Mivel Gyurci megkért rá, hogy írjak egy kis szösszenetet a TomTom-ról való átállásomról Garminra, majd nagyon gyorsan vissza, így ennek eleget téve készült el ez a cikk.
A történet úgy kezdődött, hogy szerettem volna egy jobb gps-t. Lehetőleg TMC képeset. Naivan (akkori magyar TMC közel sem volt tökéletes), így esett a választás egy TomTom-ra. Igaz, sokan mondták, hogy térkép nem igazán jó, de szeretjük a kihívást és mégsem napi munkámra kell.
A készülék kellemes meglepetésekkel szolgált, de természetesen a gyengébb térkép miatt voltak kellemetlenek is.
Kellemes funkció az IQRoute, ezt szerettük, amikor a kétes TMC mellett ennek segítségével Rákosborzalomról Árpád híd 30 perc szerda reggeli csúcsban úgy, hogy M0-t még nem ismerte. Igaz a városhatár táblát vagy 6x elhagytam. Sávinformáció is nagyon jó, pláne hogy előre szól a kanyar előtt (Marikát imádjuk). Telefont használva modemként, sikeres TomTom beállítás után az időjárás előrejelzést is imádtam. Sajnos csak egyszer sikerült így beállítanom.
Alternatív tervezés tomtom alatt hibátlan, ezt nagyon szerettem benne, jobb, mint bármilyen más gps-ben. De erről lesz még később is szó.
Ezek az alapfunkciók szimpatikusak voltak.
Amik nem, az pl a telefon kihangosítása, ami biztos jó egy halk motorú kocsiban, de egy Ignis nem erről híres, pláne gyorsításkor… De ezt egy kimondott SonyEricsson kihangosító se szerette, túloldalt nem nagyon hallottak evvel sem… Maradt a fülesmegoldás. Akkumulátor üzemideje lehetne jobb is, az alig másfél órát keveseltem az új szoftverrel. Térképe több ízben megviccelt.
Egy alkalommal az M6-os, másik egy körforgalom, ami még szerinte nem létezett, de M0 miatt teljesen más volt (Budakalász). Ezek mellett voltak még kisebbek, de azok nem bosszantóak, max szórakoztatóak.
Evvel el is érkeztem arra a pontra, ahol is módosítani szerettem volna apróbb dolgokat.
Amik meg is történtek:
– Saját Poikat a gyári kategóriákhoz rendeltem, nagyon egyszerű megoldás.
– Sebességmérő kamerák felvitele a speedcams….-ról, de ezt folytatva módosításra került evvel a sebesség kijelzése. Térképen kis ikonnal, bal felső sarokban pedig majdnem 2x akkorával, egyedi bmp-kel (Saját poik jelzése is).
– Mivel az új szoftver az akkumulátort hamar merítette, halk is volt a hangja, így keresgéltem kicsit és visszakerült a régi soft, majd 740-es szoftvere, 730, gyári, régebbi… Mint Gyurci az Androiddal…
Eljött az idő egy kis vérfrissítésre, gondoltam kipróbálok egy Garmint, mivel TomTom-ot szervízbe kellett volna küldeni. Akkuhibás lett, 50% alatt recsegett a hangja, ha akkuról ment, de ehhez nem volt sok kedvem ismerve szerviz sebességét.
Kinéztem egy Garmin 1350T-s modellt, majd cseréltem.
Ami Garminban nagyon tetszett az a végtelenül egyszerű kinézet, az akkuüzem. Megoldható vele az, hogy csak bizonyos sebesség felett riasszon, ne mindig, csak ha tényleg gyorsabban megyek a kelleténél. Eljött a próbaút. Műhold keresése hamar megvolt, de azért lassabb Garmin megoldása, mint Tomtom QuickGPS-e, igaz, utóbbihoz net is kell. De ez nem rossz, inkább csak más. A TMC nagyon tetszett Garminban. Ill a térkép, az ugye egyértelműen jobb.
De itt a vége is, mert nem elég egy jó térkép, avval tervezni is kell jókat. Hát ez az ami Tomtom után furcsa volt. Az, hogy nem szól kellően előre, azt sajnos sejtettem, így lesni kell a kijelzőjét. Az, hogy Garmin még mindig nem tud alternatívát tervezni… Ettől megőrjített. Érthetetlen, hogy egy ekkora gyártó nem figyel ilyen apróságra. Az nem elkerülés, hogy a következő útszakaszt áttervezi, még egy elkerülés gombra meg visszajön az eredeti útvonal…
Ezután jött a feketeleves. Egyszer csak nyomkodás közben lefagyott. Korábban használtam egy 250-es garmint, azt szerettük, nem tudott sokat, de az egy alapkategória volt akkor is, nem is vártam attól többet, de a 1350T azért még sem ugyanaz. Frissítettem szoftvert, 3.40 ment rá. Evvel szerencsére nem fagyott, de élesebb teszt alatt ez meg újraindult. Nem gyakran, de mindig rosszkor.
Itt elkezdett összeállni a kép, hogy ez egy igen rossz csere lett.
Használat mellett minden navigálás közben legalább egy újraindulás, igen bosszantó.
Tomtom megint előtérbe került. Egyre jobban idegesített, hogy igen rossz üzlet volt lecserélni. Így jött el alig 3 havi Garmin használat után egy TomTom XL IQRoute, ami kihagyhatatlan ajánlat volt, az árát tekintve.
Erről tapasztalatokat majd később. Elöljáróban a hangja vagy 2x akkora, mint GO630-é…
A fentieket olvasva nem is tudom,talán a papír alapú térkép a leginkább megbízható.
Én vidéken élek és nem szeretnék hasonló lefagyásokat pl az M0 körgyűrűn.Stabil megbízható navit keresek,amelyik a fő feladatát tudja,s tudom használni egész európában utca szinten.Mind nyugat mind kelet európában .van egyáltalán ilyen?
Hát, a legjobb térképek az iGO-t jellemzik Európában. De hibátlan térképről ne is álmodj…
lacy:
Igen, van ilyen, Európában gyakorlatilag mindhárom “nagy” (TomTom, IGO, Garmin) tudja ezt.
És azért egy papíralapú térképnél bármi jobb. Menet közben azt böngészgetni, találgatni, hogy merre is kéne menni — pláne egyedül a volán mögött, brrrr…
Egy navi az összes (apró) hibájával együtt pótolhatatlan segítség, és hidd el, ezek már nem fagynak. Ha mégis, annak valamilyen hiba az oka. Én a nyáron keresztül-kasul navigáltam Európát az IGO-val, és soha semmi gubanc nem volt vele, sőt. Öröm volt az utazás, a feleségem is mentesült az állandó térképbámulás, útvonaltervezés kínja alól.
Európában a Garmin, a TomTom és az IGO egyenrangúak, így az ízlésed szerint dönthetsz, Magyarországon azért vannak különbségek, de ha itt szétnézel, mindegyiknek az előnyeiről és a hátrányairól is tájékozódhatsz, aztán szabadon, de a kellő infó birtokában dönthetsz.
Hali.
Ha kelet eu is fontos, akkor vagy garmin vagy igo.
Ha kell nekem még megvan az a garmin 1350t, 30-ért odaadom bárkinek, nekem csak áll a polcon.
A szoftverfrissítés után helyrejött a dolog, semmi fagyás nincs vele.
Ha érdekel vkit csak szóljon, megvan minden hozzá, 5 navigáláson esett át kb, nem több. Gyakorlatilag újnak mondható.
Üdv
G
Azért a Garmint Kelet Európára még megkérdőjelezném. Még sok tanulnivalója van a Navteq-nek (is) arrafelé.
Köszönöm az eddigi válaszokat.A HSWS oldalon olvastam atomtom xl iq routes tesztjét,amely szerint indokolatlanul levitta pályáról ill.öszekeverte a lépcsőt vagy a felüljárót a kereszteződéssel.
Nektek is volt ilyen tapasztalat? csak navigálásra keresek gépet,de azt tudja stabilan ,egyszerű kezelő felülettel könnyű frissítéssel.Kicsit félek az igo-től,mert nincs hozzáállandó hardwer…csak kínai könnyen eltűnő cégek.
Szia.
A TomTom-nál is, és más térképeknél is… Hazánkban a legjobb az iGO, én egy CNS Stylusban, és egy CNSMAP8-ban (igo8 alapú) gondolkodnék. Igaz, ezen csak akkor lesz itthon tmc, hogyha megveszed hozzá a TopMap Magyarországot… A készülékre 2 év garancia van, és magyarországi a szerviz.
Ha kell még mindig eladó a garmin 1350t-m naggyon baráti áron :)
Topmap magyar térképpel, végtelenül egyszerű használattal :D
Üdv.
Hello,
No én nem tudom, de próbáltam mind a hármat és egy biztos: Ha navigáció akkor garmin (persze nem az alap). TomTom-ból használtam (még a kistévés verziót). Ezt Angliában és szépen műköfött, de persze még sávinfó meg egyéb nyalánkság nem volt. IGo-t a barátom készülékén próbáltam, nem keveset. Szerintem sokkal komplikáltabb a szoft kezelése mint lennie kellene. De a csúcs az moha bá meg a többiek. Számomra nem volt az IGo könnyen kezelhető, főleg vezetés közben (2D-hogy is megyek, átnézet, stb.). 2008-ban vettem egy kifutó Garmin nüvi660t – hosszas netböngészés után. Tökéletes utitárs volt minden esetben. Stabil vas és soft 5* minden tekintetben. Sajna léenyúlták és ez a sutóm oldalüvege is bénta. De mi legyen? GARMIN!!! Miután jöttek az infók belevetrettem magam egy Garmin nüvi3790-re. Drága? Attól függ. Több külföldi (közép és nyugat Európa) utazást követően elmondhatom szépen mükszik (persze néhány soft frissítés után). Az algoritmus némileg másképpen dogozik mint az elődön, de igen elégedett vagyok. Tökéletes, hangos kihangosítás, jó TMC vétel. Időben, sebességfüggően jelez előre és utasításokat fűz össze. Kijelző plasdztikus, jól áttekinthető, sávinfó kijelző nagyon jó, a domborzat pedig frenetikus. Szóval minden egyben van és gond nélkül mükszik is. Persze ő sem tévedhetetlen, de sosem hagyott cserben. Ha navi akkor Garmin, főleg miután az IGo-nak jelen pillanatban nincsen vasa ami biztosan támogatná. No és még egy fontos dolog amit kevésbé szoktan megemlíteni. Ez pedig a support. Az IGo-nál a soft-hoz a frissítést a haverod haverjának a vkije adja a támogatást meghekkelten. A vas? no az meg szinte bármi lehet, de nem minőségi az biztos. A Garmin 110$-t kér a gép élettartamig frissíthető és LEGÁLIS térképéért, a készülék meg élettartam garis. ‘ év + szervízdíjcserés (apróbetűs lábjegyzet). Nem kell csúcskategória, de egy jó közép és akkor nem lesz gond legyen IGo TomTom v. Garmin, de a tuti az a garmin
@ Hosszuhaj Köszi, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat!