Valahogy nem tetszik nekem az egész… Nem úgy működik ahogy kellene.Egyszer-egyszer előveszem a TMC vevőt, csatlakoztatom a készülékhez és aztán csak bosszankodom. Mindig…
Alig jelez eseményt (bezzeg amikor a teszt adás volt, láttam akár 70 felett is eseményt), és a súlyozás is csapnivaló. Hogy miért, néhány képben elmondom:
Dráva utca, még van 24 perc tartalékom az uticélig.
A torlódás a rakparton, körülbelül egy perc késést fog okozni. Azaz marad 23 perc. Szuper, iszom egy kávét. :)
Ez még mindíg a rakpart, négy perc már elúszott az “egyből”.
Jól látható, hogy a TMC esemény már nincs a kijelzőn…
Itt már a Lánchíd előtt vagyunk, tizenöt perce jövünk, “egy perce” a rakparton. A 24 perc “előnyünkből. még nyolc! van. Hááát, kávé már nem lesz, de kapkodni sem kell.
Irány a Roosvelt tér.
Jó sok perc elfogyott, lassan bele kellene húzni…!
És ez még csak a Lánchíd eleje…
Gyakorlatilag megérkeztem.
Jól látható az eseménysorból, hogy a Dráva utcában az Alsó rakpart előtt egy perc torlódást jelzett a TMC. Ezzel szemben a rakparton araszolva, a Roosvelt téren és a Lánchídon lépésben haladtunk. Az Alagút után normalizálódott a helyzet, kivéve a Bah csomópontot. A kezdeti huszonnégy perc előnyből,kettő perc maradtúgy, hogy nem volt információm a nagy forgalomról… Pedig alternatív útvonal lett volna. A Margit hídon kivételesen normális ütemben haladt a forgalom. Így lehet ideges türelmetlen autósokat “gyártani”…
Úgy gondolom, a magyarországi TMC lassan túl van a kezdeti időszakon. Jó pár hónapja élesben üzemel. De véleményem szerint ez a szolgáltatás még ingyen is gagyi. Azt már meg sem említem, hogy az ingyen kifejezés csak ránk felhasználókra vonatkozik. De mint tudjuk semmi nincsen ingyen… A Garmin, a TomTom és az iGO gyártója ezért valószínüleg nem kevés pénzt fizet…
A tmc-ről még annyit, hogy reggel még mutat némi döcögést vagy 4-5 helyen is a városban, no nem mindegyiket, de este már semmi ilyen nincs. Véletlenül nem fuvarozócéggel van kapcsolatban a tmc szolgáltatás, hogy ők jelentik, ha lassú a haladás? Mert ha igen, akkor a válasz igen egyszerű: este már nem mennek a fuvarozó autók :D
Még valami, csak morgás képpen: Miért nem tudnak szövetkezni az utv.hu -val, elég sok kereszteződés van bekamerázva, szinte az összes forgalmas csomópont minden irányban…
Nagyon szépen működhetne, ha normálisan csinálnák.
Bár nem tudom a cellainformációkat miért nem használják fel, hisz az névtelen dolog :)
Egy észrevétel, de nem tudom, hogy igazán hova is tartozik: Más is járt már úgy, hogy a tmc adás nem akart úgymond megjönni? Ma reggel pl 25 perc után találta meg, frissült, addig csak a kocsi felett nyíl mendegélt :) A rádió adja ilyen ritkán az adást vagy nálam keresendő a hiba? Azt hozzá kell tennem, hogy nincs kihúzva szélvédőre a kábel, hanem el van rejtve, de hazafele pl fél másodperc alatt rátalált, úgyhogy nem hinném, hogy ez a probléma :)
1, GNS TrafficBoxPlus FM9 BT-Y ISO mint „blútuszos” készülket lehet egyidőben használni pl. a „blútuszos” kihangosítóval a PDA-n ? 2, ugyanezt a kütyüt tudná kezelni a Go 930-as, mert akkor nem kellene az antennát elől hagyni!! Köszi Krokuta
Azzal a tiszteletteljes kérdés fordulok Önökhöz, mint a legnagyobb mo-i közlekedés információs szolgálat meg tudná-e oldani, hogy a KÖZLEKEDÉSI INFORMÁCIÓKAT ÉS FRISSÍTÉSEKET ( ÚTLEZÁRÁS, BALESETEK STB.) A NETEN OLYAN FORMÁBAN HELYEZZÉK FEL, HOGY LETÖLTHETŐEK LEGYENEK GPS-KRE !! (ingyenes v. fizetős) PÉLDA ERRE A GEOSPACE.HU OLDAL, ahonnan az információkat POI formába(n) lehet letölteni! Erről egy kis adalékot a következő blogban olvashatnak:: http://gyurciblogja.blogspot.com/2009/06/tomtom-es-geospace.html?showComment=1244463696848#c5366738619209471322 Szíves válaszukat várja 2 millió+1 autós
A szakemberek szerint: • a MK (Magyar Közút Nonprofit Zrt.)-nél van az OKA (Országos Közúti Adatbank) „mögött” az egyetlen hiteles közúthálózati térkép. A MK ezen dolgozik, az összes navigációs eszközt forgalmazó vállalkozás pedig más rendszeren. Így biztosan számos eset lesz, hogy az utazó teljes badarságot fog látni a PDA-ján (korlátozás a mezőn, ill. általa látott korlátozás nincs a térképén) • az off-line működést nem tartják jónak: a korlátozásaink jelentős része nem tart hosszú ideig. Ha valaki letölti és elindul, mire odaér, valószínűleg már megszűnik a korlátozás. (És: neki kellene megoldania, hogy a feltöltött POI-k közül később törölgesse a már lejártakat (ez nem „normális” használat.) • a MK (az állam) „dolgozik” azon, hogy a mindenkor érvényes korlátozási adatokat (real-time és on-line) eljuttassa az azokat fogadni képes gépjárművekbe. Ez az RDS/TMC. Igaz, ez most még kevés kocsiban elérhető.
A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.
Backlink: http://tmc.lap.hu/ ;)
Köszi itt is! :)
Hali.
A tmc-ről még annyit, hogy reggel még mutat némi döcögést vagy 4-5 helyen is a városban, no nem mindegyiket, de este már semmi ilyen nincs.
Véletlenül nem fuvarozócéggel van kapcsolatban a tmc szolgáltatás, hogy ők jelentik, ha lassú a haladás?
Mert ha igen, akkor a válasz igen egyszerű: este már nem mennek a fuvarozó autók :D
Még valami, csak morgás képpen:
Miért nem tudnak szövetkezni az utv.hu -val, elég sok kereszteződés van bekamerázva, szinte az összes forgalmas csomópont minden irányban…
Nagyon szépen működhetne, ha normálisan csinálnák.
Bár nem tudom a cellainformációkat miért nem használják fel, hisz az névtelen dolog :)
Hali.
Egy észrevétel, de nem tudom, hogy igazán hova is tartozik:
Más is járt már úgy, hogy a tmc adás nem akart úgymond megjönni?
Ma reggel pl 25 perc után találta meg, frissült, addig csak a kocsi felett nyíl mendegélt :)
A rádió adja ilyen ritkán az adást vagy nálam keresendő a hiba?
Azt hozzá kell tennem, hogy nincs kihúzva szélvédőre a kábel, hanem el van rejtve, de hazafele pl fél másodperc alatt rátalált, úgyhogy nem hinném, hogy ez a probléma :)
Üdv, kössz
@KozGab
Ahogy elhagyom Pestet eltűnik, és ahogy visszaérek újból működik…
nem Bach csomopont
hanem BAH csomopont
jelentese: Budaorsi, Alkotas, Hegyalja csomopont
Gyurci!
1, GNS TrafficBoxPlus FM9 BT-Y ISO mint „blútuszos” készülket lehet egyidőben használni pl. a „blútuszos” kihangosítóval a
PDA-n ?
2, ugyanezt a kütyüt tudná kezelni a Go 930-as, mert akkor nem kellene az antennát elől hagyni!!
Köszi Krokuta
Tisztelt Útinform!
Azzal a tiszteletteljes kérdés fordulok Önökhöz, mint a legnagyobb mo-i közlekedés információs szolgálat meg tudná-e oldani, hogy a KÖZLEKEDÉSI INFORMÁCIÓKAT ÉS FRISSÍTÉSEKET ( ÚTLEZÁRÁS, BALESETEK STB.) A NETEN OLYAN FORMÁBAN HELYEZZÉK FEL, HOGY LETÖLTHETŐEK LEGYENEK GPS-KRE !! (ingyenes v. fizetős)
PÉLDA ERRE A GEOSPACE.HU OLDAL, ahonnan az információkat POI formába(n) lehet letölteni!
Erről egy kis adalékot a következő blogban olvashatnak:: http://gyurciblogja.blogspot.com/2009/06/tomtom-es-geospace.html?showComment=1244463696848#c5366738619209471322
Szíves válaszukat várja 2 millió+1 autós
A szakemberek szerint:
• a MK (Magyar Közút Nonprofit Zrt.)-nél van az OKA (Országos Közúti Adatbank) „mögött” az egyetlen hiteles közúthálózati térkép. A MK ezen dolgozik, az összes navigációs eszközt forgalmazó vállalkozás pedig más rendszeren. Így biztosan számos eset lesz, hogy az utazó teljes badarságot fog látni a PDA-ján (korlátozás a mezőn, ill. általa látott korlátozás nincs a térképén)
• az off-line működést nem tartják jónak: a korlátozásaink jelentős része nem tart hosszú ideig. Ha valaki letölti és elindul, mire odaér, valószínűleg már megszűnik a korlátozás. (És: neki kellene megoldania, hogy a feltöltött POI-k közül később törölgesse a már lejártakat (ez nem „normális” használat.)
• a MK (az állam) „dolgozik” azon, hogy a mindenkor érvényes korlátozási adatokat (real-time és on-line) eljuttassa az azokat fogadni képes gépjárművekbe. Ez az RDS/TMC. Igaz, ez most még kevés kocsiban elérhető.
Üdvözlettel:
Paládi Ferenc
ÚTINFORM
Gyurci!
Te tudsz-e arról vmit vagy a tájékoztatón mondták-e, hogy van e együttműködés az MK és a a TrafficNav Kft. között ??