom veletek az eddigi tapasztalataimat. Összességében az alacsony ár, igazán nagy tudást takar.
Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy mostanság kevesebbet járok mindenfelé, a legtávolabbi ulticél Szentendre volt, ami valljuk be őszintén nem a világ vége… Persze mindjárt az elején ejtenék néhány szót az LMU (Life Time Update) térképfrissítésről, amelyre a regisztráció nagyon egyszerű volt, és az első frissítés a Becker-től megszokott egyszerűséggel történt, nem kell hozzá diploma, és ahogy eddig nekem még mindig, most is problémamentesen zajlott le.
Lássuk mit mutat az autóban. A rögzítés egy nagyon egyszerű, csicsamentes tartón keresztül történik, amelyre szívem szerint azonnal rásütném, hogy a Becker márkához talán méltatlan egy picit, ám jobban belegondolva, ezt még sem teszem. Ennek oka pedig az, hogy a készülék ára 45 ezer forinttól kezdődik, és ezért rengeteg olyan dolgot kapunk, amelyek miatt a tartó faéknyi egyszerűségét szó nélkül elnézem…
A másik olyan elem, ami számomra nem teljesen megfelelő, az a 4,3″-os kijelző, hiába nem vagyok már fiatal. Akit ez zavar, annak érdemesebb inkább az 5″-os Becker Ready 50 LMU verziót választania. Ez pusztán csak pénz kérdése. A két készülék ára között nagyjából 10 ezer forint a különbség, akinek rossz a szeme, annak minden bizonnyal megéri ez a többlet befektetés…
“Szereljük be” az autóba a készüléket. Az ablakba feltappancsolva biztosan tart, és a tartót végre lehet úgy rögzíteni, hogy a “Back gomb” megnyomásával ne mozduljon el a készülék. A pozicionálás néhány másodperc alatt megtörténik, utána stabilan tartja a pozíciót még “zűrösebb” helyeken is. A kijelzője napfényben is látható, nem akarom más gyártó készülékéhez hasonlítani, ez nem mért eredmény, hanem szubjektív észrevételezés.
A fenti képen jól látható, hogy bár a nap megcsillan a mattított kijelzőn, ám így is látható marad a megtervezett út. Az iGO primo 2.0 alapon futó szoftver nem egy versenyló, de használat közben ez nem zavaró. A térkép megjelenítése (nem feltétlenül a városi megjelenítésre gondolok) igényes, a dombok, a hegyek, és a kék ég (valamint a látványosságok ábrázolása) igényesre sikeredett. A magyar nyelvű text-to-speech nagy segítség, nem csak az utcaneveket, de a TMC eseményeket is felolvassa, így vezetés közben még kevesebbet kell a kijelzőt bújni.
Ha már a TMC szóbakerült… A készülék végre kiegészítő kártya nélkül is képes a magyarországi TMC eseményeket megjeleníteni, és habnak megkapjuk az amúgy fizetős szlovéniai license-t is.
Érdekesség még, hogy bár az ára alapján nem gondoltam volna, de a szoftver megjeleníti a Driver Alert riasztásokat is (Vadveszély, Gyalogátkelő, Előzni tilos, stb…), amelyekre hangjelzéssel is képes figyelmeztetni. Az előjelzés szürke, a tényleges helyen azonban a tábla saját szineivel, egy pittyenés kíséretében jelenik meg.
Hasznos segítség még az alternatív útvonalak (ha van annyi, akkor egyszerre akár négy darab is) egy képernyőn való megjelenítése. Gombnyomással választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbbet.
A szoftver az összes okosságot tartalmazza, amit a tavaly megjelent 50-es széria gépei (így igaz rá a megállapítás: olyan mint a nagy csibe – csak kicsibe), ilyenek az Útjelző táblák (Driver Alert), a SituationScan, vagy éppen az Algútnézet is.
Összegzés: a készülék külsőre igényes, a bordó keret kifejezetten jól mutat rajta. A szoftver sok lehetőséget ad, és a megjelenítés is profi módon van megoldva. Sok extrát tud, és a pozicionálás is villámgyors. A magyarországi TMC vétele is megoldódott, már nem szükséges kiegészítő kártya hozzá. És hab a tortán, az élettartam térképfrissítés. Ezek fényben az ára teljesen elfogadható, majdnem hogy “baráti”.
Az új 45-ös széria fontosabb adatai:
– Kijelző: 4,3″ (10,9 cm-es) érintőkijelző
– Felbontás: 480×272 pixel
– GPS vevő: SIRF Star III GSC3TW
– Belső memória: 4 GB (Becker Ready 50 EU 19 – 2 GB)
– Bővíthető: micro SD (32 GB-ig, Class 6)
– TMC antenna a töltőkábelben
– Méretek: 124,5 x 82 x 16,5 mm
– iGo primo 2.0 alap
– magyarországi TMC, kiegészítő kártya nélkül
– Navteq térkép adatbázis
– LMU (Lifetime Map Update), csak a meghatározott készülékek esetében
Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2012/08/05/becker-ready-45-lmu-kicsomagolas/
https://navigyurci.hu/2012/08/12/a-becker-ready-45-lmu-es-a-magyarorszagi-tmc/
https://navigyurci.hu/2012/08/16/nehany-mert-adat-a-becker-ready-45-lmu-keszulekrol/
https://navigyurci.hu/2012/09/04/becker-ready-45-lmu-a-terkepfrissites/
Sziasztok!
A készülékhez akkor érhető el az élethosszig tartó frissítés, ha az első használathoz képest 30 napon belül aktiváljuk. Van ebben valakinek tapasztalata? A manualban sehol sincs leírva, hogyan kell aktiválni a hozzá adott programban meg a regisztrálás hatására semmi sem történik.
Köszönöm!
András
@ András Szia, parancsolj:
https://navigyurci.hu/2013/02/25/becker-revo-lmu-regisztracio-es-frissites/
Szia Gyurci. Ready 45 lmu-val rendelkezem néhány éve. Többször akadt gondom a content managerhez való kapcsolódással. Most már jó ideje nem tudok frissíteni. Írtam a beckernek, de válaszra sem méltattak, de UTÁNA valahogy hírtelen jó lett. Majd ismét nem lehet kapcsolódni. Kérlek ha tudsz segíts. kÖSZI.
Szia.
Kérlek írj ide: helpdesk (kukac) mybecker.hu e-mail címre
Fogják kérni tőled a:
– számla másolatát
– a készüléken található license mappa tömörített változatát
– a Becker Content Manager-ben regisztrált felhasználónevedet
– illetve a Becker Content Manager log fájlokat, amelyeket itt találsz:
Windows 7 esetében itt
C:\Users\YOUR USERNAME\AppData\Roaming\becker\workingdir\log\
Windows XP esetében pedig itt
C:\Documents and Settings\YOUR USERNAME\Application Data\becker\workingdir\log\
Érdemes egy tömörített fájlba betenni a log könyvtár tartalmát, és úgy elküldeni
Üdv:
Gyurci
Köszönöm.
Szívesen! Ennek az-az oka, hogy a log fájlokból ők fogják kiokoskodni (azaz-az NNG), hogy mi a baj. Lehet pl. egy BCM frissítés, egy Windows Update, egy tűzfal beállítás, vagy akármi is…