Navigáció – GPS. Jártamban – keltemben találtam egy Becker kamionos GPS tesztet, amely meglehetősen korrektnek tűnik, és úgy látom ezt még a Becker is elismeri (erre utal egy Facebook bejegyzés). A teszter jelenleg egy Becker Transit 50-et használ…
…és ehhez hasonlítja a Becker transit.6 LMU készüléket. A transit.6 készülékben talált újítások mellett (nagyobb kijelző, gyorsabb működés), a táblázatot figyelmesen végig olvasva láthatjuk, hogy a negatívumok listája is bőséges, és több komoly hiba is szerepel rajta
A hibákat két részre lehet bontani, az egyik csoportba tartoznak a hardveres, a másikba pedig a szoftver illetve az adatbázis hibák. Az első pozicionálás amúgy is hosszú idő, és vannak bizonyos szabályai. De szerintem ez nem annyira fontos szempont, mint az, hogy mindennapos használat közben mennyi idő alatt talál műholdat egy GPS, ám erről nem esik szó. Komoly nehézséget okozhat viszont az új tartó pótlása a semmi közepén, és ennek hiánya miatt a készülék is használhatatlanná válhat akár hosszabb időre is. Ezért pedig könnyen csúszhat a határidő, ami komoly kötbért vonhat maga után, és az amúgy sem kevés stressz szintjét az egekbe emelheti.
A szoftveres hibák közül az alternatív útvonallal kapcsolatos megjegyzések érdekesek. Ha a négy útból csak kettő kiválasztható, úgy ez könnyen az üzemanyag és az érkezési idő rovására mehet, mindkettő “zsebbe vág”. Míg a figyelmeztető hangok hangereje, inkább idegesítő lehet, addig az adatbázis hibák komoly büntetéseket, de akár anyagi kárt is okozhatnak a járműben.
Mindent összevetve a teszter javaslata, hogy akinek Transit 50-es készüléke van, az újdonságok miatt ne vásároljon másikat, ám ha cserélni kell valami okból, akkor inkább a Becker transit.6-ot részesítse előnyben…
Forrás: danikasblog.de
Fordítás: Zsolto
A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!