A magyarországi TMC adás helyzete. Budapest

Valahogy nem tetszik nekem az egész… Nem úgy működik ahogy kellene. Egyszer-egyszer előveszem a TMC vevőt, csatlakoztatom a készülékhez és aztán csak bosszankodom. Mindig…

Alig jelez eseményt (bezzeg amikor a teszt adás volt, láttam akár 70 felett is eseményt), és a súlyozás is csapnivaló. Hogy miért, néhány képben elmondom:

Dráva utca, még van 24 perc tartalékom az uticélig.
A torlódás a rakparton, körülbelül egy perc késést fog okozni. Azaz marad 23 perc. Szuper, iszom egy kávét. :)

Ez még mindíg a rakpart, négy perc már elúszott az “egyből”.
Jól látható, hogy a TMC esemény már nincs a kijelzőn…

Itt már a Lánchíd előtt vagyunk, tizenöt perce jövünk, “egy perce” a rakparton. A 24 perc “előnyünkből. még nyolc! van. Hááát, kávé már nem lesz, de kapkodni sem kell.

Irány a Roosvelt tér.

Jó sok perc elfogyott, lassan bele kellene húzni…!
És ez még csak a Lánchíd eleje…

Gyakorlatilag megérkeztem.
Jól látható az eseménysorból, hogy a Dráva utcában az Alsó rakpart előtt egy perc torlódást jelzett a TMC. Ezzel szemben a rakparton araszolva, a Roosvelt téren és a Lánchídon lépésben haladtunk. Az Alagút után normalizálódott a helyzet, kivéve a Bah csomópontot. A kezdeti huszonnégy perc előnyből, kettő perc maradt úgy, hogy nem volt információm a nagy forgalomról… Pedig alternatív útvonal lett volna. A Margit hídon kivételesen normális ütemben haladt a forgalom. Így lehet ideges türelmetlen autósokat “gyártani”…

Úgy gondolom, a magyarországi TMC lassan túl van a kezdeti időszakon. Jó pár hónapja élesben üzemel. De véleményem szerint ez a szolgáltatás még ingyen is gagyi. Azt már meg sem említem, hogy az ingyen kifejezés csak ránk felhasználókra vonatkozik. De mint tudjuk semmi nincsen ingyen… A Garmin, a TomTom és az iGO gyártója ezért valószínüleg nem kevés pénzt fizet…
13 hozzászólás
  1. avatar
    2009. március 11. Válasz
    Sancho

    Backlink: http://tmc.lap.hu/ ;)

  2. avatar
    2009. március 11. Válasz
    Gyurci

    Köszi itt is! :)

  3. avatar
    2009. május 30. Válasz
    Kozek

    Hali.

    A tmc-ről még annyit, hogy reggel még mutat némi döcögést vagy 4-5 helyen is a városban, no nem mindegyiket, de este már semmi ilyen nincs.
    Véletlenül nem fuvarozócéggel van kapcsolatban a tmc szolgáltatás, hogy ők jelentik, ha lassú a haladás?
    Mert ha igen, akkor a válasz igen egyszerű: este már nem mennek a fuvarozó autók :D

  4. avatar
    2009. június 10. Válasz
    KozGab

    Még valami, csak morgás képpen:
    Miért nem tudnak szövetkezni az utv.hu -val, elég sok kereszteződés van bekamerázva, szinte az összes forgalmas csomópont minden irányban…

    Nagyon szépen működhetne, ha normálisan csinálnák.

    Bár nem tudom a cellainformációkat miért nem használják fel, hisz az névtelen dolog :)

  5. avatar
    2009. június 10. Válasz
    KozGab

    Hali.

    Egy észrevétel, de nem tudom, hogy igazán hova is tartozik:
    Más is járt már úgy, hogy a tmc adás nem akart úgymond megjönni?
    Ma reggel pl 25 perc után találta meg, frissült, addig csak a kocsi felett nyíl mendegélt :)
    A rádió adja ilyen ritkán az adást vagy nálam keresendő a hiba?
    Azt hozzá kell tennem, hogy nincs kihúzva szélvédőre a kábel, hanem el van rejtve, de hazafele pl fél másodperc alatt rátalált, úgyhogy nem hinném, hogy ez a probléma :)

    Üdv, kössz

  6. avatar
    2009. június 10. Válasz
    Gyurci

    @KozGab

    Ahogy elhagyom Pestet eltűnik, és ahogy visszaérek újból működik…

  7. avatar
    2009. június 17. Válasz
    ember!

    nem Bach csomopont
    hanem BAH csomopont
    jelentese: Budaorsi, Alkotas, Hegyalja csomopont

  8. avatar
    2009. június 17. Válasz
    krokuta

    Gyurci!

    1, GNS TrafficBoxPlus FM9 BT-Y ISO mint „blútuszos” készülket lehet egyidőben használni pl. a „blútuszos” kihangosítóval a
    PDA-n ?
    2, ugyanezt a kütyüt tudná kezelni a Go 930-as, mert akkor nem kellene az antennát elől hagyni!!
    Köszi Krokuta

  9. avatar
    2009. június 17. Válasz
    krokuta

    Tisztelt Útinform!

    Azzal a tiszteletteljes kérdés fordulok Önökhöz, mint a legnagyobb mo-i közlekedés információs szolgálat meg tudná-e oldani, hogy a KÖZLEKEDÉSI INFORMÁCIÓKAT ÉS FRISSÍTÉSEKET ( ÚTLEZÁRÁS, BALESETEK STB.) A NETEN OLYAN FORMÁBAN HELYEZZÉK FEL, HOGY LETÖLTHETŐEK LEGYENEK GPS-KRE !! (ingyenes v. fizetős)
    PÉLDA ERRE A GEOSPACE.HU OLDAL, ahonnan az információkat POI formába(n) lehet letölteni!
    Erről egy kis adalékot a következő blogban olvashatnak:: http://gyurciblogja.blogspot.com/2009/06/tomtom-es-geospace.html?showComment=1244463696848#c5366738619209471322
    Szíves válaszukat várja 2 millió+1 autós

    A szakemberek szerint:
    • a MK (Magyar Közút Nonprofit Zrt.)-nél van az OKA (Országos Közúti Adatbank) „mögött” az egyetlen hiteles közúthálózati térkép. A MK ezen dolgozik, az összes navigációs eszközt forgalmazó vállalkozás pedig más rendszeren. Így biztosan számos eset lesz, hogy az utazó teljes badarságot fog látni a PDA-ján (korlátozás a mezőn, ill. általa látott korlátozás nincs a térképén)
    • az off-line működést nem tartják jónak: a korlátozásaink jelentős része nem tart hosszú ideig. Ha valaki letölti és elindul, mire odaér, valószínűleg már megszűnik a korlátozás. (És: neki kellene megoldania, hogy a feltöltött POI-k közül később törölgesse a már lejártakat (ez nem „normális” használat.)
    • a MK (az állam) „dolgozik” azon, hogy a mindenkor érvényes korlátozási adatokat (real-time és on-line) eljuttassa az azokat fogadni képes gépjárművekbe. Ez az RDS/TMC. Igaz, ez most még kevés kocsiban elérhető.

    Üdvözlettel:

    Paládi Ferenc
    ÚTINFORM

  10. avatar
    2009. június 17. Válasz
    krokuta

    Gyurci!

    Te tudsz-e arról vmit vagy a tájékoztatón mondták-e, hogy van e együttműködés az MK és a a TrafficNav Kft. között ??

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás