Mit gondol a Nav N Go az új Google Maps térképről?

Mivel foglalkozik mostanában a NavNGo?
A cég gyökerei a hordozható és személyi navigációs rendszerekből erednek, de az elmúlt évben nyitottunk és elkezdtük a termékfejlesztést a beépített fedélzeti navik, a vezeték nélküli szolgáltatók, a vállalati szféra (flottamenedzselés, mobilerőforrás-menedzsment) számára. Ez a NavNGo négy fő pillére. Az ötödik pillér a naviextras.com portál, amit brandelve átadunk különböző partnereinknek is. Itt térképfrissítéseket, extra tartalmat, dinamikus tartalmat, előfizetéses szolgáltatásokat, szoftverfrissítéseket és upgrade-eket kínálunk a PC-n keresztül vagy vezeték nélküli módszerrel.

Kik az új ügyfeleik?
A Motorola, a Magellan, és újabban a világ legnagyobb autógyárai is. Továbbra is innovatívak maradunk, mert komoly kihívóink vannak. Meglátjuk, lesz-e anyagi és újító erejük a víz fölött tartani a fejüket, és hogy miképpen reagálnak a Google legújabb lépéseire.

Önök mit gondolnak a Google-ról, és véleményük szerint megrázza-e a Google ingyenes navigációs szolgáltatása az ágazatot?
Cinikusan azt is mondhatnám, hogy a Google előállt egy jópofa reklámalkalmazással, mely történetesen navigálni is tud. Viszont tény, hogy a Google reklámcég és operációs rendszerfejlesztő egy személyben. Akárhogy nevezzük, akárhonnan nézzük, a reklámból fenntartott ingyenes navigáció is csak reklám. A reklámokkal támogatott Googlemaps Navigation for Free alkalmazás pedig nem más, mint egy újabb cifra dísz a Google által Androidnak elnevezett trójai falovon. Ugyanakkor fontos fejlemény, hogy a Droidhoz a Verizon is a Google-t választotta navigációs szolgáltatóul az USA-ban, ami sokat sejtető döntés és alapjaiban felforgathatja az USA navigációs piacát.

Nagy kérdés, hogy a felhasználóknak kell-e majd ez, milyen mennyiségű hirdetést képesek megemészteni az ingyenességért cserébe, és főleg hogy hisznek-e még majd a Google találati eredményeinek, ha tudják, hogy az első öt találat gyakorlatilag fizetős hirdetés. Erre a kérdésre én sem tudom a választ.

Mi a helyzet a fejlődő piacokkal?
E piacok egy része két-hároméves lemaradásban van a világpiachoz képest, ezért a korábbi tapasztalatok alapján sejthető, hogy milyen fejlemények várhatók ezeken a piacokon. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy egyes vetélytársaink már most nagy rohamot indítottak ezekben az országokban, és egymás alá kínálva szabályos árháborút indítottak, pedig erre nincs szükség. Persze szabad piac van, ez az ő döntésük. Az árcsökkenés így valószínűleg sokkal gyorsabb lesz ezeken a piacokon, mint az USA-ban és Nyugat-Európában volt.

Érdekes megfigyelni azt is, hogy mi zajlik árfronton az USA-ban. A WalMartban a múlt hét óta 59 dollárért lehet TomTom készüléket kapni. Nem csodálkoznék, ha ilyen áron 4-5-600 ezer készülék is gazdára találna. Ez alapjaiban megrázhatja az egész ágazatot. Meglátjuk, hogy a Garmin és a Tomtom a fejlődő piacokon is egymást kergeti-e majd a pincébe az alacsonynál alacsonyabb árakkal, és ennek során kihasználják-e a vertikális integrációból eredő előnyeiket, vagyis hogy ők gyártanak, fejlesztenek és forgalmaznak is egy személyben, ráadásul övék a térkép-adatbázisok is. Nos, öö… remélem, hogy nem.

Nemrég indult az AppStore-ban az Iphone-ra készült NavNGo térkép értékesítése. Hogy fogy a termék?

A NavNGo a piac szakmai szereplője, úgynevezett B2B (Business-to-Business) cég, mely elsősorban vállalatokkal áll kapcsolatban. Ennek ellenére az AppStore-ban saját nevünk alatt jelentünk meg a szoftverrel. Ennek oka egyszerű. Fontos, hogy egy szoftverfejlesztő cég is kapcsolatban álljon a fogyasztókkal, hogy kapjon közvetlen visszajelzést. Erre törekedtünk a csomagolt termékeink értékesítésekor is, amikor a vevők iGO programot vettek a PDA-jukra vagy okostelefonjukra. Csakhogy ez a piac nagyban megváltozott az AppStore-ok megjelenésével. Kellett tehát egy újabb csatorna, ahol fenntarthatjuk a kapcsolatot a felhasználókkal és egy lehetőség arra, hogy kipróbáljunk dolgokat, majd megtudjuk, mit szólnak a változásokhoz, újításokhoz a felhasználók. Az AppStore vásárlói elfogadó, befogadó közönség, mi pedig nem akarunk versenyezni a vevőinkkel, azt tesszük, ami nekik a legkényelmesebb, de közben igyekszünk fenntartani a fejlődésünk irányát és megőrizni velük a kapcsolatot.

Ennyi a beszélgetés anyaga. Meglehetősen érdekesnek tűnik. Nem úgy tűnik, mintha nagyon komolyan vennék a nagy port kavart új Google térképet. És nem túl sportszerű a TomTom-ra és a Garmin-ra tett megjegyzés sem… Amit én a beszélgetésből kivettem, mintha a Google térképből való kavarodás, (olcsó árak, illetve a túlzott versenyszellem) akár még kedvezhetne is a Nav N Go-nak hogyha ügyesen játssza ki a kártyáit…

Fordítás: Zsolto

5 hozzászólás
  1. avatar
    Virág Károly

    Egy kérdésem lenne.
    Androidos készülékeken működik?

  2. avatar
    Zsolto

    Azért a Google-lal kapcsolatos véleményük biztosan átalakult kicsit azóta…

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás